Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Finans Matematiği | EKO 355 | 5 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ÇİSEM BEKTUR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Finansal matematik dersinin amacı mali işlemlerin nicel analizlerinin teorik ve uygulama yönleri hakkında öğrencileri bilgilendirmektir |
Dersin İçeriği | Bu derste finansta kullanılan matematik kuralları, yöntemleri ve özdeşlikleri ele alınacaktır. Basit seviyeden başlanarak giderek artan zorluk seviyelerinde bazı temel matematiksel yöntemlerin finans dersleri içeriğini yeniden anlamada nasıl kullanılacağına değinilecektir. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Finans uygulamalarında kullanacağı temel matematiksel araçları tanımlar. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
2 | Finansal sorunları matematiksel olarak modeller. | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Matematiksel yöntemleri temel finansal kavramlara uygular | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | Herhangi bir matematiksel modeli çözümler | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | Finansta kullanılan grafiklerin özelliklerini matematiksel araçlarla sorgular | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Basit Faiz-Basit İskonto;Eşdeğer Paranın Değeri,Taksitli Ödemeler | |
2 | Birleşik Faiz ; Birleşik İskonto;Denk Oranlar | |
3 | İskontolu Değer,Kesirsel Periyotlar,Faiz Oranının Bulunması | |
4 | Zamanın Bulunması,Değer Denkliği,Birleşik İskonto | |
5 | Anüiteler;Normal Basit Anüitenin İskonto Değeri | |
6 | Diğer Basit Anüiteler (Peşin ve Tehirli),Anüitelerin Süresinin Bulunması,Faiz Oranının Bulunması,Genel Anüiteler,Daimi İrad(Gelir) | |
7 | Değişik Ödemeli Anüiteler/Amortisman Hesapları;Bir Borcun Amortismanı | |
8 | İpotek,Bir Borcun Yeniden Düzenlenmesi,Amortisman Sandığı | |
9 | Ara Sınav | |
10 | Tahviller;Tahvil Satış Fiyatının Belirlenmesi,Erken Çözülebilir Tahviller, Prim ve İskonto,Faiz Tarihleri Arasındaki Tahvil Fiyatı,Getiri Oranının Bulunması | |
11 | Hayat Anüiteleri-Hayat Sigortası;Ölüm Tabloları,Hayat Anüiteleri | |
12 | Hayat Sigortası;Ölüm Tabloları,Hayat Anüiteleri,Hayat Sigortası,Yıllık Primli Poliçeler | |
13 | İndeksler;İMKB Hisse Senetleri Piyasası İndekslerinin Hesaplama Yöntemi | |
14 | Devlet İç Borçlanma Senetleri İndeksi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ders notları |
Ders Kaynakları | 1- Excel Uygulamalı Finans Matematiği; Turhan Korkmaz, Mehmet Pekkaya 2- Finans Matematiği; Bahadtin Rüzgar |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gerçek hayattaki ekonomik olaylara ve sorunlara yaklaşımlarında geniş bir perspektiften ekonomik konularda analitik olarak tutarlı fikirler oluşturma ve savunma becerisine sahip olma. | X | |||||
2 | Mikro ve makro ekonomik sorunlara çözüm bulmak için temel ekonometri ve istatistiksel teorileri kullanma becerisine sahip olmak. | X | |||||
3 | Türkçe'nin yanı sıra yabancı dilde yazılı (ve tercihen sözlü) iletişim becerisine sahip olmak. | X | |||||
4 | Genel ekonometrik teori bilgisi. | X | |||||
5 | Hem kamu hem de özel sektörün ihtiyaç duyduğu yüksek vasıflı personelde olması gereken yeterli düzeyde hukuk bilgisine sahip olmak. | X | |||||
6 | Hem temel bilgisayar (word, excel gibi programlarda) hem de en az bir istatistiksel bilgisayar programını (SPSS, Eviews, Gauss, Stata vb.) kullanabilmek | X | |||||
7 | Matematiksel, ekonomik, istatistiksel ve ekonometrik olarak analiz etme becerisi kazanmak | X | |||||
8 | Sayısal ve istatistiksel araştırma becerisine ve düşünme becerisine sahip, bunlar doğrultusunda alınacak kararların sonuçlarını tahmin edebilme ve doğru tahminlerde bulunabilme; nedensel ilişkileri göz önünde bulunduran, analitik düşünce yapısına sahip ve stratejik bir yaklaşım geliştirebilme | X | |||||
9 | Sözlü ve yazılı iletişimde bu nitelikleri kullanabilmek için kelime anlamı, kompozisyon kuralları ve gramer gibi yabancı dil bilgisine sahip olmak | ||||||
10 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olmak | X | |||||
11 | Türkçe yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olmak | X | |||||
12 | Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünme becerisine sahip olmak | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Finans uygulamalarında kullanacağı temel matematiksel araçları tanımlar. | ||||||||||||
2 | Finansal sorunları matematiksel olarak modeller. | ||||||||||||
3 | Matematiksel yöntemleri temel finansal kavramlara uygular | ||||||||||||
4 | Herhangi bir matematiksel modeli çözümler | ||||||||||||
5 | Finansta kullanılan grafiklerin özelliklerini matematiksel araçlarla sorgular |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Ödev | 20 |
2. Ödev | 20 |
3. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|