Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretimi SNE 432 8 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi ALİ VASFİ KURT
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı
Dersin İçeriği
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi kavramlarını tanımlar ve değerlendirir. Anlatım, Beyin Fırtınası,
2 Din Kültürü ve Ahlak Bilgisinin temel kaynakları olan Kuran ve sünneti tanır. Anlatım,
3 Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi arasında ilişki kurmaya çalışır. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
4 Din Kültürü ve Ahlak Bilgisinin eğitim süreci içerisinde ele alınması gereken konularının neler olması gerektiğini bilir.. Anlatım,
5 Din Kültürü ve Ahlak Bilgisinin örneklerle nasıl öğretileceğini kavrar. Anlatım,
6 Din Kültürü ve Ahlak Bilgisinin içerdiği bilgilerin yorumlama biçimlerini değerlendirir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Din Kültürü ve Ahlak Bilgisine genel bir bakış
2 Din Kavramı ve Dinler Hakkında Genel Bilgiler
3 İslamiyetin doğuşu ve Hz. Muhammed
4 Kelime-i şehadet, İslam ve Müslüman Kavramları
5 İman Kavramı, Allaha İman ve diğer imanının şartları
6 Kader ve Kaza Kavramları
7 Dua ve Duanın Psikolojik Etkileri
8 İbadet Kavramı ve İbadetlerin Amacı,
9 Arasınav
10 İslamda temizlik (Kültür temizliği, çevre temizliği ve beden temizliği), abdest- gusül ve teyemmümün ibadet ve temizlik yönleri
11 Namaz, oruç, zekat ve hac ibadetlerinin genel anlamda tanıtımı
12 Kutsal günler, geceler ve aylar
13 İslamın ve diğer dinlerin emir ve yasaklarına genel bir bakış
14 Ahlak ve bazı ahlak kuralları
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili bilgi ve becerileri açıklar; bu bilgi ve becerileri mesleğinde kullanabilecek düzeyde geliştirir.
2 Farklı disiplinler ile ilgili kavram, fikir ve verileri sınıf öğretmenliği alanı ile ilişkilendirerek bilimsel yöntemle inceler, problemi tanımlar, analiz eder, değerlendirir ve tartışır.
3 Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve çözer.
4 Toplum, aile ve bireyin özelliklerine uygun öğrenme gereksinimlerini belirler; bu gereksinimlere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular, değerlendirir ve yönetir.
5 Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili uygulamalarda karmaşık durumlarla karşılaştığında sorunu tanımlama ve çözme aşamalarında birey ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
6 Küresel ve toplumsal eğitim problemleri (sağlık, güvenlik, çevre, mesleki alanında vb.) ile ilgili iş sağlığı ve güvenliği konusunda yeterli bilince sahiptir.
7 Yabancı literatürü tarayarak alanı ile ilgili güncel bilgileri edinip meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil kullanır. (European Language Portfolio Global Scale, Level B1).
8 Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili sorunlara ilişkin önerilerini etik kuralları dikkate alarak yazılı ve sözlü olarak aktarır.
9 Disiplin içi ve disiplinler arası bir çalışmada bireysel veya takım olarak etkinlikleri planlar, yönetir ve rapor eder.
10 Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder ve yeniliklere yönelik girişimci bir tutum geliştirir.
11 Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunlara yönelik yaratıcı fikirler geliştirir.
12 Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili kaliteye yönelik kavramları bilir ve uygulamalar geliştirir.
13 Evrensel ve kültürel değerlere (demokrasi, insan hakları, çevre bilinci, bilimsel, etik ve estetik değerler vb.) sahip çıkar.
14 Türkçeyi doğru ve etkili kullanır.
15 Mesleki yaşamındaki paydaşlarını tanır, mesleki görev ve sorumluluklarını belirleyen kanunları bilir ve takip eder.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
1 Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi kavramlarını tanımlar ve değerlendirir.
2 Din Kültürü ve Ahlak Bilgisinin temel kaynakları olan Kuran ve sünneti tanır.
3 Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi arasında ilişki kurmaya çalışır.
4 Din Kültürü ve Ahlak Bilgisinin eğitim süreci içerisinde ele alınması gereken konularının neler olması gerektiğini bilir..
5 Din Kültürü ve Ahlak Bilgisinin örneklerle nasıl öğretileceğini kavrar.
6 Din Kültürü ve Ahlak Bilgisinin içerdiği bilgilerin yorumlama biçimlerini değerlendirir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 20
Toplam 20
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ara Sınav 1 15 15
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Kısa Sınav 2 4 8
Ödev 1 8 8
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 115
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,6
Dersin AKTS Kredisi 5