Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Stratejik Düşünme ve Araştırma | YNO 617 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | Modern Yönetim Teorileri |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. GÖKHAN GÜRLER |
Dersi Verenler | Doç.Dr. GÖKHAN GÜRLER, |
Dersin Yardımcıları | Araş.Gör.Oğuzhan Öztürk |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | stratejik yönetim düşüncesi okullarının varsayınmları ile uygulama arasında bağlantı kurup, stratejik düşüncenin çeşitli pespektif ve düzeylerini tartışmak. |
Dersin İçeriği | Bu ders kapsamında stratejik düşünce tarihi,planlama okulu ,öğrenme okulu ,güç okulu,girişimcilik okulu ,bilişsel okul konularına değinilecektir |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | stratejik yönetim düşüncesi okullarının varsayınmları ile uygulama arasında bağlantı kurur | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
2 | stratejik düşüncenin çeşitli pespektif ve düzeylerini tartışır | Beyin Fırtınası, Anlatım, Soru-Cevap, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | stratejik düşünce tarihi | ilgili makalelerin okunması |
2 | stratejik düşünce tarihi | ilgili makalelerin okunması |
3 | planlama okulu ve stratejik düşünme ve araştırmaya katkısı ve tartışma | ilgili makalelerin okunması |
4 | öğrenme okulu ve stratejik düşünme ve araştırmaya katkısı ve tartışma | ilgili makalelerin okunması |
5 | pozisyon okulu ve stratejik düşünme ve araştırmaya katkısı ve tartışma | ilgili makalelerin okunması |
6 | güç okulu ve stratejik düşünme ve araştırmaya katkısı ve tartışma | ilgili makalelerin okunması |
7 | tasarım okulu ve stratejik düşünme ve araştırmaya katkısı ve tartışma | ilgili makalelerin okunması |
8 | biçimleşme okulu ve stratejik düşünme ve araştırmaya katkısı ve tartışma | ilgili makalelerin okunması |
9 | girişimcilik okulu ve stratejik düşünme ve araştırmaya katkısı ve tartışma | ilgili makalelerin okunması |
10 | kültür okulu ve stratejik düşünme ve araştırmaya katkısı ve tartışma | ilgili makalelerin okunması |
11 | çevre okulu ve stratejik düşünme ve araştırmaya katkısı ve tartışma | ilgili makalelerin okunması |
12 | bilişsel okul ve stratejik düşünme ve araştırmaya katkısı ve tartışma | ilgili makalelerin okunması |
13 | kaynaklara dayalı stratejik düşünme | ilgili makalelerin okunması |
14 | genel değerlendirme | ilgili makalelerin okunması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Türkçe ve İngilizce ilgili makaleler |
Ders Kaynakları | Türkçe ve İngilizce ilgili makaleler |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | En az bir yabancı dili de kullanarak kendi disiplininde derinlemesine bilgi sahibidir. | ||||||
2 | Kendi disiplinindeki kavram, uygulama, model ve teoriler ile araştırma yöntem bilgisini, bilimsel çalışmalarda ele aldığı işletme ve yönetim sorunlarının çözümünde disipline orijinal katkı sunacak şekilde kullanır. | ||||||
3 | Sahip olduğu bilgileri etik değerlere uygun, yasalar çerçevesinde, doğru ve güvenli şekilde kullanır. | ||||||
4 | Disiplini ile ilgili sosyal konular hakkında farkındalığını gösterir. | ||||||
5 | Bilimsel çalışmalarını nitelikli bilimsel mecralarda yayınlatabilir. | ||||||
6 | Bilimsel çalışmalarını sözlü olarak bilimsel toplantılarda akademik teamüllere uygun bir şekilde sunabilir. | ||||||
7 | Toplumsal refah oluşturmak için inovasyona dayalı girişimciliği stratejik eylemler ile ilişkilendirebilir ve tasarlayabilir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | stratejik yönetim düşüncesi okullarının varsayınmları ile uygulama arasında bağlantı kurur | |||||||
2 | stratejik düşüncenin çeşitli pespektif ve düzeylerini tartışır |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 145 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |