Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Matematik Eğitiminde Öğrenme Güçlükleri ve Bazı Çözüm Önerileri | IMT 506 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Matematik öğreniminde karşılaşılan güçlükleri sıralar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Matematik öğreniminde güçlüklere neden olan faktörleri açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Matematik öğrenimindeki güçlüklere çözüm önerileri üretir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Matematiksel dilin kullanımına ilişkin öneriler üretir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Dikkat eksikliklerinin üstesinden gelme yollarını araştırır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Çok aşamalı görevlerdeki yetersizliklere ilişkin öneriler geliştirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sayılarda karşılaşılan yetersizlikler | |
2 | Aritmetik işlemlerdeki yetersizlikler | |
3 | Yazılı sembol sistemleri ve somut materyaller ile yaşanan yetersizlikler | |
4 | Matematiksel dilin kullanımı ile ilgili yetersizlikler | |
5 | Dikkat eksiklikleri | |
6 | Görsel-uzamsal yetersizlikler | |
7 | Görsel-uzamsal yetersizlikler | |
8 | Çok aşamalı görevlerdeki yetersizlikler | |
9 | Arasınav | |
10 | Çok aşamalı görevlerdeki yetersizlikler | |
11 | Öğrenme güçlüğüne neden olan faktörler: Öğrenen ile ilgili faktörler (olgunlaşma, güdü, vb.) | |
12 | Öğrenme güçlüğüne neden olan faktörler: Öğrenme yöntemi ile ilgili faktörler (öğrenilen konunun yapısı, vb) | |
13 | Öğrenme güçlüğüne neden olan faktörler: Öğrenme malzemesi ile ilgili faktörler (algısal ayırt edilebilirlik, vb) | |
14 | Öğrenme güçlüğüne neden olan faktörler: Öğrenme malzemesi ile ilgili faktörler (algısal ayırt edilebilirlik, vb) |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Eğitimi Zor Olan Çocukların Psikolojisi, Yazar: Alfred ADLER, Kariyer Yayıncılık, 2000 Öğrenme Güçlüğü olan Çocuklar, Yazar: Seyhun TOPBAŞ, Anadolu Üniversitesi Yayınları, 1998 |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Matematik öğreniminde karşılaşılan güçlükleri sıralar. |
2 | Matematik öğreniminde güçlüklere neden olan faktörleri açıklar. |
3 | Matematik öğrenimindeki güçlüklere çözüm önerileri üretir. |
4 | Matematiksel dilin kullanımına ilişkin öneriler üretir. |
5 | Dikkat eksikliklerinin üstesinden gelme yollarını araştırır. |
6 | Çok aşamalı görevlerdeki yetersizliklere ilişkin öneriler geliştirir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 60 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 5 | 80 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |