Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Temel Dil Becerilerinin Geliştirilmesi TEG 532 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. NAHİDE İREM AZİZOĞLU
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Öğrencilerin temel dil becerilerinin gelişimine ilişkin bilgi edinerek öğretim süreci tasarlayabilmeleri.  

Dersin İçeriği

Bu ders lisansüstü öğrencilerinin Türkçe öğretim programlarını öğrenmelerini ve dinleme/izleme, okuma, konuşma, yazma becerilerini kavramalarını amaçlamaktadır.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Dil becerilerinin önemini kavrar. Anlatım, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
2 Dil becerilerinin gelişimine yönelik etkinlik tasarlar. Proje, Performans Değerlendirme,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Temel kavramların verilmesi.
2 Türkçe öğretim programlarının incelenmesi
3 Türkçe öğretiminde dinleme/izleme becerisi
4 Türkçe öğretiminde dinleme/izleme becerisine yönelik etkinlik tasarlama
5 Türkçe öğretiminde okuma becerisi
6 Türkçe öğretiminde okuma becerisine yönelik etkinlik tasarlama
7 Türkçe öğretiminde konuşma becerisi
8 Türkçe öğretiminde konuşma becerisine yönelik etkinlik tasarlama
9 Türkçe öğretiminde yazma becerisi
10 Türkçe öğretiminde yazma becerisine yönelik etkinlik tasarlama
11 Türkçe öğretiminde dil bilgisi öğretimi
12 Türkçe öğretiminde dil bilgisi öğretimine yönelik etkinlik tasarlama
13 Dil becerilerinde ölçme ve değerlendirme
14 Genel değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

MEB. (2006). İlköğretim Türkçe dersi (6, 7, 8. sınıflar) öğretim programı. Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü.

MEB. (2015). Türkçe dersi (1-8. sınıflar) öğretim programı. Ankara: Millî Eğitim Bakanlığı Yayınları.

MEB. (2017). Türkçe dersi öğretim programı (ilkokul ve ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıflar). Ankara: Millî Eğitim Bakanlığı.

MEB. (2019). Türkçe dersi öğretim programı (ilkokul ve ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıflar). Ankara: Millî Eğitim Bakanlığı.

Ünalan, Ş. (2006). Türkçe öğretimi. Ankara: Nobel.

Yalçın, A. (2002). Türkçe öğretim yöntemleri yeni yaklaşımlar. Ankara: Akçağ.

Deniz, K. (2007). İlköğretim İkinci Kademede Konuşma ve Dinleme Yoluyla Öğrencileri İkna Üzerine Bir Araştırma. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.

Doğan, Y. (2008). İlköğretim İkinci Kademede Dil Becerisi Olarak Dinlemeyi Geliştirme Çalışmaları. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.

# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı
1 Dil becerilerinin önemini kavrar.
2 Dil becerilerinin gelişimine yönelik etkinlik tasarlar.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Performans Görevi (Uygulama) 50
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 6 96
Toplam İş Yükü 144
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,76
Dersin AKTS Kredisi 6