Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Dijital Pazarlama ve Sosyal Medya Yönetimi | YBS 609 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi NACİYE GÜLİZ UĞUR |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi NACİYE GÜLİZ UĞUR, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Dijital dönüşüm, toplum mühendisliği ve pazarlama kavramının da dahil olduğu tüm sosyal süreçlerin yeniden tanımlanmasını gerektirmektedir. Bu ders, toplum mühendisliği, dijital pazarlama anlayışı, dijital bireyin yeni yaşam ve ekonomideki yeri ve yaşamın temel süreçlerinden biri haline gelen sosyal medya etkileşimi ve yönetimi konularını kapsamaktadır. |
Dersin İçeriği | Dijital toplum, dijital aile, toplum mühendisliği ve manipülasyon. Geleneksel Pazarlamadan Dijital Pazarlamaya Geçiş, Dijital Tüketici Davranışları ve Modelleri, e-Memnuniyet Kavramı ve Modelleri Sosyal Medya Kavramı ve Modelleri, Sosyal Medya Uygulamaları, Sosyal Medya Ölçümleme, Sosyal Medya Ağlarında Veri Madenciliği Uygulamaları |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Temel Kitaplar: 1- Edibe Sözen (ed.) (2012). Hepimiz Globaliz Hepimiz Yereliz - Gutenberg Galaksiden Zuckerberg Galaksiye, Alfa Yayınları, İstanbul. 2- Deniz Yengin (ed.) (2015). Sosyal Medya Araştırmaları, Paloma Yayınları, İstanbul. 3- Berkan Bayındır, Deniz Yengin, Tamer Bayrak (2018). Süper Bağlantılı İnternet Dijital Medya-Tekno - Sosyal Hayat, Der Yayınları, İstanbul. 4- Social Media Marketing; Tracy Tuten & Michael Solomon (2014) 5- Understanding Digital Marketing; Damian Ryan & Calvin Jones (2013) 6- e-Marketing Theory and Application, Stephen Dann & Susan Dann (2011) Temel Makale ve Bildiriler: 1-) Overcoming SME barriers to gaining competitive advantage through social media,L Çallı, L Clark (2015) 2-) Personality types and Facebook advertising: An exploratory study, L Clark, L Çallı (2014) 3-) Marketing meets Web 2.0, social media, and creative consumers: Implications for internationalmarketing strategy,Pierre R. Berthon, Leyland F. Pitt, Kirk Plangger, Daniel Shapiro (2012) 4-) Social spending: Managing the social media mix, Bruce D. Weinberg & Ekin Pehlivan (2011) 5-) Users of the world, unite! The challenges andopportunities of Social Media, Andreas M. Kaplan, Michael Haenlein (2010) 6-) eTransQual: A transaction process-based approach for capturing service quality in online shopping, Hans H. Bauer,Tomas Falk,Maik Hammerschmidt (2006) 7-) eTailQ: dimensionalizing, measuring and predicting etail quality, Mary Wolfinbargera, Mary C Gilly (2003) |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | En az bir yabancı dili de kullanarak kendi disiplininde derinlemesine bilgi sahibidir. | X | |||||
2 | Kendi disiplinindeki kavram, uygulama, model ve teoriler ile araştırma yöntem bilgisini, bilimsel çalışmalarda ele aldığı işletme ve yönetim sorunlarının çözümünde disipline orijinal katkı sunacak şekilde kullanır. | X | |||||
3 | Sahip olduğu bilgileri etik değerlere uygun, yasalar çerçevesinde, doğru ve güvenli şekilde kullanır. | X | |||||
4 | Disiplini ile ilgili sosyal konular hakkında farkındalığını gösterir. | X | |||||
5 | Bilimsel çalışmalarını nitelikli bilimsel mecralarda yayınlatabilir. | ||||||
6 | Bilimsel çalışmalarını sözlü olarak bilimsel toplantılarda akademik teamüllere uygun bir şekilde sunabilir. | X | |||||
7 | Toplumsal refah oluşturmak için inovasyona dayalı girişimciliği stratejik eylemler ile ilişkilendirebilir ve tasarlayabilir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 20 |
1. Proje / Tasarım | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Proje / Tasarım | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |