Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İnsan Kaynakları Yönetimi | EIS 502 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. YASEMİN ÖZDEMİR |
Dersi Verenler | Prof.Dr. YASEMİN ÖZDEMİR, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İKY fonksiyonları ile ilgili teorik-uygulama bağlamda ilişkisinin kapsamlı bir şekilde ele alınması ve İKY fonksiyonlarını uygulayabilmeleri için gerekli bilgi ve yeteneğin güçlendirilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu derste temel olarak İKY'nin temel yapısı ve iş analizi, İK planlaması, performans değerleme, iş değerleme ve ücret yönetimi gibi İK fonksiyonlarının uygulamaları ile ilgili konulara değinilecektir. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Örgütlerde İKY faaliyet ve fonksiyonları hakkında yeterli bilgiye sahip olma, | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | İnsan kaynakları yönetimi alanını tanımlamak ve işletmelerde yönetici ve çalışanları hangi noktalarda etkilediğini anlayabilir düzeyde olma, | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | İK faaliyet ve fonksiyonları arasında ileri düzeyde bağlantı kurarak entegrasyon sağlayabilme | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | Temel İKY faaliyetlerini ve uygulamalarını değerlendirebilme | Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | İKY fonksiyonları ile ilgili sorunlara dair çözümler önerebilme | Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş ve İnsan kaynakları yönetiminin ortaya çıkışı | Ders notunun ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
2 | İKY departmanının kuruluşu ve İK fonksiyonlarının tanıtılması | Ders notunun ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
3 | İnsan kaynakları politikaları | Ders notunun ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
4 | İş analizi | Ders notunun ilgili kısımlarının gözden geçirilmesiDers notunun ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
5 | İnsan gücü planlama | Ders notunun ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
6 | Personel temin ve seçimi | Ders notunun ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
7 | Eğitim geliştirme | Ders notunun ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
8 | Performans değerleme | Ders notunun ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
9 | Kariyer yönetimi | Ders notunun ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
10 | İş değerleme | Ders notunun ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
11 | Ücret yönetimi | Ders notunun ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
12 | Çalışanların iş yaşamına uyumlaştırılması | Ders notunun ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
13 | İnsan kaynakları bilgi sistemleri | Ders notunun ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
14 | Stratejik insan kaynakları yönetimi | Ders notunun ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | SABİS dokümanları |
Ders Kaynakları | Ardıç, K. ve Özdemir, Y. (2017) İnsan Kaynakları Yönetimi-Ders Notları, Sakarya Yayıncılık, Sakarya. İKY kitaplarının ilgili bölümleri, İKY raporları
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinindeki temel kavramları bilir ve karşılaştığı işletme problemlerinin çözümünde kullanabilir. | X | |||||
2 | Kararlarını etik, hukuki ve sosyal hususları dikkate alarak verebilir. | X | |||||
3 | İşletme problemlerini tanımlamak için bilgi ve verileri eleştirel bir şekilde yorumlayıp sentezleyebilir. | X | |||||
4 | Güncel teknoloji araç ve tekniklerini kullanarak işle ilgili alternatifleri tanımlayabilir, değerlendirebilir ve aralarından seçim yapabilir. | X | |||||
5 | Çeşitli iş ortamlarında hem sözlü hem de yazılı olarak etkili bir şekilde iletişim kurabilir. | X | |||||
6 | Girişimci olmanın getirdiği karmaşıklığı, riskleri ve engelleri anlar, iş modellerini analiz edebilir. | X | |||||
7 | İş dünyasında başarılı olmak için en iyi uygulamalara hâkim olur. | X | |||||
8 | Örgütsel hedeflere ulaşmak için bir takım içerisinde etkili bir şekilde çalışma kabiliyetine sahiptir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Örgütlerde İKY faaliyet ve fonksiyonları hakkında yeterli bilgiye sahip olma, | ||||||||
2 | İnsan kaynakları yönetimi alanını tanımlamak ve işletmelerde yönetici ve çalışanları hangi noktalarda etkilediğini anlayabilir düzeyde olma, | ||||||||
3 | İK faaliyet ve fonksiyonları arasında ileri düzeyde bağlantı kurarak entegrasyon sağlayabilme | ||||||||
4 | Temel İKY faaliyetlerini ve uygulamalarını değerlendirebilme | ||||||||
5 | İKY fonksiyonları ile ilgili sorunlara dair çözümler önerebilme |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 40 |
2. Ödev | 60 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 2 | 10 | 20 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 141 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |