Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İnsan Kaynakları Denetimi YNO 625 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. YASEMİN ÖZDEMİR
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

İnsan kaynakları departmanının performansının ölçülmesi, tüm işletmenin perfomansı açısından oldukça önemlidir. Bu nedenle hangi ölçütlerin kullanılacağının doğru tespt edilmesi, diğer işletme süreçleriyle etkileşiminin tanımlanması durum tespiti ve iyileştirmeler için yararlı olacaktır.

Dersin İçeriği

İK departmanının faaliyetlerinin;
• denetiminin çerçevesi ve önemi
• performans kriterleri
• ölçüm süreci

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 İK departmanın performansının değerlendirilmesinin öneminin anlaşılması Rol Oynama, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 İK denetiminın unsurlarının belirlenmesi ve ölçümlenmesi Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, Rol Oynama,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Giriş: Kavramsal Çerçeve
2 İKY-Denetim ve Performans İlişkisi
3 İKY'nin değerlendirilmesi yaklaşımları 1: Geleneksel yaklaşımlar
4 İKY'nin değerlendirilmesi yaklaşımları 2: Modernyaklaşımlar
5 İKY'nin değerlendirilmesi yaklaşımları 3: Yeni yaklaşımlar
6 İK Scorecard ve İK metrikleri
7 İKY fonksiyonlarının denetimi 1: Kadrolama
8 İKY fonksiyonlarının denetimi 2: İK'nın değerlendirilmesi ve geliştirilmesi I
9 İKY fonksiyonlarının denetimi 3: İK'nın değerlendirilmesi ve geliştirilmesi 2
10 İKY fonksiyonlarının denetimi 4: İK'nın ödüllendirilmesi
11 İKY fonksiyonlarının denetimi 5: İK'nın korunması
12 Örnek olaylar
13 Örnek olaylar
14 Genel değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Ifill, Sharon and Neil Moreland (1999) “Auditing recruitment and selection using generic benchmarking: a case study”, The TQM Magazine, Volume 11, Number 5, pp. 333-340.
Becker, B. E., M. A. Huselid ve D. Ulrich (2001) The HR Scorecard: Linking People, Strategy and Performannce, Harvard Business School Press, Boston.
Becker, B. Ve B. Gerthart (2003) “Measuring HR? Benchmarking is not the answer”, HR Magazine, Dec., p. 57-61.
Lawler, Edward E., Boudreau, John W. And Susan Albers Mohrman (2006) Achieving strategic Excellence-An Assessment of Human Resource Organizations, Stanford University Press, California.
Tüzüner, L. (2011) İnsan Kaynakları Yönetimi Faaliyetlerinde Ölçme ve Değerlendirme, Beta Yayınları, İstanbul. 
Bingöl, D. (2013) İnsan Kaynakları Yönetimi, Beta Yayınları, İstanbul.
Dessler, G. (2014) Human Resource Management, 13th edition, Pearson Publishing.
Ardıç, K. ve Özdemir, Y. (2017) İnsan Kaynakları Yönetimi-Ders Notları, Sakarya Yayıncılık, Sakarya. (ISBN: 978-605-4229-76-5) (Ekim)
Özdemir, Y. (2017) İşe Alım- Süreç, Kavram, Uygulama, Sakarya Yayıncılık, Sakarya.
İKY kitaplarının ilgili bölümleri 

Konu ile ilgili makaleler

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 En az bir yabancı dili de kullanarak kendi disiplininde derinlemesine bilgi sahibidir. X
2 Kendi disiplinindeki kavram, uygulama, model ve teoriler ile araştırma yöntem bilgisini, bilimsel çalışmalarda ele aldığı işletme ve yönetim sorunlarının çözümünde disipline orijinal katkı sunacak şekilde kullanır. X
3 Sahip olduğu bilgileri etik değerlere uygun, yasalar çerçevesinde, doğru ve güvenli şekilde kullanır. X
4 Disiplini ile ilgili sosyal konular hakkında farkındalığını gösterir. X
5 Bilimsel çalışmalarını nitelikli bilimsel mecralarda yayınlatabilir. X
6 Bilimsel çalışmalarını sözlü olarak bilimsel toplantılarda akademik teamüllere uygun bir şekilde sunabilir. X
7 Toplumsal refah oluşturmak için inovasyona dayalı girişimciliği stratejik eylemler ile ilişkilendirebilir ve tasarlayabilir. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7
1 İK departmanın performansının değerlendirilmesinin öneminin anlaşılması
2 İK denetiminın unsurlarının belirlenmesi ve ölçümlenmesi
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 30
1. Performans Görevi (Seminer) 30
2. Ödev 40
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ödev 2 20 40
Performans Görevi (Seminer) 1 10 10
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 161
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,44
Dersin AKTS Kredisi 6