Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Yabancı Dil Olarak Türkçenin Öğretimi TEG 516 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. MUSTAFA ALTUN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Yabancı dilin, özelde Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminin kuramsal ve uygulamalı olarak öğrencilere aktarılmasını sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Yabancı dil kavramı, yabancı dil öğretimiyle ilgili kuramlar, yaklaşımlar, yöntem ve teknikler, Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminin tarihçesi, alanyazını, sorunları

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1
2
3
4
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Yabancı dil kavramı
2 Yabancı dil öğretimiyle ilgili kuramlar
3 Yabancı dil öğretimi yaklaşım, yöntem ve tekniklerini
4 Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminin tarihçesi
5 Türkçenin yabancı dil olarak öğretimiyle ilgili alanyazını
6 Türkçenin yabancı dil olarak öğretimiyle ilgili sorunlar
7 Türkçenin yabancı dil olarak öğretimine yönelik hazırlanan materyallerin incelenmesi
8 Türkçenin yabancı dil olarak öğretimine yönelik hazırlanan materyallerin incelenmesi
9 Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde kültürel öğelerin aktarımı
10 Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde kültürel öğelerin aktarımı
11 Tematik bir ünitenin metinleri, görsel ve işitsel materyalleri, alıştırmalarıyla birlikte hazırlanması
12 Tematik bir ünitenin metinleri, görsel ve işitsel materyalleri, alıştırmalarıyla birlikte hazırlanması
13 Tematik bir ünitenin metinleri, görsel ve işitsel materyalleri, alıştırmalarıyla birlikte hazırlanması
14 Genel Değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu

ALTUN, Mustafa, http://www.dilbilimi.net/adim_adim_turkce_ogreniyorum_giris.htm
ALTUN, Mustafa, http://www.dilbilimi.net/yabanci_dil_olarak_turkcenin_ogretimi_arastirmalari.htm

Ders Kaynakları

AKAY AHMED, Asuman, FİŞEKÇİOĞLU, Aslı (2019), Dil Kullanıcısı Bağlamında Kuramdan Uygulamaya Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi, Nobel Akademik Yayıncılık, 576 s.

ALYILMAZ, Semra, ŞENGÜL, Kübra (2017), Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Dil Öğrenme Stratejileri, Kesit Yayınları.

ARTUÇ, Seda (2014), Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Şiir Metinlerinden Yararlanma, Nobel Yayın Dağıtım, 175 s.

BAŞKAN, Özcan (2006), Yabancı Dil Öğretimi İlkeler ve Çözümler, İstanbul, Multilingual Yayınları, 272 s.

BENZER, Ahmet (2020), Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde İşlevsel Dil Bilgisi, Pegem Akademi, 192 s.

BİROL, Cem- ÖZBAY, Murat (2013), Yabancılara Türkçe Öğretimi İçin Ölçme ve Değerlendirme Soruları, Pegem Yayınları.

BOYLU, Emrah, İLTAR, Latif (Editörler) (2019), Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Politika, Program, Yöntem ve Öğretim, Pegem Akademi, 302 s.

BOYLU, Emrah (2019), Kuramdan Uygulamaya Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Ölçme ve Değerlendirme, Pegem Akademi, 200 s.

CEM DEĞER, Ayşe- ÇETİN, Betül- OFLAZ KÖLECİ, Emine (2017), Kuramdan Uygulamaya Yabancılara Türkçe Dilbilgisi Öğretimi, Pegem Akademi Yayınları, 164 s.

DEMİREL, Özcan (2010), Yabancı Dil Öğretimi, Pegem Yayınları, 208 s.

DEMİRCAN, Ömer (1993), Yabancı Dil Öğretim Yöntemleri, İstanbul, Ekin Yayınıcılık, (2002, Der Yayınları, 336 s., 2012, 436 s.).

DEVELİ, Hayati, YILDIZ, Cemal, BALCI, Mustafa, GÜLTEKİN, İbrahim, MELANLIOĞLU, Deniz (2017), Uygulamalı Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi El Kitabı (1-2 Cilt Takım), Kesit Yayınları. (yeni)

ERDEM, İlhan, DOĞAN, Bahar, ALTUNKAYA, Hatice (Editörler) (2019), Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi, Pegem Akademi, 304 s.

DURMUŞ, Mustafa-OKUR, Alpaslan (Editörler) (2018), Yabancılara Türkçe Öğretimi El Kitabı, Grafiker Yayınları, 2. Baskı, 580 s.

ERDOĞAN, Tolga vd. (2018), Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Uygulama Örnekleri, Eğitem Kitap, 208 s.

ERSEN-RASCH, Margarete, ONASI, Erdoğan (2015), Yabancı Dil Olarak Türkçe Dilbilgisi, Papatya Yayıncılık, 418 s.

EXTRA, Guus-YAĞMUR, Kutlay (Editörler) (2013), Dil Zengini Avrupa-Avrupa'da Çokdilli Politika ve Uygulama Eğilimleri, Cambridge University Press-British Council. [Tam metin] (pdf)

FREEMAN, Diane Larsen-ANDERSON, Marti (2014), Dil Öğretim Teknik ve İlkeleri, (Çeviren: Mehrali Calp), Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi Yayınları, xxviii+307 s.

GÜZEL, Abdurrahman (2011), İki Dillilik-Almanya Örneği, Öncü Kitap.

GÜZEL, Abdurrahman-BARIN, Erol (2013), Yabancı Dil Olarak Türkçenin Öğretimi, Akçağ Yayınları, 310 s.

HENGİRMEN, Mehmet ( 1996), Yabancılara Türkçe Öğretim Yöntemleri ve TÖMER Yöntemi, Ankara.

KARAGÖL, Efecan (2019), Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Dinleme Becerisi, Pegem Akademi, 186 s.

KARATAY, Halit (Editör) (2019), Akademik Türkçe, Pegem Akademi, 512 s.

KARATAY, Halit (Editör) (2020), Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi El Kitabı, Pegem Akademi.

KARDAŞ, Mehmet Nuri (Editör) (2019), Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi, Pegem Akademi, 416 s.

KAYA, Zeki (2006), Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme, Pegem Yayınları [Tam metin] (pdf)

KILIÇ, Uğur- TAKIL, M. Burcu (2017), Oyunlar ve Etkinliklerle Türkçe Öğretimi (A1-A2), YDS Publishing,

KILINÇ, Aziz -ŞAHİN, Abdullah (editörler) (2011), Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi, Pegem Yayınları

NURLU, Muammer (2011), Fransa'da Türkçe Öğretimi, Sarkaç Yayınevi, Ankara.

ÖZDOĞRU, Murat-DİLMAN, Hakan (2014), Anadil Edinimi ve Yabancı Dil Öğrenim Kuramları, Anı Yayıncılık, 96 s.

PİLANCI, Hülya (2019), Açık ve Uzaktan Türkçe Öğrenme Sistemleri İçin Ölçütler, Pegem Akademi, 84 s.

SARIÇOBAN, Arif (Editön), (2015), Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Metodolojisi, Anı Yayıncılık, 400 s.

ŞAHİN, Abdullah Şahin (2018), Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi, Pegem, 2. Baskı, 752 s.

ŞAHİN, Yusuf (2018), Yabancı Dilde Ölçme ve Değerlendirme, Pegem, 170 s.

ŞEN, Ülker (Editör) (2019), Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi, Pegem Akademi, 224 s.

ŞİMŞEK, Pınar (2018), Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Ana Dil ve Dil Ailesi Etkisi, Pegem Akademi, 278.

TARCAN, Ahmet (2004), Yabancı Dil Öğretim Teknikleri, Nobel Yayın Dağııtm, 94 s.

TÜFEKÇİOĞLU, Burak (2018), Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Akademik Sözcükler, Pegem Akademi, 130 s.

YAYLI, Derya-BAYYURT, Yasemin (2009), Yabancılara Türkçe Öğretimi, Anı Yayınları, Genişletilmiş 4. Baskı, 260 s.

YILDIRIM, Faruk-TÜFEKÇİOĞLU, Burak (2016), Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi-Kuramlar-Yöntemler-Beceriler-Uygulamalar, Pegem Akademi Yayınları.

YILDIZ, Cemal (2012), Yurt Dışında Yaşayan Türk Çocuklarına Türkçe Öğretimi (Almanya Örneği), Yurtdışı Türkler ve Akraba Topluluklar Başkanlığı, Ankara, x+298 s.

YİĞİT, Murat (2018), Kültürel Etkileşim Bağlamında Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi, Hiperlink Yayınları, 150 s.

# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı
1
2
3
4
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Ödev 40
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 6 96
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Toplam İş Yükü 144
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,76
Dersin AKTS Kredisi 6