Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Metropoliten Yönetim | SBK 514 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. HALİL İBRAHİM AYDINLI |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Selin Başcan |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı dünyada ve Türkiye´de büyükşehir belediyelerinin gelişimini, türlerini, örgüt ve işleyişini incelemektir. |
Dersin İçeriği | Kentin tanımı, kent tipleri, kent kuramları, metropoliten kentler, dünyada metropoliten yönetimler, Türkiye´de metropoliten kentlerin gelişimi, büyükşehir belediyeleri. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kent kuramlarını ve kentleşmenin teorik temellerini yorumlar ve bunları analiz eder, | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Genel olarak dünyada özel olarak Türkiye’de kentleşmenin tarihi koşullarını açıklar, | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Farklı ülkelerdeki metropolitan politikaları açıklar, bunları birbirleriyle karşılaştırır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Metropoliten yönetim örneklerinin farklı ülkelerdeki uygulamalarını değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Eğitsel Oyun, | |
5 | Türkiye’deki nüfus hareketlerini ve metropol olgusunun gelişimini yorumlar | Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, | |
6 | Türkiye’deki büyük şehir belediye örgütlenmesini tanımlar, açıklar, etkinliğini değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kent Tarihi | |
2 | Kent Tipleri | |
3 | Metropoliten Kentler | |
4 | Kent Kuramları | |
5 | Metropoliten Politikalar | |
6 | Metropol yönetimine ilişkin modeller ve örnekler | |
7 | Metropoliten Yönetim Örnekleri: Danimarka, UNIGOV, Hindistan | |
8 | Arasınav | |
9 | Metropoliten Yönetim Örnekleri: Toronto, Tokyo, Londra, Barselona | |
10 | Metropoliten Yönetim Örnekleri: Paris, Hannover, Lakewood, San Francisco | |
11 | Türkiye´de Nüfus Hareketleri ve Metropol Olgusunun Gelişimi | |
12 | Türkiye´de Büyükkentlerin Yönetimi: Büyükşehir Belediye Modeli | |
13 | Büyükşehir Belediyelerinde Yetki-Görev ve Kaynakların Paylaşımı | |
14 | Büyükşehir Belediyelerinde Planlama ve Koordinasyon, Yönetimlerarası İlişkiler Açısından Büyükşehir Belediyesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Tuzcuoğlu, Ferruh (2003), Metropoliten Yönetim, Sakarya: Sakarya Kitapevi. |
Ders Kaynakları | Tuzcuoğlu, Ferruh (2003), Metropoliten Yönetim, Sakarya: Sakarya Kitapevi. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Kent kuramlarını ve kentleşmenin teorik temellerini yorumlar ve bunları analiz eder, |
2 | Genel olarak dünyada özel olarak Türkiye’de kentleşmenin tarihi koşullarını açıklar, |
3 | Farklı ülkelerdeki metropolitan politikaları açıklar, bunları birbirleriyle karşılaştırır. |
4 | Metropoliten yönetim örneklerinin farklı ülkelerdeki uygulamalarını değerlendirir. |
5 | Türkiye’deki nüfus hareketlerini ve metropol olgusunun gelişimini yorumlar |
6 | Türkiye’deki büyük şehir belediye örgütlenmesini tanımlar, açıklar, etkinliğini değerlendirir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
Toplam | 70 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Sözlü Sınav | 3 | 5 | 15 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 154 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,16 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |