Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Stratejik Düşünme ve Araştırma | YNO 617 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | Modern Yönetim Teorileri |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. GÖKHAN GÜRLER |
Dersi Verenler | Doç.Dr. GÖKHAN GÜRLER, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Stratejik yönetim düşüncesi okullarının varsayımları ile uygulama arasında bağlantı kurup, stratejik düşüncenin çeşitli perspektif ve düzeylerini tartışmak. |
Dersin İçeriği | Bu ders kapsamında stratejik düşünce tarihi,planlama okulu ,öğrenme okulu ,güç okulu,girişimcilik okulu ,bilişsel okul konularına değinilecektir |
Kalkınma Amaçları |
---|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Stratejik yönetim düşüncesi okullarının varsayımları ile uygulama arasında bağlantı kurar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
2 | Stratejik düşüncenin çeşitli perspektif ve düzeylerini tartışır | Beyin Fırtınası, Anlatım, Soru-Cevap, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | stratejik düşünce tarihi | ilgili makalelerin okunması |
2 | Stratejik düşünce tarihi | ilgili makalelerin okunması |
3 | Planlama okulu ve stratejik düşünme ve araştırmaya katkısı ve tartışma | ilgili makalelerin okunması |
4 | Öğrenme okulu ve stratejik düşünme ve araştırmaya katkısı ve tartışma | ilgili makalelerin okunması |
5 | Pozisyon okulu ve stratejik düşünme ve araştırmaya katkısı ve tartışma | ilgili makalelerin okunması |
6 | Güç okulu ve stratejik düşünme ve araştırmaya katkısı ve tartışma | ilgili makalelerin okunması |
7 | Tasarım okulu ve stratejik düşünme ve araştırmaya katkısı ve tartışma | ilgili makalelerin okunması |
8 | Biçimleşme okulu ve stratejik düşünme ve araştırmaya katkısı ve tartışma | ilgili makalelerin okunması |
9 | Girişimcilik okulu ve stratejik düşünme ve araştırmaya katkısı ve tartışma | ilgili makalelerin okunması |
10 | kültür okulu ve stratejik düşünme ve araştırmaya katkısı ve tartışma | ilgili makalelerin okunması |
11 | çevre okulu ve stratejik düşünme ve araştırmaya katkısı ve tartışma | ilgili makalelerin okunması |
12 | Bilişsel okul ve stratejik düşünme ve araştırmaya katkısı ve tartışma | ilgili makalelerin okunması |
13 | Kaynaklara dayalı stratejik düşünme | ilgili makalelerin okunması |
14 | Genel değerlendirme | ilgili makalelerin okunması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Türkçe ve İngilizce ilgili makaleler |
Ders Kaynakları | Hızıroğlu, M. (2020). Strateji Araştırmalarının Kuramsal Temelleri. Efe Akademi.
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | En az bir yabancı dili de kullanarak kendi disiplininde derinlemesine bilgi sahibidir. | X | |||||
2 | Kendi disiplinindeki kavram, uygulama, model ve teoriler ile araştırma yöntem bilgisini, bilimsel çalışmalarda ele aldığı işletme ve yönetim sorunlarının çözümünde disipline orijinal katkı sunacak şekilde kullanır. | X | |||||
3 | Sahip olduğu bilgileri etik değerlere uygun, yasalar çerçevesinde, doğru ve güvenli şekilde kullanır. | X | |||||
4 | Disiplini ile ilgili sosyal konular hakkında farkındalığını gösterir. | X | |||||
5 | Bilimsel çalışmalarını nitelikli bilimsel mecralarda yayınlatabilir. | X | |||||
6 | Bilimsel çalışmalarını sözlü olarak bilimsel toplantılarda akademik teamüllere uygun bir şekilde sunabilir. | X | |||||
7 | Toplumsal refah oluşturmak için inovasyona dayalı girişimciliği stratejik eylemler ile ilişkilendirebilir ve tasarlayabilir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Stratejik yönetim düşüncesi okullarının varsayımları ile uygulama arasında bağlantı kurar | 1 | 5 | 1 | 5 | 5 | 5 | 5 |
2 | Stratejik düşüncenin çeşitli perspektif ve düzeylerini tartışır | 1 | 5 | 1 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Performans Görevi (Seminer) | 0 |
Toplam | 0 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 60 |
Toplam | 110 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
dersAKTSKredisi | 6 |