Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Matematik Tarihi ve Felsefesi | IMT 511 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Matematiksel mantığın felsefi önemini açıklar. | Anlatım, | |
2 | Matematiksel ifadelerin anlamlarını ifade eder. | Anlatım, | |
3 | Eğitim felsefesi ve matematik felsefesi arasındaki ilişkiyi açıklar. | Anlatım, | |
4 | Matematik felsefesinin temel kuramlarını açıklar. | Anlatım, | |
5 | Matematiğin felsefesi gelişimimde öncü olan araştırmacıları ve onların çalışmalarını açıklar. | Anlatım, | |
6 | Matematik eğitimindeki çağdaş eğilimler, problemler ve araştırmaları ifade eder. | Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Matematik nedir? | |
2 | Matematiğin doğası | |
3 | Matematiğin ontolojisi ve epistemolojisi | |
4 | Matematiksel ifadelerin anlamları | |
5 | Matematiğin bir disiplin olarak tarihi gelişimi ve bunun eğitime yansımaları | |
6 | Matematik eğitiminde amaçlar | |
7 | Matematik eğitiminde çağdaş eğilimler, problemler ve araştırmalar | |
8 | Matematikin tanımıyla öğretimi arasındaki ilişki ve bunun kuramsal temelleri | |
9 | ARASINAV | |
10 | Eğitim felsefesi açısından milli eğitim matematik programı. | |
11 | Matematik eğitimine felsefe okullarının etkileri | |
12 | Matematiksel bilginin objektifliği, felsefi okulların matematik felsefesine etkileri | |
13 | Matematik felsefesinde temel kuramlar | |
14 | Matematik felsefesi öncülerinin çalışmaları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Matematiksel mantığın felsefi önemini açıklar. |
2 | Matematiksel ifadelerin anlamlarını ifade eder. |
3 | Eğitim felsefesi ve matematik felsefesi arasındaki ilişkiyi açıklar. |
4 | Matematik felsefesinin temel kuramlarını açıklar. |
5 | Matematiğin felsefesi gelişimimde öncü olan araştırmacıları ve onların çalışmalarını açıklar. |
6 | Matematik eğitimindeki çağdaş eğilimler, problemler ve araştırmaları ifade eder. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Ödev | 20 |
2. Kısa Sınav | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Kısa Sınav | 2 | 4 | 8 |
Ödev | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |