Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Tanzimat Romanında Eğitim | TEG 613 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MEHMET ÖZDEMİR |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi MEHMET ÖZDEMİR, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Edebiyatımızda Tanzimat ile birlikte başlayan roman türünde, ?sosyal fayda? ilkesinin bir gereği olarak çocuk ve genç eğitimine de yer verilmiştir. Bu ders ile birlikte özellikle yetişkin ve çocuk eğitiminin romanlarda ele alınış biçimini kavratmak. Medrese sisteminden mektep sistemine geçişte edebiyat eserlerinin fonksiyonunu ve önemini kavratmak |
Dersin İçeriği | Tanzimat dönemi ve sonrası Türk eğitim tarihi açısından önemli değişikliklerin yaşandığı bir dönemdir. Bu açıdan Tanzimat devri eğitim sistemi ve yenilikler kavratılacak. Eğitim sisteminde meydana gelen bu değişiklikler Tanzimat romanına da yansımıştır. Özellikle Ahmet Mithat Efendi, Emin Nihat, Namık Kemal, Şemsettin Sami, Samipaşazade Sezai, Recaizade M.Ekrem, Nabizade Nazım ve Mehmet Murat (Mizancı)?n romanlarına yansıyan yetişkin ve çocuk eğitimi unsurları işlenecektir. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Tanzimat dönemi eğitim sistemini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Roman türünün gelişim çizgisini öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Tanzimat devri eğitim sisteminin romanlara ne kadar yansıdığını öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Özellikle romanlara yansıyan eğitim problemlerini kavrar | Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, | |
5 | O günkü eğitim problemleri ile bu günün problemlerini karşılaştırır | Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders içeriği ve kaynakların tanıtımı | |
2 | Tanzimat Devri Eğitim Sistemi | |
3 | Ahmet Mithat Efendi, Felâtun Bey ile Rakım Efendi romanı, | |
4 | Ahmet Mithat Efendi, ?Taaffüf?, Dürdane Hanım, Jöntürk vb. romanlar | |
5 | Namık Kemâl, İntibah romanı | |
6 | Namık Kemâl, Cezmi romanı | |
7 | Namık Kemal ve Romanlarında Eğitim | |
8 | Şemsettin Sami, Taşşuk-ı Talat ve Fitnat | |
9 | Taşşuk-ı Talat ve Fitnat romanında Eğitim | |
10 | Samipaşazade Sezai, Següzeşt romanı ve eğitim | |
11 | Mehmet Murat (Mizancı), Turfanda mı Yoksa Turfa mı? | |
12 | Recaizade Mahmut Ekrem, Araba Sevdası | |
13 | Nabizâde Nazım, Zehra | |
14 | Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Orhan Okay, Batılılaşma Devri Türk Edebiyatı, Dergah yay., İst.2005 |
Ders Kaynakları |
Hafta | Dokümanlar | Açıklama | Boyut |
---|---|---|---|
2 | 0 MB | ||
2 | 0 MB |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Tanzimat dönemi eğitim sistemini kavrar |
2 | Roman türünün gelişim çizgisini öğrenir |
3 | Tanzimat devri eğitim sisteminin romanlara ne kadar yansıdığını öğrenir |
4 | Özellikle romanlara yansıyan eğitim problemlerini kavrar |
5 | O günkü eğitim problemleri ile bu günün problemlerini karşılaştırır |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Ödev | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Toplam İş Yükü | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |