Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Matematik Eğitiminde Öğrenme Güçlükleri ve Bazı Çözüm Önerileri IMT 506 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları Arş. Gör. Emine Nur BİLGİÇ
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Öğrenme güçlüklerini tespit etmek ve çözüm önerileri getirmektir.
Dersin İçeriği Sayılarda karşılaşılan yetersizlikler, Aritmetik işlemlerdeki yetersizlikler, Yazılı sembol sistemleri ve somut materyaller ile yaşanan yetersizlikler, Dikkat eksiklikleri, Görsel-uzamsal yetersizlikler, Çok aşamalı görevlerdeki yetersizlikler, Öğrenme güçlüğüne neden olan faktörler: Öğrenen ile ilgili faktörler (olgunlaşma, güdü, vb.), Öğrenme yöntemi ile ilgili faktörler (öğrenilen konunun yapısı, vb).
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Matematik öğreniminde karşılaşılan güçlükleri sıralar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar,
2 Matematik öğreniminde güçlüklere neden olan faktörleri açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
3 Matematik öğrenimindeki güçlüklere çözüm önerileri üretir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
4 Matematiksel dilin kullanımına ilişkin öneriler üretir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
5 Dikkat eksikliklerinin üstesinden gelme yollarını araştırır. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
6 Çok aşamalı görevlerdeki yetersizliklere ilişkin öneriler geliştirir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Sayılarda karşılaşılan yetersizlikler
2 Aritmetik işlemlerdeki yetersizlikler
3 Yazılı sembol sistemleri ve somut materyaller ile yaşanan yetersizlikler
4 Matematiksel dilin kullanımı ile ilgili yetersizlikler
5 Dikkat eksiklikleri
6 Görsel-uzamsal yetersizlikler
7 Görsel-uzamsal yetersizlikler
8 Çok aşamalı görevlerdeki yetersizlikler
9 Arasınav
10 Çok aşamalı görevlerdeki yetersizlikler
11 Öğrenme güçlüğüne neden olan faktörler: Öğrenen ile ilgili faktörler (olgunlaşma, güdü, vb.)
12 Öğrenme güçlüğüne neden olan faktörler: Öğrenme yöntemi ile ilgili faktörler (öğrenilen konunun yapısı, vb)
13 Öğrenme güçlüğüne neden olan faktörler: Öğrenme malzemesi ile ilgili faktörler (algısal ayırt edilebilirlik, vb)
14 Öğrenme güçlüğüne neden olan faktörler: Öğrenme malzemesi ile ilgili faktörler (algısal ayırt edilebilirlik, vb)
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları Eğitimi Zor Olan Çocukların Psikolojisi, Yazar: Alfred ADLER, Kariyer Yayıncılık, 2000
Öğrenme Güçlüğü olan Çocuklar, Yazar: Seyhun TOPBAŞ, Anadolu Üniversitesi Yayınları, 1998
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı
1 Matematik öğreniminde karşılaşılan güçlükleri sıralar.
2 Matematik öğreniminde güçlüklere neden olan faktörleri açıklar.
3 Matematik öğrenimindeki güçlüklere çözüm önerileri üretir.
4 Matematiksel dilin kullanımına ilişkin öneriler üretir.
5 Dikkat eksikliklerinin üstesinden gelme yollarını araştırır.
6 Çok aşamalı görevlerdeki yetersizliklere ilişkin öneriler geliştirir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Kısa Sınav 60
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 5 80
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ara Sınav 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 150
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6
Dersin AKTS Kredisi 6