Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Erken Çocukluk Döneminde Sosyal Bilgiler Eğitimi | SBE 505 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi AYŞEGÜL KIRTEL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Dersin amacı; öğrenmenin en aktif olduğu dönem olan erken çocukluk döneminde, sosyal bilgiler eğitimin uygulama alanlarının ve içeriklerin incelenmesidir. Ders kapsamında erken çocukluk dönemi doğasına uygun içerikler, sosyal bilgiler eğitiminin kapsımı ve yapısı, erken çocukluk döneminde sosyal bilgiler eğitimi konuları yürütülecektir. |
Dersin İçeriği | Dersin içeriğini; erken çocukluk dönemi gelişim dönemleri, Türkiye'de uygulanmakta olan Okul Öncesi Eğitim Programı, sosyal bilgiler eğitimi içeriği, erken çocukluk döneminde sosyal bilgiler eğitimi kapsamında tanıtılacak olan, tarih, coğrafya, sosyoloji, ekonomi ve vatandaşlık konuları ve etkinlik örnekleri oluştuırmaktadır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Erken çocukluk dönemindeki duyuşsal, bilişsel, ahlaki, kişilik, vs. gelişimleri tanır | ||
2 | Bu dönemdeki gelişim problemlerini fark eder. | ||
3 | Bu dönemdeki çocukların Sosyal bilgiler öğretimine kaynaklık eden kavramların kazanımına yönelik etkinlikler tasarlar. | ||
4 | Sosyal Bilgiler eğitimi ile ilgili kavramları çocukların gelişim alanlarıyla ilişkilendirir. | ||
5 | Erken çocukluk döneminde sosyal bilgilere kaynaklık eden kavram ve becerileri fark eder. | ||
6 | Erken çocukluk döneminde sosyal bilgilere kaynaklık eden kavram ve becerileri değerlendirir. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1.Kırtel, A. (2018). 60-72 Aylık Çocuklara Yönelik Hazırlanmış Sosyo-Kültürel Etkinliklerin Uygulanması . Doktora tezi. Sakarya Üniversitesi. Eğitim Bilimleri Enstitüsü. 2. Kırtel, A. (2012). Erken Çocukluk Döneminde Sosyo-Kültürel Eğitim: Türk Tarihine Ait Bazı Olay ve Olgular Üzerine Bir Eylem Araştırması. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Sakarya Üniversitesi. Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Akduman, G. G. (2010). Okul Öncesi Eğitimin Tanımı ve Önemi. Okul Öncesi Eğitime Giriş. G. Uyanık, Balat (ed). Ankara: Pegem Akademi |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Erken çocukluk dönemindeki duyuşsal, bilişsel, ahlaki, kişilik, vs. gelişimleri tanır |
2 | Bu dönemdeki gelişim problemlerini fark eder. |
3 | Bu dönemdeki çocukların Sosyal bilgiler öğretimine kaynaklık eden kavramların kazanımına yönelik etkinlikler tasarlar. |
4 | Sosyal Bilgiler eğitimi ile ilgili kavramları çocukların gelişim alanlarıyla ilişkilendirir. |
5 | Erken çocukluk döneminde sosyal bilgilere kaynaklık eden kavram ve becerileri fark eder. |
6 | Erken çocukluk döneminde sosyal bilgilere kaynaklık eden kavram ve becerileri değerlendirir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 25 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 30 | 30 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 312 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 12,48 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |