Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Dıffusıon & Adoptıon Of Technologıcal Innovatıons MCS 504 2 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili İngilizce
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. AYTEKİN İŞMAN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Yoğunlaşan teknoloji, toplum, ve sağlık tartışmaları medyanın bir kaç ayda bir ele aldığı klasik konulardan birisidir. Bilgi ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeler günümüzde bilgi edinme şekillerini dönüştürmektedir. Bu dersin amacı yeni iletişim teknolojilerinin gündelik hayata nüfuz eden yapısını anlatabilmektir.

Dersin İçeriği

Dersin içeriğinde yeni iletişim teknolojilerinin yapısı, kullanım pratikleri, yeni iletişim teknolojilerinin gündelik hayata nüfuz eden sosyokültürel dokusu bulunmaktadır.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Learn diffusion process Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma,
2 Apply diffusion process Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Yeni İletişim Teknolojilerine Giriş Frambach RT, Schillewaert N, 1999. Organizational Innovation Adoption: A Multi-Level
2 Yeni İletişim Teknolojilerine Giriş Bass FM, 1969. A New Product Growth Model for Consumer Durables, Management Science. 15(5): 215-227.
3 Teknolojik Difüzyon Gatignon H, Robertson TS, 1989. Technology Diffusion: An Empirical Test of Competitive Effects. Journal of Marketing. 53: 35-49
4 Teknolojik Difüzyon Kültürü Gatignon H, Robertson TS, 1989. Technology Diffusion: An Empirical Test of Competitive Effects. Journal of Marketing. 53: 35-49
5 Teknolojide Planlama ve Fikir Geliştirme Blau JR, McKinley W, 1979. Ideas, Complexity, and Innovation. Administrative Science Quarterly. 24: 200-219
6 Teknolojik Yeniliğe Uyum süreçleri Blau JR, McKinley W, 1979. Ideas, Complexity, and Innovation. Administrative Science Quarterly. 24: 200-219
7 Teknolojik Yeniliğe Uyum süreçleri O’Neal C, Thorelli HB, Utterback JM, 1973. Adoption of Innovation by Industrial Organizations. Industrial Marketing Managemen., 2: 235-250.
8 Ara sınav
9 Teknolojinin Yenilikçi Karakteri ve Uygulamaları Tornatzky LG, Klein KJ, 1982. Innovation Characteristics and Innovation Adoption-Implementation: A Meta-Analysis of Findings. IEEE Transactions on Engineering Management. 29(1): 28-44
10 Dijital Veri Uygulamaları Framework of Determinants and Opportunities for Future Research. ISBM Report. 29: 1-40
11 Dijital Veri Uygulamaları Framework of Determinants and Opportunities for Future Research. ISBM Report. 29: 1-40
12 Teknolojik Nüfuz Yönetiminde Sorunlar Van De Ven AH, 1986. Central Problems in the Management of Innovation Management Science. 32(5): 590-607
13 Sosyoekonomik yönden teknolojik difüzyon Zmud RW, 1982. Diffusion of Modern Software Practices: Influence of Centralization and Formalization. Management Science. 28(12): 1421-1431.
14 Final
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Bass FM, 1969. A New Product Growth Model for Consumer Durables, Management Science. 15(5): 215-227.

Bhaskaran S, 2006. Incremental Innovation and Business Performance: Small and Medium Size Food Enterprises in a Concentrated Industry Environment. Journal of Small Business Management. 44(1),64-80

Blau JR, McKinley W, 1979. Ideas, Complexity, and Innovation. Administrative Science Quarterly. 24: 200-219.

# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı
1 Learn diffusion process
2 Apply diffusion process
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 10
1. Ödev 30
2. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Final 40
1. Yıl İçinin Başarıya 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 10 10
Ödev 1 5 5
Proje / Tasarım 1 10 10
Performans Görevi (Seminer) 1 10 10
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 146
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,84
Dersin AKTS Kredisi 6