Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Matematiksel Bilginin Psikolojisi ve Zihinsel Gelişimi | IMT 508 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Aksiyomatik yapıyı açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
2 | Matematiksel bilginin doğasını ifade eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
3 | Matematiksel bilginin zihinsel gelişim süreçlerini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
4 | Karşılaşabilecekleri matematiksel kavram yanılgılarını ve zorlukları ifade eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
5 | Kavram yanılgılarına ilişkin çözüm önerileri geliştirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Matematik öğretimini psikolojik bakış açısıyla değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Aksiyomatik yapı | |
2 | Matematiksel bilginin doğası | |
3 | Matematiksel bilginin türleri | |
4 | Matematiksel bilginin zihinde oluşumunu açıklayan teoriler | |
5 | Matematiksel bilginin zihinde oluşumunu açıklayan teoriler | |
6 | Matematiksel bilginin zihinde oluşumunu açıklayan teoriler | |
7 | İnsan zihninde matematiksel kavramların oluşumu | |
8 | İnsan zihninde matematiksel kavramların oluşumu | |
9 | Ara Sınav | |
10 | Geometrik, aritmetik ve cebirsel bilgi türlerinin gelişim süreçleri | |
11 | Geometrik, aritmetik ve cebirsel bilgi türlerinin gelişim süreçleri | |
12 | Öğrencilerin karşılaşabilecekleri zorluklar ve geliştirebilecekleri kavram yanılgıları | |
13 | Öğrencilerin karşılaşabilecekleri zorluklar ve geliştirebilecekleri kavram yanılgıları | |
14 | Öğrencilerin karşılaşabilecekleri zorluklar ve geliştirebilecekleri kavram yanılgıları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Çocukta Zihinsel Gelişim, Yazarı: Jean Piaget, Cem Yayınevi, Ocak,1999 |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Aksiyomatik yapıyı açıklar. |
2 | Matematiksel bilginin doğasını ifade eder. |
3 | Matematiksel bilginin zihinsel gelişim süreçlerini açıklar. |
4 | Karşılaşabilecekleri matematiksel kavram yanılgılarını ve zorlukları ifade eder. |
5 | Kavram yanılgılarına ilişkin çözüm önerileri geliştirir. |
6 | Matematik öğretimini psikolojik bakış açısıyla değerlendirir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 20 |
2. Kısa Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |