Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Excelde Makro Uygulamaları | UYS 523 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ÇAĞLA EDİZ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Tüm işletmelerde yaygın olarak kullanılan excel programında makrolar ile kullanıcı arayüzleri oluşturmak, böylece işlemlerin daha hızlı, entegre ve görsel yapılabilirliği sağlamak |
Dersin İçeriği | Makrolar, değişkenler, döngüler, koşullar, fonksiyonlar, dosyalara ulaşım, örnek işletme uygulamalar |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Excel'e ve Makroya Giriş | |
2 | Visual Basic For Applications (VBA) Penceresini Tanıma | |
3 | Değişkenler, | |
4 | Döngüler, | |
5 | Koşul Yapıları | |
6 | Kod Yazmaya Giriş | |
7 | Fonksiyon Ve Modüller | |
8 | Çalışma Sayfasında Kod Kullanımı | |
9 | ARASINAV | |
10 | ARASINAV | |
11 | Formlar | |
12 | Stok Takip Örnekleriyle Makrolar | |
13 | İnsan Kaynakları Örnekleriyle Makrolar | |
14 | Ön Muhasebe Örnekleriyle Makrolar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Ders Notları; Anadolu Üniversitesi, İşlem Tablosu ve Programlama, Editör: Doç. Dr. Cihan Kaleli, 2017 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinindeki temel kavramları bilir ve karşılaştığı işletme problemlerinin çözümünde kullanabilir. | ||||||
2 | Kararlarını etik, hukuki ve sosyal hususları dikkate alarak verebilir. | ||||||
3 | İşletme problemlerini tanımlamak için bilgi ve verileri eleştirel bir şekilde yorumlayıp sentezleyebilir | ||||||
4 | Güncel teknoloji araç ve tekniklerini kullanarak işle ilgili alternatifleri tanımlayabilir, değerlendirebilir ve aralarından seçim yapabilir. | ||||||
5 | Çeşitli iş ortamlarında hem sözlü hem de yazılı olarak etkili bir şekilde iletişim kurabilir. | ||||||
6 | Girişimci olmanın getirdiği karmaşıklığı, riskleri ve engelleri anlar, iş modellerini analiz edebilir. | ||||||
7 | İş dünyasında başarılı olmak için en iyi uygulamalara hâkim olur. | ||||||
8 | Örgütsel hedeflere ulaşmak için bir takım içerisinde etkili bir şekilde çalışma kabiliyetine sahiptir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 20 |
2. Ödev | 80 |
Toplam | 100 |
1. Final | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|