Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Eğitim Öğretim Sürecinde Gelişen Okuryazarlıklar | ILF 519 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. FATİME BALKAN KIYICI |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Günümüz eğitim- öğretim programlarının en önemli amacı okuryazar bireyler yetiştirmektir. Bu dersin amacı da öğrencilere okuryazarlığı ve okuryazar bireylerin özelliklerini tanımlamak ve gelişen yeni okuryazarlıklar hakkında bilgi vererek aralarındaki ilişki ve farklılıkları ortaya koymaya çalışmaktır. Bu ders öğrencilerin yeni gelişen okuryazarlıkları ayrıntılı bir şekilde inceleme ve tartışarak irdelemesine olanak sağlamak bakımından önem taşımaktadır. |
Dersin İçeriği | Okuryazarlık, Fen Okuryazarlığı, Teknoloji Okuryazarlığı, Bilgisayar Okuryazarlığı, Bilgi Okuryazarlığı, Çevre Okuryazarlığı, İnternet Okuryazarlığı Ve Sayısal Okuryazarlık |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Okuryazarlığın ne olduğunu bilir, açıklar ve tartışabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Fen okur yazarı bireylerin özelliklerini bilir ve bileşenlerini tartışabilir. | Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Anlatım, | |
3 | Teknoloji okur yazarı bireylerin özelliklerini bilir ve bileşenlerini tartışabilir. | Anlatım, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, | |
4 | Bilgisayar okur yazarı bireylerin özelliklerini bilir ve bileşenlerini tartışabilir. | Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
5 | Bilgisayar okur yazarı bireylerin özelliklerini bilir ve bileşenlerini tartışabilir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | |
6 | Çevre okur yazarı bireylerin özelliklerini bilir ve bileşenlerini tartışabilir. | Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Anlatım, | |
7 | İnternet okur yazarı bireylerin özelliklerini bilir ve bileşenlerini tartışabilir. | Anlatım, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, | |
8 | Sayısal okur yazar bireylerin özelliklerini bilir ve bileşenlerini tartışabilir. | Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş, Okuryazarlık nedir? | 1-2 |
2 | Fen Okuryazarlığı | 5 |
3 | Fen Okuryazarlığı | 5 |
4 | Teknoloji Okuryazarlığı | 4 |
5 | Teknoloji Okuryazarlığı | 4 |
6 | Bilgisayar Okuryazarlığı | 3 |
7 | Bilgi Okuryazarlığı | 1 |
8 | Ara Sınav | 1 |
9 | Çevre Okuryazarlığı | 5 |
10 | Çevre Okuryazarlığı | 5 |
11 | Görsel Okuryazarlık | 3 |
12 | İnternet Okuryazarlığı | 3 |
13 | Sayısal Okuryazarlık | 3 |
14 | Medya Okuryazarlığı |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. Altun, Arif. Gelişen Teknolojiler ve Yeni Okuryazarlıklar. Anı Yayıncılık. Ankara. 2005 2. R.A. Sudol ve A.S. Horning. The literacy connection. Cresskill, NJ: Hampton Press. 1999 3. Gilster, Paul. Digital Literacy. New York: Wiley, 1997. 4. Savage, E., & Sterry, L. A conceptual framework for technology education.Reston, VA: International Technology Education Association. 1990 5. AAAS(American Association for the Advancement of Science). Science for all Americans. New York: Oxford University Press. 1990 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Eğitim alanında yaptığı bilimsel çalışmalar aracılığıyla ulusal ve uluslararası alan yazına katkı sağlayacak nitelikte, bilimsel, etik ve yasal ilkeler temelinde özgün bilgiler üreterek bu üretimi eğitim/öğrenme öğretme sürecine taşır ve yaygınlaştırır. | X | |||||
2 | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak fen eğitimi ve disiplinlerarası alandaki etkileşimi kavrayarak temel kavram, teori ve yaklaşımları derinlemesine öğrenir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | X | |||||
3 | Fen eğitimi alanında literatür araştırması yapma, var olan problemleri tespit etme ve araştırma yöntemleri kullanarak bunlara çözümler üretmenin yollarını bilir ve bu doğrultuda nitelikli araştırmalar önerir. | X | |||||
4 | Eleştirel bir bakış açısı ile tespit ettiği alanın ihtiyaçlarına yönelik yeni yöntem ve yaklaşımları kullanarak disiplinlerarası araştırmalar planlama, yürütme ve bunları yorumlayarak bilimsel sonuçlar ortaya koyma süreçlerinde sorumluluk alır. | X | |||||
5 | Fen eğitimi alanında gerçekleştirdiği veri toplama, uygulama ve yorumlama süreçlerinden geçirdiği araştırmalarını alanının gerektirdiği sözlü ve yazılı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak alan içi ve alan dışı gruplara aktarır, bu süreçte gerektiğinde en az bir yabancı dil ile iletişimini sürdürür. | X | |||||
6 | Fen eğitimi alanında gerçekleştirdiği araştırmaların veri toplama, uygulama ve sonuçlandırma süreçlerinde toplumsal, etik ve kültürel değerleri gözetir, sahip olduğu eleştirel düşünme ve problem çözme becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanır ve kazandığı bilgi ve beceriler ile alanın eğitim politikalarına yön verebilecek yetkinliğe sahip olur. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Okuryazarlığın ne olduğunu bilir, açıklar ve tartışabilir. | ||||||
2 | Fen okur yazarı bireylerin özelliklerini bilir ve bileşenlerini tartışabilir. | ||||||
3 | Teknoloji okur yazarı bireylerin özelliklerini bilir ve bileşenlerini tartışabilir. | ||||||
4 | Bilgisayar okur yazarı bireylerin özelliklerini bilir ve bileşenlerini tartışabilir. | ||||||
5 | Bilgisayar okur yazarı bireylerin özelliklerini bilir ve bileşenlerini tartışabilir. | ||||||
6 | Çevre okur yazarı bireylerin özelliklerini bilir ve bileşenlerini tartışabilir. | ||||||
7 | İnternet okur yazarı bireylerin özelliklerini bilir ve bileşenlerini tartışabilir. | ||||||
8 | Sayısal okur yazar bireylerin özelliklerini bilir ve bileşenlerini tartışabilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Ödev | 1 | 4 | 4 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 112 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,48 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |