Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Erken Çocukluk Döneminde Sosyal Bilgiler Eğitimi SBE 505 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi AYŞEGÜL KIRTEL
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Dersin amacı; öğrenmenin en aktif olduğu dönem olan erken çocukluk döneminde, sosyal bilgiler eğitimin uygulama alanlarının ve içeriklerin incelenmesidir. Ders kapsamında erken çocukluk dönemi doğasına uygun içerikler, sosyal bilgiler eğitiminin kapsımı ve yapısı, erken çocukluk döneminde sosyal bilgiler eğitimi konuları yürütülecektir. 

Dersin İçeriği

Dersin içeriğini; erken çocukluk dönemi gelişim dönemleri, Türkiye'de uygulanmakta olan Okul Öncesi Eğitim Programı, sosyal bilgiler eğitimi içeriği, erken çocukluk döneminde sosyal bilgiler eğitimi kapsamında tanıtılacak olan, tarih, coğrafya, sosyoloji, ekonomi ve vatandaşlık konuları ve etkinlik örnekleri oluştuırmaktadır.  

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Erken çocukluk dönemindeki duyuşsal, bilişsel, ahlaki, kişilik, vs. gelişimleri tanır
2 Bu dönemdeki gelişim problemlerini fark eder.
3 Bu dönemdeki çocukların Sosyal bilgiler öğretimine kaynaklık eden kavramların kazanımına yönelik etkinlikler tasarlar.
4 Sosyal Bilgiler eğitimi ile ilgili kavramları çocukların gelişim alanlarıyla ilişkilendirir.
5 Erken çocukluk döneminde sosyal bilgilere kaynaklık eden kavram ve becerileri fark eder.
6 Erken çocukluk döneminde sosyal bilgilere kaynaklık eden kavram ve becerileri değerlendirir.
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

1.Kırtel, A. (2018). 60-72 Aylık Çocuklara Yönelik Hazırlanmış Sosyo-Kültürel Etkinliklerin Uygulanması . Doktora tezi. Sakarya Üniversitesi. Eğitim Bilimleri Enstitüsü.

2. Kırtel, A. (2012). Erken Çocukluk Döneminde Sosyo-Kültürel Eğitim: Türk Tarihine Ait Bazı Olay ve Olgular Üzerine Bir Eylem Araştırması. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Sakarya Üniversitesi. Eğitim Bilimleri Enstitüsü.

Akduman, G. G. (2010). Okul Öncesi Eğitimin Tanımı ve Önemi. Okul Öncesi Eğitime Giriş. G. Uyanık, Balat (ed). Ankara: Pegem Akademi

# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı
1 Erken çocukluk dönemindeki duyuşsal, bilişsel, ahlaki, kişilik, vs. gelişimleri tanır
2 Bu dönemdeki gelişim problemlerini fark eder.
3 Bu dönemdeki çocukların Sosyal bilgiler öğretimine kaynaklık eden kavramların kazanımına yönelik etkinlikler tasarlar.
4 Sosyal Bilgiler eğitimi ile ilgili kavramları çocukların gelişim alanlarıyla ilişkilendirir.
5 Erken çocukluk döneminde sosyal bilgilere kaynaklık eden kavram ve becerileri fark eder.
6 Erken çocukluk döneminde sosyal bilgilere kaynaklık eden kavram ve becerileri değerlendirir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Kısa Sınav 10
1. Ödev 25
1. Performans Görevi (Seminer) 25
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 1 5 5
Ödev 1 20 20
Performans Görevi (Seminer) 1 10 10
Final 1 20 20
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 10 10
Ödev 1 30 30
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 312
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 12,48
Dersin AKTS Kredisi 6