| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Matematik Eğitiminde Araştırma ve Alan Uygulamaları | IMT 504 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Yapılandırmacı ve gerçekçi matematik eğitimini ifade eder. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 2 | Matematik eğitiminde çoklu zekâ kuramını açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 3 | Matematik eğitiminde çoklu temsilleri açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 4 | Didaktiksel dönüşüm teorisini ifade eder. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 5 | Öge gösterim teorisini ifade eder. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 6 | Matematik eğitiminde değerlendirme çeşitlerini sınıflandırır. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 7 | Araştırma projesi basamaklarını sıralar. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
| 8 | Araştırma projesini uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
| 9 | Araştırma projesinin sonuçlarını raporlaştırır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Yapılandırmacı ve gerçekçi matematik eğitimi | |
| 2 | Matematik eğitiminde çoklu zekâ | |
| 3 | Matematik eğitiminde çoklu temsiller | |
| 4 | Didaktiksel dönüşüm teorisi | |
| 5 | Öge gösterim teorisi | |
| 6 | Matematik eğitiminde değerlendirme çeşitleri (formatif ve summatif, vb.) | |
| 7 | Araştırmanın seçimi | |
| 8 | Araştırmanın teorik çatısının oluşturulması | |
| 9 | Arasınav | |
| 10 | Literatür araştırması | |
| 11 | Araştırmanın planlanması ve uygulaması | |
| 12 | Araştırmanın değerlendirilmesi ve raporlaştırılması | |
| 13 | Sözlü sunum yapılması | |
| 14 | Sözlü sunum yapılması |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Altun, M. (2008), İlköğretim ikinci kademe matematik öğretimi, aktüel yayıncılık Baykul, Y. (2004), İlköğretimde matematik öğretimi 6-8 sınıflar için, Pegem A yayıncılık Olkun S., Toluk Z. (2003), İlköğretimde etkinlik temelli matematik öğretimi, Anı yayıncılık Uçar, T.Z., Olkun, S. (2006), İlköğretimde matematik öğretimine çağdaş yaklaşımlar, Ekinoks yayınları |
| Ders Kaynakları | |
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
|---|---|
| 1 | Yapılandırmacı ve gerçekçi matematik eğitimini ifade eder. |
| 2 | Matematik eğitiminde çoklu zekâ kuramını açıklar. |
| 3 | Matematik eğitiminde çoklu temsilleri açıklar. |
| 4 | Didaktiksel dönüşüm teorisini ifade eder. |
| 5 | Öge gösterim teorisini ifade eder. |
| 6 | Matematik eğitiminde değerlendirme çeşitlerini sınıflandırır. |
| 7 | Araştırma projesi basamaklarını sıralar. |
| 8 | Araştırma projesini uygular. |
| 9 | Araştırma projesinin sonuçlarını raporlaştırır. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Kısa Sınav | 15 |
| 1. Ödev | 20 |
| 2. Kısa Sınav | 15 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 30 | 30 |
| Toplam İş Yükü | 155 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,2 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||