Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İnsan Kaynakları Denetimi | YNO 625 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. YASEMİN ÖZDEMİR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İnsan kaynakları departmanının performansının ölçülmesi, tüm işletmenin perfomansı açısından oldukça önemlidir. Bu nedenle hangi ölçütlerin kullanılacağının doğru tespt edilmesi, diğer işletme süreçleriyle etkileşiminin tanımlanması durum tespiti ve iyileştirmeler için yararlı olacaktır. |
Dersin İçeriği | İK departmanının faaliyetlerinin; |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İK departmanın performansının değerlendirilmesinin öneminin anlaşılması | Rol Oynama, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | İK denetiminın unsurlarının belirlenmesi ve ölçümlenmesi | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, Rol Oynama, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş: Kavramsal Çerçeve | |
2 | İKY-Denetim ve Performans İlişkisi | |
3 | İKY'nin değerlendirilmesi yaklaşımları 1: Geleneksel yaklaşımlar | |
4 | İKY'nin değerlendirilmesi yaklaşımları 2: Modernyaklaşımlar | |
5 | İKY'nin değerlendirilmesi yaklaşımları 3: Yeni yaklaşımlar | |
6 | İK Scorecard ve İK metrikleri | |
7 | İKY fonksiyonlarının denetimi 1: Kadrolama | |
8 | İKY fonksiyonlarının denetimi 2: İK'nın değerlendirilmesi ve geliştirilmesi I | |
9 | İKY fonksiyonlarının denetimi 3: İK'nın değerlendirilmesi ve geliştirilmesi 2 | |
10 | İKY fonksiyonlarının denetimi 4: İK'nın ödüllendirilmesi | |
11 | İKY fonksiyonlarının denetimi 5: İK'nın korunması | |
12 | Örnek olaylar | |
13 | Örnek olaylar | |
14 | Genel değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Ifill, Sharon and Neil Moreland (1999) “Auditing recruitment and selection using generic benchmarking: a case study”, The TQM Magazine, Volume 11, Number 5, pp. 333-340. Konu ile ilgili makaleler |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | En az bir yabancı dili de kullanarak kendi disiplininde derinlemesine bilgi sahibidir. | X | |||||
2 | Kendi disiplinindeki kavram, uygulama, model ve teoriler ile araştırma yöntem bilgisini, bilimsel çalışmalarda ele aldığı işletme ve yönetim sorunlarının çözümünde disipline orijinal katkı sunacak şekilde kullanır. | X | |||||
3 | Sahip olduğu bilgileri etik değerlere uygun, yasalar çerçevesinde, doğru ve güvenli şekilde kullanır. | X | |||||
4 | Disiplini ile ilgili sosyal konular hakkında farkındalığını gösterir. | X | |||||
5 | Bilimsel çalışmalarını nitelikli bilimsel mecralarda yayınlatabilir. | X | |||||
6 | Bilimsel çalışmalarını sözlü olarak bilimsel toplantılarda akademik teamüllere uygun bir şekilde sunabilir. | X | |||||
7 | Toplumsal refah oluşturmak için inovasyona dayalı girişimciliği stratejik eylemler ile ilişkilendirebilir ve tasarlayabilir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İK departmanın performansının değerlendirilmesinin öneminin anlaşılması | |||||||
2 | İK denetiminın unsurlarının belirlenmesi ve ölçümlenmesi |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 30 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 30 |
2. Ödev | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ödev | 2 | 20 | 40 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 161 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |