Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İnsan Kaynaklarında Nitel Araştırma Tasarımı ve Uygulaması UİK 522 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri

YOK

Önerilen Seçmeli Dersler

YOK

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi ŞULE AYDIN TURAN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

YOK

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Lisansüstü öğrencilerinin aldıkları Araştırma Yöntemleri dersini tamamlayıcı nitelikte, nitel araştırma tasarımını ve uygulamasını, veri çözümlemeyi öğrenmeleri.

Dersin İçeriği

Nitel araştırmanın bağlamı ve durumu

Nitel araştırma tasarımı: araştırma türleri, deseni oluşturma, örneklem seçimi

Nitel araştırma uygulaması: veri edinme yöntemlerinin seçimi, uygulaması ve veri analizi

Nitel araştırmada ikna edicilik meselesi

Nitel araştırmaya özgü etik konular

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Sosyal bilimsel araştırmada temel tartışma alanlarını öğrenme Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Sosyal bilimsel araştırmada nitel-nicel ayrımının sonuçlarını öğrenme Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
3 Nitel araştırma tasarımının adımlarını öğrenme Tartışma, Beyin Fırtınası, Anlatım,
4 Nitel araştırma uygulamasının adımlarını öğrenme Tartışma, Anlatım,
5 Nitela araştırma raporu yazımını öğrenme Tartışma, Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Sosyal bilimsel araştırma geleneğinde perspektifler ve nitel-nicel ayrımı üzerine giriş tartışması
2 Alanda yöntem problemleri ve nitel araştırmanın durumu
3 Nitel Araştırmada Geçerlik, Güvenilirlik ve Etik
4 Nitel araştırma türleri
5 Farklı nitel araştırma örnekleri
6 Araştırmanın tasarımı ve örneklem seçimi
7 Görüşme yöntemi ile veri edinme
8 Gözlem yöntemi ile veri edinme
9 Dokümanlardan veri toplama
10 Nitel verilerin analizi
11 Analiz uygulamaları
12 Analiz uygulamaları
13 Nitel araştırmada raporun yazılması
14 Nitel araştırmada raporun yazılması
Kaynaklar
Ders Notu

Öğrenciler ile haftalık olarak paylaşılacaktır.

Ders Kaynakları

Ana Kaynak

Merriam, Sharan B., (2015), Nitel Araştırma (Desen ve Uygulama İçin Bir Rehber), Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık Eğitim Danışmanlık Tic. Ltd. Şti.

Ek Okumalar

Yıldırım, Engin, (2002), ''Cogito Ergo Sum'dan ''Vivo Ergo Sum''a Örgütsel Analiz, Yönetim Araştırmaları Dergisi, 2 (2), 155-185.

Creswell, John W., (2015), Nitel Araştıma Yöntemleri (Beş Yaklaşıma Göre Nitel Araştırma ve Araştırma Deseni), Ankara, Siyasal Kitabevi.

Patton, Micheal Quinn, (2014), Nitel Araştırma ve Değerlendirme Yöntemleri, Ankara, Pegem Akademi.

Punch, Keith F., (2014), Sosyal Araştırmalara Giriş, Ankara, Siyasal Kitabevi.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Öğrenciler İKY alanındaki kuramsal bilgilerini derinleştirir. X
2 Öğrenciler İKY ile ilişkili farklı akademik disiplinlerdeki kuramsal bilgilerini derinleştirir. X
3 Öğrenciler İKY alanındaki akademik kaynakları eleştirel bir bakış açısıyla inceler. X
4 Öğrenciler İK uygulamalarını eleştirel bir bakış açısıyla analiz eder. X
5 Öğrenciler İKY alanındaki araştırmalarını farklı kuramsal yaklaşımları da dikkate alarak tasarlar ve yürütür. X
6 Öğrenciler İKY ile ilgili yazılımları ve programları kullanır.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6
1 Sosyal bilimsel araştırmada temel tartışma alanlarını öğrenme
2 Sosyal bilimsel araştırmada nitel-nicel ayrımının sonuçlarını öğrenme
3 Nitel araştırma tasarımının adımlarını öğrenme
4 Nitel araştırma uygulamasının adımlarını öğrenme
5 Nitela araştırma raporu yazımını öğrenme
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 50
1. Performans Görevi (Seminer) 50
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Ödev 1 25 25
Performans Görevi (Seminer) 1 25 25
Final 1 50 50
Toplam İş Yükü 148
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,92
Dersin AKTS Kredisi 6