Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı Yapay Zeka | YBS 616 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. EMRAH AYDEMİR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | - |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, doktora öğrencilerine yapay zekanın temel prensiplerini ve uygulamalarını öğretmektir. Ders, öğrencilere aşağıdakileri sağlayacaktır:
|
Dersin İçeriği | Derste içerik olarak metinlerin yapay zeka ile analiz edilmesinden sonra görsellerin, videoların, seslerin, sinyallerin ve diğer her türde verinin yapay zeka ile özniteliklerinin çıkartılması, öznitelik azaltımı ve sınıflandırılması ele alınacaktır. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Görseller ve görseller üzerindeki işlemler | |
2 | Görsellerin önişlenmesi | |
3 | LBP ile görsellerin öznitelik çıkarımı | |
4 | LTP ve LPQ ile görsellerin öznitelik çıkarımı | |
5 | Görsellerin sınıflandırılması | |
6 | Sesler ve seslerin üzerindeki işlemler | |
7 | Seslerin önişlenmesi | |
8 | MFCC ile seslerin özniteliklerinin çıkarımı | |
9 | Sesler üzerinde farklı öznitelik çıkarım yöntemleri | |
10 | Seslerin sınıflandırılması | |
11 | Sinyal verileri ve sinyaller üzerindeki işlemler | |
12 | Sinyallerde öznitelik çıkarımı | |
13 | Çeşitli sinyallerin sınıflandırılması | |
14 | Sınıflandırma algoritmaları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | En az bir yabancı dili de kullanarak kendi disiplininde derinlemesine bilgi sahibidir. | X | |||||
2 | Kendi disiplinindeki kavram, uygulama, model ve teoriler ile araştırma yöntem bilgisini, bilimsel çalışmalarda ele aldığı işletme ve yönetim sorunlarının çözümünde disipline orijinal katkı sunacak şekilde kullanır. | X | |||||
3 | Sahip olduğu bilgileri etik değerlere uygun, yasalar çerçevesinde, doğru ve güvenli şekilde kullanır. | X | |||||
4 | Disiplini ile ilgili sosyal konular hakkında farkındalığını gösterir. | X | |||||
5 | Bilimsel çalışmalarını nitelikli bilimsel mecralarda yayınlatabilir. | X | |||||
6 | Bilimsel çalışmalarını sözlü olarak bilimsel toplantılarda akademik teamüllere uygun bir şekilde sunabilir. | X | |||||
7 | Toplumsal refah oluşturmak için inovasyona dayalı girişimciliği stratejik eylemler ile ilişkilendirebilir ve tasarlayabilir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 50 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|