Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Akademik İngilizce II EKO 360 6 4 + 0 4 5
Ön Koşul Dersleri

Academic English I-II-III

Önerilen Seçmeli Dersler

Academic English I-II-III

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör.Dr. KENAN YERLİ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Yabancı Diller Bölümü Öğretim Görevlileri

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu ders ile öğrencilerin, "European Language Portfolio Global Scale" B2 düzeyinde İngilizcede;
- Temel dilbilgisine sahip olmaları,
- Dinlediklerini anlamaları,
- Karşılıklı konuşabilmeleri,
- Okuduklarını anlamaları,
- Kendilerini yazıyla ifade edebilmeleri amaçlanmaktadır

Dersin İçeriği

Öğrencilerin sonraki yıllarda görecekleri mesleki İngilizce derslerini takip edebilmeleri, lisans sonrası ve meslek hayatlarında ihtiyaç duyacakları İngilizceye temel oluşturacak seviyede İngilizce dilbilgisi, kelime dağarcığı, okuduğunu anlama, sözlü anlatım ve yazma becerileri

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 1-Alanında yeterli olacak düzeyde ("European Language Portfolio Global Scale", Level B2) yabancı dil bilgisine sahip olur. 2-Uzmanlık alanındaki teknik tartışmalar da dahil olmak üzere hem somut hem de soyut konulardaki karmaşık metinlerin ana fikirlerini anlayabilir. 3-Her iki taraf için de zorlama olmadan anadili konuşmacılarla düzenli etkileşimi mümkün kılan bir derece akıcılıkla etkileşime girebilir. 4-Çok çeşitli konularda net, ayrıntılı metinler üretebilir ve çeşitli seçeneklerin avantaj ve dezavantajlarını veren güncel bir konu üzerine bakış açısını açıklayabilir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Make and confirm predictions Write a summary paragraph Identify and categorize modal verbs North Star-4 Ders Kitabı 1. Ünite
2 Identify the main ideas in a reading Write a biographical paragraph Recognize and use gerunds and infinitives North Star-4 Ders Kitabı 2. Ünite
3 Demonstrate understanding of a timeline Write an opinion essay Recognize and use past unreal conditionals North Star-4 Ders Kitabı 3. Ünite
4 Demonstrate understanding of a timeline Write an opinion essay Recognize and use past unreal conditionals North Star-4 Ders Kitabı 3. Ünite
5 Identify different types of supporting details Write a summary in journalistic style Recognize and use identifying adjective clauses North Star-4 Ders Kitabı 4. Ünite
6 Identify different types of supporting details Write a summary in journalistic style Recognize and use identifying adjective clauses North Star-4 Ders Kitabı 4. Ünite
7 Scan a text to locate specific information Write a descriptive essay Recognize and use future time clauses and expressions North Star-4 Ders Kitabı 5. Ünite
8 Recognize persuasive language Write a persuasive essay Distinguish between the uses of Simple Past, Present Perfect and Prefect Perfect Continuous North Star-4 Ders Kitabı 6. Ünite
9 Vize Haftası
10 Recognize persuasive language Write a persuasive essay Distinguish between the uses of Simple Past, Present Perfect and Prefect Perfect Continuous North Star-4 Ders Kitabı 6. Ünite
11 Recognize the speaker in direct speech Write a comparison-and-contrast essay Distinguish between and use direct and indirect speech North Star-4 Ders Kitabı 7. Ünite
12 Recognize the speaker in direct speech Write a comparison-and-contrast essay Distinguish between and use direct and indirect speech North Star-4 Ders Kitabı 7. Ünite
13 Identify referents for the pronoun it Write a cause-and-effect essay Recognize and use common phrasal verbs North Star-4 Ders Kitabı 8. Ünite
14 Identify referents for the pronoun it Write a cause-and-effect essay Recognize and use common phrasal verbs North Star-4 Ders Kitabı 8. Ünite
Kaynaklar
Ders Notu

---

Ders Kaynakları

[1] North Star-4 Reading & Writing Ders Kitabı
[2] Oxford University Press Dictionary

[3] MyEnglishLab Online Platform

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Gerçek hayattaki ekonomik olaylara ve sorunlara yaklaşımlarında geniş bir perspektiften ekonomik konularda analitik olarak tutarlı fikirler oluşturma ve savunma becerisine sahip olma.
2 Mikro ve makro ekonomik sorunlara çözüm bulmak için temel ekonometri ve istatistiksel teorileri kullanma becerisine sahip olmak.
3 Türkçe'nin yanı sıra yabancı dilde yazılı (ve tercihen sözlü) iletişim becerisine sahip olmak.
4 Genel ekonometrik teori bilgisi.
5 Hem kamu hem de özel sektörün ihtiyaç duyduğu yüksek vasıflı personelde olması gereken yeterli düzeyde hukuk bilgisine sahip olmak.
6 Hem temel bilgisayar (word, excel gibi programlarda) hem de en az bir istatistiksel bilgisayar programını (SPSS, Eviews, Gauss, Stata vb.) kullanabilmek
7 Matematiksel, ekonomik, istatistiksel ve ekonometrik olarak analiz etme becerisi kazanmak
8 Sayısal ve istatistiksel araştırma becerisine ve düşünme becerisine sahip, bunlar doğrultusunda alınacak kararların sonuçlarını tahmin edebilme ve doğru tahminlerde bulunabilme; nedensel ilişkileri göz önünde bulunduran, analitik düşünce yapısına sahip ve stratejik bir yaklaşım geliştirebilme
9 Sözlü ve yazılı iletişimde bu nitelikleri kullanabilmek için kelime anlamı, kompozisyon kuralları ve gramer gibi yabancı dil bilgisine sahip olmak
10 Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olmak
11 Türkçe yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olmak
12 Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünme becerisine sahip olmak
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
1 1-Alanında yeterli olacak düzeyde ("European Language Portfolio Global Scale", Level B2) yabancı dil bilgisine sahip olur. 2-Uzmanlık alanındaki teknik tartışmalar da dahil olmak üzere hem somut hem de soyut konulardaki karmaşık metinlerin ana fikirlerini anlayabilir. 3-Her iki taraf için de zorlama olmadan anadili konuşmacılarla düzenli etkileşimi mümkün kılan bir derece akıcılıkla etkileşime girebilir. 4-Çok çeşitli konularda net, ayrıntılı metinler üretebilir ve çeşitli seçeneklerin avantaj ve dezavantajlarını veren güncel bir konu üzerine bakış açısını açıklayabilir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Kısa Sınav 25
2. Kısa Sınav 25
1. Ödev 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 20
1. Final 80
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 4 4
Kısa Sınav 2 6 12
Ödev 1 4 4
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 120
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,8
Dersin AKTS Kredisi 5