Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Türkçe Eğitiminde Ölçme ve Değerlendirme | TEG 631 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. NAHİDE İREM AZİZOĞLU |
Dersi Verenler | Doç.Dr. NAHİDE İREM AZİZOĞLU, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Dersin amacı Türkçe eğitimi alanında eğitim alan doktora öğrencilerinin, eğitimde ölçme ve değerlendirme, ölçme ve değerlendirmenin içeriği, Türkçe eğitiminde değerlendirme yaklaşım, yöntem ve araçları, Türkçe eğitiminde süreç odaklı ölçme ve değerlendirme uygulamaları, dil becerilerinin gelişim ve kullanım durumunun belirlenmesi, konularında bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Türkçe eğitiminde değerlendirme yaklaşım, yöntem ve araçları, Türkçe eğitiminde süreç odaklı ölçme ve değerlendirme uygulamaları, dil becerilerinin gelişim ve kullanım durumunun belirlenmesi, ölçme ve değerlendirmede önemli bir araç olarak soru, ölçme ve değerlendirme uygulamalarının genel görünümü |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Türkçe eğitiminde kullanılan ölçme değerlendirme araçlarını bilir. | Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
2 | Türkçe eğitimine yönelik ölçme ve değerlendirme aracı geliştirir. | Proje, | Performans Değerlendirme, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Türkçe eğitiminde değerlendirme yaklaşım, yöntem ve araçları | |
2 | Sonuç odaklı ölçme değerlendirme araç ve uygulamaları | |
3 | Süreç odaklı ölçme değerlendirme ve nitelikleri | |
4 | Türkçe eğitiminde süreç odaklı ölçme ve değerlendirme uygulamaları | |
5 | Dil Becerilerinin gelişim ve kullanım durumunun belirlenmesi | |
6 | Okuma becerisinin ölçülmesi | |
7 | Dinleme becerisinin ölçülmesi | |
8 | Konuşma becerisinin ölçülmesi | |
9 | Vize | |
10 | Yazma becerisinin ölçülmesi | |
11 | Dil bilgisi öğretiminde ölçme | |
12 | Türkçe eğitiminde ölçme ve değerlendirme uygulamalarının genel görünümü | |
13 | Türkçe eğitiminde güncel ölçme ve değerlendirme araçları | |
14 | Genel değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Göçer, A. (2014) Türkçe Eğitiminde Ölçme ve Değerlendirme, Ankara: Pegem. Qualitative Research Methods for the Social Sciences. Allyn and Bacon. 11. Bogdan, R.C.; & Biklen, S.R. (1992). Black, P., Harrison, C., Lee, C., Marshall, B.and William, D. (2003). Assessment for learning. USA: Open UniversityPress. Şengül, M. (İlköğretim II. kademe Türkçe öğretiminde yazma becerilerine yönelik öğretim ve ölçme v-değerlendirme yaklaşımlarının uygulamadaki etkinliğinin değerlendirilmesi, Yayımlanmamış Doktora Tezi, Fırat Üniversitesi, Elazığ. Deniz, Kemalettin; Baykul, Y. (2010). Eğitimde ve psikolojide ölçme. Ankara: Pegem Akademi. Keray Betül (2015). Anlama Becerilerine Yönelik Ölçme ve Değerlendirme Araştırmalarının İncelenmesi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12(29), 16-46. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Türkçe eğitiminde kullanılan ölçme değerlendirme araçlarını bilir. |
2 | Türkçe eğitimine yönelik ölçme ve değerlendirme aracı geliştirir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Ödev | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Performans Görevi (Uygulama) | 16 | 3 | 48 |
Toplam İş Yükü | 144 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,76 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |