Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yöneticiler İçin Excel İle Karar Verme Teknikleri | MBA 545 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Excel yardımıyla nasıl bir analiz sistemi geliştirebilecekleri ile ilgili bilgi sahibi olacaklardır | Anlatım, Gezi / Gözlem, Tartışma, | |
2 | Excel´de grafik ve tabloları ne amaçla kullanabileceklerini göreceklerdir | Tartışma, Anlatım, Gezi / Gözlem, | |
3 | Excel yardımcıyla bilgileri kategorize etme, yorumlama, çapraz sorgulamasını yapma, karar vermeyi kolaylaştıracak hale getireme, bağlı olduğu yöneticiye veya üst kurula doğru, hızlı ve kolay anlaşılır bir şekilde raporlama yapma ile ilgili hızı ve etkinl | Tartışma, Gezi / Gözlem, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Doğrusal programlama | |
2 | Oyun Teorisi | |
3 | Ulaşım ve Atama Problemleri | |
4 | Şebeke Problemleri | |
5 | Tamsayılı Programlama | |
6 | Hedef Programlama | |
7 | Proje Yönetimi | |
8 | doğrusal Olmayan Programlama | |
9 | Arasınav | |
10 | Karar Analizleri | |
11 | Kuyruk Modelleri | |
12 | Tahmin Yöntemleri | |
13 | Stok Yönetimi | |
14 | Markov Analizi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | İşletme Yöneticileri için Excel ile Sayısal Karar Verme Teknikleri, Erkut Düzakın, Kare Yayınları, İstanbul, 2006 |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinindeki temel kavramları bilir ve karşılaştığı işletme problemlerinin çözümünde kullanabilir. | ||||||
2 | Kararlarını etik, hukuki ve sosyal hususları dikkate alarak verebilir. | ||||||
3 | İşletme problemlerini tanımlamak için bilgi ve verileri eleştirel bir şekilde yorumlayıp sentezleyebilir. | ||||||
4 | Güncel teknoloji araç ve tekniklerini kullanarak işle ilgili alternatifleri tanımlayabilir, değerlendirebilir ve aralarından seçim yapabilir. | ||||||
5 | Çeşitli iş ortamlarında hem sözlü hem de yazılı olarak etkili bir şekilde iletişim kurabilir. | ||||||
6 | Girişimci olmanın getirdiği karmaşıklığı, riskleri ve engelleri anlar, iş modellerini analiz edebilir. | ||||||
7 | İş dünyasında başarılı olmak için en iyi uygulamalara hâkim olur. | ||||||
8 | Örgütsel hedeflere ulaşmak için bir takım içerisinde etkili bir şekilde çalışma kabiliyetine sahiptir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Excel yardımıyla nasıl bir analiz sistemi geliştirebilecekleri ile ilgili bilgi sahibi olacaklardır | ||||||||
2 | Excel´de grafik ve tabloları ne amaçla kullanabileceklerini göreceklerdir | ||||||||
3 | Excel yardımcıyla bilgileri kategorize etme, yorumlama, çapraz sorgulamasını yapma, karar vermeyi kolaylaştıracak hale getireme, bağlı olduğu yöneticiye veya üst kurula doğru, hızlı ve kolay anlaşılır bir şekilde raporlama yapma ile ilgili hızı ve etkinl |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 5 |
1. Ödev | 30 |
1. Performans Görevi (Laboratuvar) | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
Kısa Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 1 | 30 | 30 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 184 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7,36 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |