Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Uluslararası Sermaye Piyasaları Analizleri | UTC 517 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. HAKAN TUNAHAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Büşra GARİP |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Uluslararası sermaye piyasalarının etkinliği ve hacimlerinin büyüklüğü küresel olarak izlenen, göz ardı edilemeyecek finansal faaliyetleri içerdiğinden bu derste sermaye piyasasının temel kavramlarının, teorilerinin, analiz tekniklerinin öğretilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Küresel Finansal Sistem ve Uluslararası Sermaye Piyasaları, Türkiye’de Sermaye Piyasaları, Sermaye Piyasası Araçları, Hisse Senedi ve Tahvil Değerleme, Risk ve Getiri, Temel ve Teknik Analiz, Portföy Teorisi ve Etkin Piyasa Hipotezi |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Küresel finansal sistemi anlayabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Sermaye piyasası araçlarını tanıyabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Risk ve getiri bağlamında menkul kıymetlerin değerlemesini yapabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Analiz yöntemlerini içselleştirme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Uluslararası portföy yönetim becerisini elde etme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Küresel Finansal Sistem | Turhan KORKMAZ & Ali CEYLAN, “Sermaye Piyasası ve Menkul Değer Analizi, Ekin Yayınları, 2012 |
2 | Uluslararası Sermaye Piyasaları | Turhan KORKMAZ & Ali CEYLAN, “Sermaye Piyasası ve Menkul Değer Analizi, Ekin Yayınları, 2012 |
3 | Türkiye’de Sermaye Piyasaları | Turhan KORKMAZ & Ali CEYLAN, “Sermaye Piyasası ve Menkul Değer Analizi, Ekin Yayınları, 2012 |
4 | Sermaye Piyasası Araçları | Turhan KORKMAZ & Ali CEYLAN, “Sermaye Piyasası ve Menkul Değer Analizi, Ekin Yayınları, 2012 |
5 | Sermaye Piyasası Araçları | Turhan KORKMAZ & Ali CEYLAN, “Sermaye Piyasası ve Menkul Değer Analizi, Ekin Yayınları, 2012 |
6 | Hisse Senedi Değerleme | Turhan KORKMAZ & Ali CEYLAN, “Sermaye Piyasası ve Menkul Değer Analizi, Ekin Yayınları, 2012 |
7 | Tahvil Değerleme | Turhan KORKMAZ & Ali CEYLAN, “Sermaye Piyasası ve Menkul Değer Analizi, Ekin Yayınları, 2012 |
8 | Risk ve Getiri | Turhan KORKMAZ & Ali CEYLAN, “Sermaye Piyasası ve Menkul Değer Analizi, Ekin Yayınları, 2012 |
9 | Ara Sınav | Turhan KORKMAZ & Ali CEYLAN, “Sermaye Piyasası ve Menkul Değer Analizi, Ekin Yayınları, 2012 |
10 | Portföy Teorisi | Turhan KORKMAZ & Ali CEYLAN, “Sermaye Piyasası ve Menkul Değer Analizi, Ekin Yayınları, 2012 |
11 | Temel Analiz | Turhan KORKMAZ & Ali CEYLAN, “Sermaye Piyasası ve Menkul Değer Analizi, Ekin Yayınları, 2012 |
12 | Teknik Analiz | Turhan KORKMAZ & Ali CEYLAN, “Sermaye Piyasası ve Menkul Değer Analizi, Ekin Yayınları, 2012 |
13 | Portföy Teorisi | Turhan KORKMAZ & Ali CEYLAN, “Sermaye Piyasası ve Menkul Değer Analizi, Ekin Yayınları, 2012 |
14 | Etkin Piyasalar Hipotezi | Turhan KORKMAZ & Ali CEYLAN, “Sermaye Piyasası ve Menkul Değer Analizi, Ekin Yayınları, 2012 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Öğretim üyesinin ders notu |
Ders Kaynakları | -Frederick S. MISKHIN, “Financial Markets, Institutions and Money”, H.Collins Coll. Publ. 2009 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Eleştirel düşüncenin temellerine sahip olma | X | |||||
2 | Eleştirel düşüncenin sonucunda yüksek nitelikte akademik çalışma üretme | X | |||||
3 | Toplumun sorunlarının ve ihtiyaçlarının farkına varma | X | |||||
4 | Toplumun sorunlarına paydaşlarla işbirliği içerisinde çözümler üretme | X | |||||
5 | İç ve dış girişimciliğe yönelik akademik çalışmalarda bulunmak | X | |||||
6 | Girişimcilik ekosisteminin sağlıklı oluşumuna katkı sağlamak | X | |||||
7 | Küresel toplumun sorun ve ihtiyaçlarının farkına varmak | X | |||||
8 | Küresel sorunlara ve gelişmeye yönelik akademik çalışmalarda bulunmak | X | |||||
9 | Etik farkındalık | X | |||||
10 | Sorun çözmede etik ve sosyal sorumluluk | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Küresel finansal sistemi anlayabilme | ||||||||||
2 | Sermaye piyasası araçlarını tanıyabilme | ||||||||||
3 | Risk ve getiri bağlamında menkul kıymetlerin değerlemesini yapabilme | ||||||||||
4 | Analiz yöntemlerini içselleştirme | ||||||||||
5 | Uluslararası portföy yönetim becerisini elde etme |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 12 | 12 |
Kısa Sınav | 1 | 12 | 12 |
Ödev | 1 | 12 | 12 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |