Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Türkçe Eğitiminde Ölçme ve Değerlendirme TEG 631 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. NAHİDE İREM AZİZOĞLU
Dersi Verenler Doç.Dr. NAHİDE İREM AZİZOĞLU,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Dersin amacı Türkçe eğitimi alanında eğitim alan doktora öğrencilerinin, eğitimde ölçme ve değerlendirme, ölçme ve değerlendirmenin içeriği, Türkçe eğitiminde değerlendirme yaklaşım, yöntem ve araçları, Türkçe eğitiminde süreç odaklı ölçme ve değerlendirme uygulamaları, dil becerilerinin gelişim ve kullanım durumunun belirlenmesi, konularında bilgi ve beceri kazandırmaktır.

Dersin İçeriği

Türkçe eğitiminde değerlendirme yaklaşım, yöntem ve araçları, Türkçe eğitiminde süreç odaklı ölçme ve değerlendirme uygulamaları, dil becerilerinin gelişim ve kullanım durumunun belirlenmesi, ölçme ve değerlendirmede önemli bir araç olarak soru, ölçme ve değerlendirme uygulamalarının genel görünümü

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Türkçe eğitiminde kullanılan ölçme değerlendirme araçlarını bilir. Anlatım, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
2 Türkçe eğitimine yönelik ölçme ve değerlendirme aracı geliştirir. Proje, Performans Değerlendirme,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Türkçe eğitiminde değerlendirme yaklaşım, yöntem ve araçları
2 Sonuç odaklı ölçme değerlendirme araç ve uygulamaları
3 Süreç odaklı ölçme değerlendirme ve nitelikleri
4 Türkçe eğitiminde süreç odaklı ölçme ve değerlendirme uygulamaları
5 Dil Becerilerinin gelişim ve kullanım durumunun belirlenmesi
6 Okuma becerisinin ölçülmesi
7 Dinleme becerisinin ölçülmesi
8 Konuşma becerisinin ölçülmesi
9 Vize
10 Yazma becerisinin ölçülmesi
11 Dil bilgisi öğretiminde ölçme
12 Türkçe eğitiminde ölçme ve değerlendirme uygulamalarının genel görünümü
13 Türkçe eğitiminde güncel ölçme ve değerlendirme araçları
14 Genel değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Göçer, A. (2014) Türkçe Eğitiminde Ölçme ve Değerlendirme, Ankara: Pegem.

Qualitative Research Methods for the Social Sciences. Allyn and Bacon. 11. Bogdan, R.C.; & Biklen, S.R. (1992).

Black, P., Harrison, C., Lee, C., Marshall, B.and William, D. (2003). Assessment for learning. USA: Open UniversityPress.

Şengül, M. (İlköğretim II. kademe Türkçe öğretiminde yazma becerilerine yönelik öğretim ve ölçme v-değerlendirme yaklaşımlarının uygulamadaki etkinliğinin değerlendirilmesi, Yayımlanmamış Doktora Tezi, Fırat Üniversitesi, Elazığ.

Deniz, Kemalettin; Baykul, Y. (2010). Eğitimde ve psikolojide ölçme. Ankara: Pegem Akademi.

Keray Betül (2015). Anlama Becerilerine Yönelik Ölçme ve Değerlendirme Araştırmalarının İncelenmesi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12(29), 16-46.

# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı
1 Türkçe eğitiminde kullanılan ölçme değerlendirme araçlarını bilir.
2 Türkçe eğitimine yönelik ölçme ve değerlendirme aracı geliştirir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Ödev 40
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Performans Görevi (Uygulama) 16 3 48
Toplam İş Yükü 144
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,76
Dersin AKTS Kredisi 6