Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Stratejik Düşünme ve Araştırma YNO 617 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler

Modern Yönetim Teorileri

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. GÖKHAN GÜRLER
Dersi Verenler Doç.Dr. GÖKHAN GÜRLER,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

Stratejik yönetim düşüncesi okullarının varsayımları ile uygulama arasında bağlantı kurup, stratejik düşüncenin çeşitli perspektif ve düzeylerini tartışmak.

Dersin İçeriği

Bu ders kapsamında stratejik düşünce tarihi,planlama okulu ,öğrenme okulu ,güç okulu,girişimcilik okulu ,bilişsel okul konularına değinilecektir

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Stratejik yönetim düşüncesi okullarının varsayımları ile uygulama arasında bağlantı kurar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler,
2 Stratejik düşüncenin çeşitli perspektif ve düzeylerini tartışır Beyin Fırtınası, Anlatım, Soru-Cevap,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 stratejik düşünce tarihi ilgili makalelerin okunması
2 Stratejik düşünce tarihi ilgili makalelerin okunması
3 Planlama okulu ve stratejik düşünme ve araştırmaya katkısı ve tartışma ilgili makalelerin okunması
4 Öğrenme okulu ve stratejik düşünme ve araştırmaya katkısı ve tartışma ilgili makalelerin okunması
5 Pozisyon okulu ve stratejik düşünme ve araştırmaya katkısı ve tartışma ilgili makalelerin okunması
6 Güç okulu ve stratejik düşünme ve araştırmaya katkısı ve tartışma ilgili makalelerin okunması
7 Tasarım okulu ve stratejik düşünme ve araştırmaya katkısı ve tartışma ilgili makalelerin okunması
8 Biçimleşme okulu ve stratejik düşünme ve araştırmaya katkısı ve tartışma ilgili makalelerin okunması
9 Girişimcilik okulu ve stratejik düşünme ve araştırmaya katkısı ve tartışma ilgili makalelerin okunması
10 kültür okulu ve stratejik düşünme ve araştırmaya katkısı ve tartışma ilgili makalelerin okunması
11 çevre okulu ve stratejik düşünme ve araştırmaya katkısı ve tartışma ilgili makalelerin okunması
12 Bilişsel okul ve stratejik düşünme ve araştırmaya katkısı ve tartışma ilgili makalelerin okunması
13 Kaynaklara dayalı stratejik düşünme ilgili makalelerin okunması
14 Genel değerlendirme ilgili makalelerin okunması
Kaynaklar
Ders Notu

Türkçe ve İngilizce ilgili makaleler

Ders Kaynakları

Hızıroğlu, M. (2020). Strateji Araştırmalarının Kuramsal Temelleri. Efe Akademi.

 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 En az bir yabancı dili de kullanarak kendi disiplininde derinlemesine bilgi sahibidir. X
2 Kendi disiplinindeki kavram, uygulama, model ve teoriler ile araştırma yöntem bilgisini, bilimsel çalışmalarda ele aldığı işletme ve yönetim sorunlarının çözümünde disipline orijinal katkı sunacak şekilde kullanır. X
3 Sahip olduğu bilgileri etik değerlere uygun, yasalar çerçevesinde, doğru ve güvenli şekilde kullanır. X
4 Disiplini ile ilgili sosyal konular hakkında farkındalığını gösterir. X
5 Bilimsel çalışmalarını nitelikli bilimsel mecralarda yayınlatabilir. X
6 Bilimsel çalışmalarını sözlü olarak bilimsel toplantılarda akademik teamüllere uygun bir şekilde sunabilir. X
7 Toplumsal refah oluşturmak için inovasyona dayalı girişimciliği stratejik eylemler ile ilişkilendirebilir ve tasarlayabilir. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7
1 Stratejik yönetim düşüncesi okullarının varsayımları ile uygulama arasında bağlantı kurar 1 5 1 5 5 5 5
2 Stratejik düşüncenin çeşitli perspektif ve düzeylerini tartışır 1 5 1 5 5 5 5
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Performans Görevi (Seminer) 0
Toplam 0
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 60
Toplam 110
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Final 1 30 30
Performans Görevi (Seminer) 1 20 20
Toplam İş Yükü 146
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,84
dersAKTSKredisi 6