Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
E-Ticaret | UYS 506 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | N/A |
Önerilen Seçmeli Dersler | N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. AYKUT HAMİT TURAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | N/A |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | • Internet’in yeni bir pazarlama aracı olarak kullanılması yöntemlerini öğrenmek. • Elektronik Ticaret ile ilgili temel teori ve kavramları öğrenmek • Elektronik Ticaret ile ilgili güncel soru ve sorunlar hakkında bilgi sahibi olmak • Elektronik Ticaret hakkında yazılmış temel bilimsel makaleleri tartışmak ve güncel araştırma konuları ve eğilimler hakkında bilgi sahibi olmak
|
Dersin İçeriği | Bu derste E - Ticaretin tarihçesi, başarılı bir e - ticaret girişiminin yönetsel özellik ve farklılıkları, başarıya götüren e-ticaret işletme stratejileri, e-dönüşüm süreçleri, internet ara yüzleri gibi konular işlenecektir. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma, grupların oluşturulması | |
2 | E-Ticaret - Giriş/Kavramlar/Teoriler | |
3 | Gelişmekte Olan Ülkelerde E-Ticaret | |
4 | E-Ticaret ve Hukuk | |
5 | E-Ticaret ve Kişisel Haklar/Sorunlar | |
6 | Türkiye’de E-Ticaret | |
7 | E-Ticaret’te güncel eğilimler | |
8 | E - Ticarette Güvenlik | |
9 | Internet Geleneksel Yöntemlerin Yerini Alacak mı? | |
10 | Sosyal Medya ve Elektronik Ticaret | |
11 | Dijital Pazarlama Kazvramları | |
12 | E-Dönüşüm ve SWOT | |
13 | E-Ticaret İş Modelleri | |
14 | Müşteri İlişkileri Yönetimi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Öğretim Üyesi tarafından ppt sunumları SABİS'e yüklenecektir |
Ders Kaynakları | Şule Özmen, E - Ticaret Ağ Ekonomisinde Yeni Ticaret Yolu |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinindeki temel kavramları bilir ve karşılaştığı işletme problemlerinin çözümünde kullanabilir. | ||||||
2 | Kararlarını etik, hukuki ve sosyal hususları dikkate alarak verebilir. | ||||||
3 | İşletme problemlerini tanımlamak için bilgi ve verileri eleştirel bir şekilde yorumlayıp sentezleyebilir | ||||||
4 | Güncel teknoloji araç ve tekniklerini kullanarak işle ilgili alternatifleri tanımlayabilir, değerlendirebilir ve aralarından seçim yapabilir. | ||||||
5 | Çeşitli iş ortamlarında hem sözlü hem de yazılı olarak etkili bir şekilde iletişim kurabilir. | ||||||
6 | Girişimci olmanın getirdiği karmaşıklığı, riskleri ve engelleri anlar, iş modellerini analiz edebilir. | ||||||
7 | İş dünyasında başarılı olmak için en iyi uygulamalara hâkim olur. | ||||||
8 | Örgütsel hedeflere ulaşmak için bir takım içerisinde etkili bir şekilde çalışma kabiliyetine sahiptir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 50 |
2. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Ödev | 1 | 6 | 6 |
Kısa Sınav | 1 | 6 | 6 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 72 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,88 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |