Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Problem Çözme ve Stratejileri | IME 509 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MİTHAT TAKUNYACI |
Dersi Verenler | Doç.Dr. MİTHAT TAKUNYACI, |
Dersin Yardımcıları | Yrd. Doç. Dr. Mithat TAKUNYACI |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilerin etkili problem çözme basmaklarını ve stratejilerini öğrenmelerini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Problem Çözme Basamakları ( Problemi Anlama, Plan Yapma, Planı Uygulama, Çözümün Kontrolü, Yeni Bir Problem Üretme), Problem Çözme Stratejileri ( Şema Çizmek, Liste Hazırlamak, Tahmin ve Kontrol Etmek, Bölmek ve Yönetmek, Örüntü Aramak, Sondan Başlamak). |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Problem çözme hakkındaki teorik bilgilerini açıkça ifade eder. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Problemi şema çizme stratejisini kullanarak çözer. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
3 | Problemi liste hazırlama stratejisini kullanarak çözer. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
4 | Problemi tahmin ve kontrol etme stratejisini kullanarak çözer. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
5 | Problemi mantıksal sorgulama stratejisini kullanarak çözer | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Gezi / Gözlem, | |
6 | Problemin çözümüne farklı bakış açıları önerir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Öğrencilerin problem çözme hakkındaki teorik bilgilerinin incelenmesi. | |
2 | Problemin Şema Çizerek Çözülmesi | |
3 | Problemin Liste Hazırlanarak Çözülmesi | |
4 | Problemin Tahmin ve Kontrol Edilerek Çözülmesi | |
5 | Problemin Bölerek ve Yöneterek Çözülmesi | |
6 | Problemin Örüntü Oluşturarak Çözülmesi | |
7 | Problemin Sondan Başlayarak Çözülmesi | |
8 | Problemin Mantıksal sorgulama ile Çözülmesi | |
9 | Arasınav | |
10 | Problemin Benzer ve Basit Bir Problemden Yararlanılarak Çözülmesi | |
11 | Problemin Çözümüne Farklı Bir Bakış Açısı Geliştirmek | |
12 | Seçilen Problem Durumları Hakkında Öğrencilerin Problem Çözme Stratejilerini Kullanmaları | |
13 | Seçilen Problem Durumları Hakkında Öğrencilerin Problem Çözme Stratejilerini Kullanmaları | |
14 | Seçilen Problem Durumları Hakkında Öğrencilerin Problem Çözme Stratejilerini Kullanmaları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Altun, M., (2008). İlköğretim İkinci Kademe Matematik Öğretimi, Aktüel Yayınları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Eğitim alanında yaptığı bilimsel çalışmalar aracılığıyla ulusal ve uluslararası alan yazına katkı sağlayacak nitelikte, bilimsel, etik ve yasal ilkeler temelinde özgün bilgiler üreterek bu üretimi eğitim/öğrenme öğretme sürecine taşır ve yaygınlaştırır. | ||||||
2 | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak matematik eğitimi ve disiplinler arası alandaki etkileşimi kavrayarak temel kavram, teori ve yaklaşımları derinlemesine öğrenir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | ||||||
3 | Matematik eğitimi alanında literatür araştırması yapma, var olan problemleri tespit etme ve nicel ve nitel yöntemleri kullanarak bunlara çözümler üretmenin yollarını bilir ve bu doğrultuda nitelikli araştırmalar önerir. | ||||||
4 | Eleştirel bir bakış açısı ile tespit ettiği alanın ihtiyaçlarına yönelik yeni yöntem ve yaklaşımları kullanarak disiplinlerarası araştırmalar planlama, yürütme ve bunları yorumlayarak bilimsel sonuçlar ortaya koyma süreçlerinde sorumluluk alır. | ||||||
5 | Matematik eğitimi alanında gerçekleştirdiği veri toplama, uygulama ve yorumlama süreçlerinden geçirdiği araştırmalarını alanının gerektirdiği sözlü ve yazılı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak alan içi ve alan dışı gruplara aktarır, bu süreçte gerektiğinde en az bir yabancı dil ile iletişimini sürdürür. | ||||||
6 | Matematik eğitimi alanında gerçekleştirdiği araştırmaların veri toplama, uygulama ve sonuçlandırma süreçlerinde toplumsal, etik ve kültürel değerleri gözetir, sahip olduğu eleştirel düşünme ve problem çözme becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanır ve kazandığı bilgi ve beceriler ile alanın eğitim politikalarına yön verebilecek yetkinliğe sahip olur. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Problem çözme hakkındaki teorik bilgilerini açıkça ifade eder. | ||||||
2 | Problemi şema çizme stratejisini kullanarak çözer. | ||||||
3 | Problemi liste hazırlama stratejisini kullanarak çözer. | ||||||
4 | Problemi tahmin ve kontrol etme stratejisini kullanarak çözer. | ||||||
5 | Problemi mantıksal sorgulama stratejisini kullanarak çözer | ||||||
6 | Problemin çözümüne farklı bakış açıları önerir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Uygulama) | 2 | 10 | 20 |
Toplam İş Yükü | 162 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,48 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |