Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Sosyal Bilgiler Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar SBE 507 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. HÜLYA ÇELİK
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

-

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Sosyal Bilgilerde öğrenme ve öğretmeyi açıklayabilme,
Aktif öğrenme, yapılandırmacı öğrenme, probleme dayalı öğrenme, eleştirel düşünmeyi öğrenmeyi açıklayabilme,
Teknoloji ile sosyal bilgiler öğretimi arasındaki ilişkiyi açıklayabilme,
Sosyal bilgilerde demokratik değerlerin önemini açıklayabilme.

Dersin İçeriği

Sosyal Bilgilerde öğrenme ve öğretme, aktif öğrenme, yapılandırmacı öğrenme, probleme dayalı öğrenme, eleştirel düşünmeyi öğrenme, teknoloji ve sosyal bilgiler öğretimi, işbirliğine dayalı öğrenme, kavram öğrenme, tam öğrenme, sosyal bilgilerde demokratik değerlerin öğretimi, sosyal bilgiler öğretiminde tartışma ve beyin fırtınası.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Sosyal Bilgilerde öğrenmeyi tanımlayabilir, Anlatım, Soru-Cevap,
2 Sosyal Bilgilerde öğretmeyi açıklayabilir, Soru-Cevap, Anlatım,
3 Aktif öğrenmeyi yorumlayabilir, Soru-Cevap, Anlatım, Doğru Yanlış Testleri, Boşluk Doldurma Testleri,
4 Yapılandırmacı öğrenme, probleme dayalı öğrenme, eleştirel düşünmeyi öğrenmeyi ayırt edebilir Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
5 Teknoloji ile sosyal bilgiler öğretimi arasındaki ilişkiyi formüle edebilir, Beyin Fırtınası, Anlatım, Soru-Cevap,
6 Sosyal bilgilerde demokratik değerlerin önemini değerlendirebilir. Anlatım, Soru-Cevap,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Planlama
2 Sosyal Bilgilerde öğrenme ve öğretme
3 Aktif öğrenme
4 Yapılandırmacı öğrenme
5 Probleme dayalı öğrenme
6 Eleştirel düşünmeyi öğrenme
7 Teknoloji ve sosyal bilgiler öğretimi
8 İşbirliğine dayalı öğrenme
9 İşbirliğine dayalı öğrenme
10 Kavram öğrenme
11 Tam öğrenme
12 Sosyal bilgilerde demokratik değerlerin öğretimi
13 Sosyal bilgiler öğretiminde tartışma ve beyin fırtınası
14 Dersin genel değerlendirmesi
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

[1] AÇIKGÖZ, K. Ü. (2004). Aktif Öğrenme. İzmir: Eğitim Dünyası Yayınları.
[2] Demirel, Ö. (Ed.). (2005). Eğitimde Yeni Yönelimler. (İkinci Baskı). Ankara: PegemA Yayıncılık.
[3] KARAKAYA, Şerafettin (2004). Eğitimde Program Geliştirme Çalışmaları ve Yeni Yönelimler, Asil Yayınları, Ankara.
[4] KUZGUN, Y. ve DERYAKULU, D. (Ed.). (2004). Eğitimde Bireysel Farklılıklar. Ankara: Nobel Yayıncılık.
[5] ÖZDEN, Yüksel (2003). Öğrenme ve Öğretme, Pegem A Yayınları, Ankara.
[6] TANRIÖĞEN, Abdurrahman (2006), Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi, Lisans Yayınları, İstanbul.
[7] ÖZTÜRK, Cemil. Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi (2006), Pegem A Yayınları, Ankara.
[8] ERDEM, Münire (1996), Sosyal Bilgiler Öğretimi, Alkım Yayınları, Ankara.

# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı
1 Sosyal Bilgilerde öğrenmeyi tanımlayabilir,
2 Sosyal Bilgilerde öğretmeyi açıklayabilir,
3 Aktif öğrenmeyi yorumlayabilir,
4 Yapılandırmacı öğrenme, probleme dayalı öğrenme, eleştirel düşünmeyi öğrenmeyi ayırt edebilir
5 Teknoloji ile sosyal bilgiler öğretimi arasındaki ilişkiyi formüle edebilir,
6 Sosyal bilgilerde demokratik değerlerin önemini değerlendirebilir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Ödev 20
1. Performans Görevi (Seminer) 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 8 16
Ödev 1 10 10
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 10 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 152
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,08
Dersin AKTS Kredisi 6