Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Matematiksel Bilginin Psikolojisi ve Zihinsel Gelişimi IMT 508 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları Arş. Gör. Emine Nur BİLGİÇ
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Matematiğin doğasını ve matematiksel bilginin zihinsel gelişim süreçlerini irdelemektir.
Dersin İçeriği Matematiğin yapıtaşları (aksiyom, teorem, tanım, v.s), matematiksel bilginin doğası; kavramsal, işlemsel, ilişkisel vb. bilgi türlerinin tanıtımı yapılacaktır. Matematiksel bilginin zihinde oluşumunu açıklayan teoriler incelenecektir. Bu bağlamda insan zihninde matematiksel kavramların oluşumu, geometrik, aritmetik ve cebirsel bilgi türlerinin gelişim süreçleri ve bu süreçlerde öğrencilerin karşılaşabilecekleri zorluklar ve geliştirebilecekleri kavram yanılgıları ele alınacaktır.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Aksiyomatik yapıyı açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma,
2 Matematiksel bilginin doğasını ifade eder. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma,
3 Matematiksel bilginin zihinsel gelişim süreçlerini açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma,
4 Karşılaşabilecekleri matematiksel kavram yanılgılarını ve zorlukları ifade eder. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma,
5 Kavram yanılgılarına ilişkin çözüm önerileri geliştirir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
6 Matematik öğretimini psikolojik bakış açısıyla değerlendirir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Aksiyomatik yapı
2 Matematiksel bilginin doğası
3 Matematiksel bilginin türleri
4 Matematiksel bilginin zihinde oluşumunu açıklayan teoriler
5 Matematiksel bilginin zihinde oluşumunu açıklayan teoriler
6 Matematiksel bilginin zihinde oluşumunu açıklayan teoriler
7 İnsan zihninde matematiksel kavramların oluşumu
8 İnsan zihninde matematiksel kavramların oluşumu
9 Ara Sınav
10 Geometrik, aritmetik ve cebirsel bilgi türlerinin gelişim süreçleri
11 Geometrik, aritmetik ve cebirsel bilgi türlerinin gelişim süreçleri
12 Öğrencilerin karşılaşabilecekleri zorluklar ve geliştirebilecekleri kavram yanılgıları
13 Öğrencilerin karşılaşabilecekleri zorluklar ve geliştirebilecekleri kavram yanılgıları
14 Öğrencilerin karşılaşabilecekleri zorluklar ve geliştirebilecekleri kavram yanılgıları
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları Çocukta Zihinsel Gelişim, Yazarı: Jean Piaget, Cem Yayınevi, Ocak,1999
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı
1 Aksiyomatik yapıyı açıklar.
2 Matematiksel bilginin doğasını ifade eder.
3 Matematiksel bilginin zihinsel gelişim süreçlerini açıklar.
4 Karşılaşabilecekleri matematiksel kavram yanılgılarını ve zorlukları ifade eder.
5 Kavram yanılgılarına ilişkin çözüm önerileri geliştirir.
6 Matematik öğretimini psikolojik bakış açısıyla değerlendirir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 15
1. Ödev 20
2. Kısa Sınav 15
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 15 15
Kısa Sınav 2 10 20
Ödev 1 10 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 151
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,04
Dersin AKTS Kredisi 6