Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Internatıonal Marketıng Management UTC 532 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi AYŞEGÜL KARATAŞ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Globally,the research subjects such as what is the importance of the phenomenon of marketing, basic principles related to the execution of international marketing activities , marketing mix, marketing management and international marketing are explained to the students in this field.

Dersin İçeriği

The subjects of introduction to global marketing, international marketing environment, international market expansion strategies,management of marketing mix elements in the international market, international marketing research topics will be discussed in this course.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Attendees will have knowlegde about facts of marketing. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Doğru Yanlış Testleri, Boşluk Doldurma Testleri, Kısa Cevaplı Testler,
2 Attendees will recognize the international marketing environment Anlatım, Soru-Cevap, Doğru Yanlış Testleri, Boşluk Doldurma Testleri,
3 Attendees will have knowledge about strategies of opening to the international markets Gösterip Yaptırma, Anlatım, Doğru Yanlış Testleri, Eşleştirme Testler,
4 Attendees will have knowledge about the concepts of global products and international product strategies. Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
5 Attendees will have knowledge about international pricing strategies Deney ve Laboratuvar, Rol Oynama, Kısa Cevaplı Testler,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Introduction To Global Marketing. Cateora, Philip R., John L. Graham, M. Gilly (2016), International Marketing, 17th. Edition, McGraw-Hill, New York.
2 International Marketing Environment Cateora, Philip R., John L. Graham, M. Gilly (2016), International Marketing, 17th. Edition, McGraw-Hill, New York.
3 Economic And Political Environment Cateora, Philip R., John L. Graham, M. Gilly (2016), International Marketing, 17th. Edition, McGraw-Hill, New York.
4 Market Assessment Process Cateora, Philip R., John L. Graham, M. Gilly (2016), International Marketing, 17th. Edition, McGraw-Hill, New York.
5 Basic Subjects About Opening To The International Markets Cateora, Philip R., John L. Graham, M. Gilly (2016), International Marketing, 17th. Edition, McGraw-Hill, New York.
6 Strategies For Opening To The International Markets Cateora, Philip R., John L. Graham, M. Gilly (2016), International Marketing, 17th. Edition, McGraw-Hill, New York.
7 International Product Decisions Cateora, Philip R., John L. Graham, M. Gilly (2016), International Marketing, 17th. Edition, McGraw-Hill, New York.
8 International Pricing Decisions Cateora, Philip R., John L. Graham, M. Gilly (2016), International Marketing, 17th. Edition, McGraw-Hill, New York.
9 International Promotion Decisions Cateora, Philip R., John L. Graham, M. Gilly (2016), International Marketing, 17th. Edition, McGraw-Hill, New York.
10 International Distribution Channels Cateora, Philip R., John L. Graham, M. Gilly (2016), International Marketing, 17th. Edition, McGraw-Hill, New York.
11 Applications of Harmonized System Codes Cateora, Philip R., John L. Graham, M. Gilly (2016), International Marketing, 17th. Edition, McGraw-Hill, New York.
12 International Marketing Research Cateora, Philip R., John L. Graham, M. Gilly (2016), International Marketing, 17th. Edition, McGraw-Hill, New York.
13 Student Presentations Cateora, Philip R., John L. Graham, M. Gilly (2016), International Marketing, 17th. Edition, McGraw-Hill, New York.
14 Student Presentations Cateora, Philip R., John L. Graham, M. Gilly (2016), International Marketing, 17th. Edition, McGraw-Hill, New York.
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Cateora, Philip R.,  John L. Graham, M. Gilly (2016), International Marketing, 17th. Edition, McGraw-Hill, New York.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Eleştirel düşüncenin temellerine sahip olma X
2 Eleştirel düşüncenin sonucunda yüksek nitelikte akademik çalışma üretme X
3 Toplumun sorunlarının ve ihtiyaçlarının farkına varma X
4 Toplumun sorunlarına paydaşlarla işbirliği içerisinde çözümler üretme X
5 İç ve dış girişimciliğe yönelik akademik çalışmalarda bulunmak X
6 Girişimcilik ekosisteminin sağlıklı oluşumuna katkı sağlamak X
7 Küresel toplumun sorun ve ihtiyaçlarının farkına varmak X
8 Küresel sorunlara ve gelişmeye yönelik akademik çalışmalarda bulunmak X
9 Etik farkındalık X
10 Sorun çözmede etik ve sosyal sorumluluk X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
1 Attendees will have knowlegde about facts of marketing. 5 5 5 5 5 5
2 Attendees will recognize the international marketing environment 5 5 5 5 5 5 5
3 Attendees will have knowledge about strategies of opening to the international markets 5 5 5 5 5 5
4 Attendees will have knowledge about the concepts of global products and international product strategies. 5 5 5 5 5
5 Attendees will have knowledge about international pricing strategies 5 5
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 70
1. Performans Görevi (Seminer) 10
1. Performans Görevi (Uygulama) 10
2. Performans Görevi (Seminer) 10
Toplam 100
1. Final 40
1. Yıl İçinin Başarıya 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 5 80
Ara Sınav 1 5 5
Performans Görevi (Uygulama) 1 5 5
Performans Görevi (Seminer) 1 5 5
Final 1 6 6
Toplam İş Yükü 149
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,96
Dersin AKTS Kredisi 6