Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Matematik Öğretiminde Matematiksel Modelleme | IMT 514 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Matematiksel problem çözmeyi tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Model, matematiksel model ve matematiksel modelleme kavramlarını ifade eder. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
3 | Modelleme çeşitlerini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
4 | Modelleme problemlerini modelleme basamaklarına uygun olarak çözer. | Anlatım, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, | |
5 | Modellemenin tarihi ve epistemolojik tabanını açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
6 | Modellemenin müfredat uygulamalarındaki önemini değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dönem İçinde Yapılacakların Planlanması ve Konuların Tanıtılması | |
2 | Matematiksel Problem Çözme | |
3 | Model, Matematiksel Model ve Matematiksel Modelleme Kavramlarının Tanıtılması ve Modelleme Çeşitlerinin Açıklanması | |
4 | Model, Matematiksel Model ve Matematiksel Modelleme Kavramlarının Tanıtılması ve Modelleme Çeşitlerinin Açıklanması | |
5 | Model, Matematiksel Model ve Matematiksel Modelleme Kavramlarının Tanıtılması ve Modelleme Çeşitlerinin Açıklanması | |
6 | Matematik Öğretiminde Eğilimler ve Modelleme Problemleri | |
7 | Matematik Öğretiminde Eğilimler ve Modelleme problemleri | |
8 | Modellemenin Tarihi ve Epistemolojik Tabanı ve Müfredat Uygulamaları | |
9 | Arasınav | |
10 | Modellemenin Tarihi ve Epistemolojik Tabanı ve Müfredat Uygulamaları | |
11 | Matematiksel Modelleme Tekniklerinin uygulamaları | |
12 | Matematiksel Modelleme Tekniklerinin uygulamaları | |
13 | Matematiksel Modelleme Tekniklerinin uygulamaları | |
14 | Matematiksel Modelleme Tekniklerinin uygulamaları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Modelling, Applications and Applied Problem Solving, Editors Wernel Blum, Morgen Niss, Ian Huntley |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Matematiksel problem çözmeyi tanımlar. |
2 | Model, matematiksel model ve matematiksel modelleme kavramlarını ifade eder. |
3 | Modelleme çeşitlerini açıklar. |
4 | Modelleme problemlerini modelleme basamaklarına uygun olarak çözer. |
5 | Modellemenin tarihi ve epistemolojik tabanını açıklar. |
6 | Modellemenin müfredat uygulamalarındaki önemini değerlendirir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 20 |
2. Kısa Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Ödev | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Performans Görevi (Uygulama) | 2 | 10 | 20 |
Toplam İş Yükü | 159 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,36 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |