Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Hıstory Of The European Unıon (İng) | UTC 508 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. YASİN KEREM GÜMÜŞ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Oylum Şehvez ERGÜZEL |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | The purpose of this course is to give information in detail on historical development of the EU from 1945 till today. |
Dersin İçeriği | The course provides an integrated study of the historical development and power and policy-making in the EU today. The course aims to develop students´ awareness of the interaction between the theoretical and historical developments in the study of the EU. This includes knowledge of the European integration process, the origin and progression, and the critical analysis of this by relevant theoretical perspectives. The Course content includes topics such as Reconstruction, Reconciliation and Integration term, transformation from community to union, Enlargement, Constitutional Change, Institutions, Decision Making, Economic Integration |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | To analyze the historical processes and contexts that formed the basis of today´s European Union by:demonstrating in-depth knowledge of the EU´s political development after the Cold War; demonstrating a deeper understanding of the assumptions and hypothes | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | To understand and describe the institutional processes of the EU, and critically examine the EU as a democratic polity. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | To fully evaluate the diversity of channels for political representation in the EU and critically examine the impact of governance on several levels. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Reconstruction, Reconciliation and Integration 1945-1957 | Desmond Dinan. Ever Closer Union. Palgrave.2012 |
2 | Uncertain Terrain 1958-1972 | Desmond Dinan. Ever Closer Union. Palgrave.2012 |
3 | A Community in Flux 1973-1984 | Desmond Dinan. Ever Closer Union. Palgrave.2012 |
4 | From Community to Union 1985-1993 | Desmond Dinan. Ever Closer Union. Palgrave.2012 |
5 | Enlargement | Desmond Dinan. Ever Closer Union. Palgrave.2012 |
6 | Constitutional Change | Desmond Dinan. Ever Closer Union. Palgrave.2012 |
7 | Institutions | Desmond Dinan. Ever Closer Union. Palgrave.2012 |
8 | Decision Making | Desmond Dinan. Ever Closer Union. Palgrave.2012 |
9 | Mid-Term Examination | Desmond Dinan. Ever Closer Union. Palgrave.2012 |
10 | Policies | Desmond Dinan. Ever Closer Union. Palgrave.2012 |
11 | Economic Integration | Desmond Dinan. Ever Closer Union. Palgrave.2012 |
12 | External Relations | Desmond Dinan. Ever Closer Union. Palgrave.2012 |
13 | Internal Ralations | Desmond Dinan. Ever Closer Union. Palgrave.2012 |
14 | Relations With USA | Desmond Dinan. Ever Closer Union. Palgrave.2012 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. Desmond Dinan. Ever Closer Union. Palgrave.2012 2. Desmond Dinan. Europe Recast. Palgrave 2010 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Eleştirel düşüncenin temellerine sahip olma | X | |||||
2 | Eleştirel düşüncenin sonucunda yüksek nitelikte akademik çalışma üretme | X | |||||
3 | Toplumun sorunlarının ve ihtiyaçlarının farkına varma | X | |||||
4 | Toplumun sorunlarına paydaşlarla işbirliği içerisinde çözümler üretme | X | |||||
5 | İç ve dış girişimciliğe yönelik akademik çalışmalarda bulunmak | X | |||||
6 | Girişimcilik ekosisteminin sağlıklı oluşumuna katkı sağlamak | X | |||||
7 | Küresel toplumun sorun ve ihtiyaçlarının farkına varmak | X | |||||
8 | Küresel sorunlara ve gelişmeye yönelik akademik çalışmalarda bulunmak | X | |||||
9 | Etik farkındalık | X | |||||
10 | Sorun çözmede etik ve sosyal sorumluluk | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | To analyze the historical processes and contexts that formed the basis of today´s European Union by:demonstrating in-depth knowledge of the EU´s political development after the Cold War; demonstrating a deeper understanding of the assumptions and hypothes | 5 | 5 | 4 | 4 | 2 | 2 | 4 | 4 | 4 | 4 |
2 | To understand and describe the institutional processes of the EU, and critically examine the EU as a democratic polity. | 5 | 5 | 4 | 4 | 2 | 2 | 4 | 4 | 4 | 4 |
3 | To fully evaluate the diversity of channels for political representation in the EU and critically examine the impact of governance on several levels. | 5 | 5 | 4 | 4 | 2 | 2 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Ödev | 10 |
2. Ödev | 10 |
3. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 141 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |