Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sosyal Beceri Eğitimi | SNE 423 | 7 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. SEBAHAT ŞAHİN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Dr. Öğretim Üyesi Ebru UZUNKOL |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Sosyal beceriler ile ilgili teori ve uygulama açısından gerekli bilgi donanımına ssahip olabilme ve sosyal beceri eğitimin gerekliliğini anlayabilme. |
Dersin İçeriği | Sosyal Davranışın Tanım Bilgisi, Sosyal Beceri Eğitimin Gerekliliğini Anlayabilme, Sosyal Zeka Kavramının Tanım Bilgisi, Sosyal Beceri Türlerinin Bilgisi, Sosyal Beceri Modellerini Anlayabilme, Sosyal Beceriyi Ölçme Yöntemlerini Anlayabilme, Sosyal Beceri Modelleri |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sosyal beceri eğitimin gerekliliğini açıklar. | Anlatım, | |
2 | Sosyal beceri eğitiminde kullanılan teknikleri uygular. | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Sosyal becerileri değerlendirir. | Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Sosyal beceri eğitimi ve kullanılan teknikleri birbiriyle ilişkilendirir. | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sosyal Davranışın Tanım Bilgisi | Yok |
2 | Sosyal Beceri Eğitimin Gerekliliğini Anlayabilme | Yok |
3 | Sosyal Zeka Kavramının Tanım Bilgisi | Yok |
4 | Sosyal Beceri Türlerinin Bilgisi | Yok |
5 | Sosyal Beceri Modellerini Anlayabilme | Yok |
6 | Sosyal Beceriyi Ölçme Yöntemlerini Anlayabilme | Yok |
7 | Sosyal Beceri Eğitiminde Kullanılan Teknikleri Kavrayabilme | Yok |
8 | Sosyal Davranış Ve Sosyal Beceri Eğitiminin Gerekçesi | Yok |
9 | Arasınav | |
10 | Sosyal Beceri Ve Sosyal YeterliklerSosyal | Yok |
11 | Beceri Modelleri, Sosyal Beceri Modelleri | Yok |
12 | Sosyal Becerilerin Ölçülmesi | Yok |
13 | Sosyal Becerilerin Ölçülmesi | Yok |
14 | Sosyal Beceri Eğitimi Ve Kullanılan Teknikler | Yok |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Filiz Çetin. Araştırmadan Uygulamaya Çocuklarda Sosyal Beceriler Grup Eğitimi |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili bilgi ve becerileri açıklar; bu bilgi ve becerileri mesleğinde kullanabilecek düzeyde geliştirir. | X | |||||
2 | Farklı disiplinler ile ilgili kavram, fikir ve verileri sınıf öğretmenliği alanı ile ilişkilendirerek bilimsel yöntemle inceler, problemi tanımlar, analiz eder, değerlendirir ve tartışır. | X | |||||
3 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve çözer. | X | |||||
4 | Toplum, aile ve bireyin özelliklerine uygun öğrenme gereksinimlerini belirler; bu gereksinimlere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular, değerlendirir ve yönetir. | X | |||||
5 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili uygulamalarda karmaşık durumlarla karşılaştığında sorunu tanımlama ve çözme aşamalarında birey ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
6 | Küresel ve toplumsal eğitim problemleri (sağlık, güvenlik, çevre, mesleki alanında vb.) ile ilgili iş sağlığı ve güvenliği konusunda yeterli bilince sahiptir. | X | |||||
7 | Yabancı literatürü tarayarak alanı ile ilgili güncel bilgileri edinip meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil kullanır. (European Language Portfolio Global Scale, Level B1). | ||||||
8 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili sorunlara ilişkin önerilerini etik kuralları dikkate alarak yazılı ve sözlü olarak aktarır. | X | |||||
9 | Disiplin içi ve disiplinler arası bir çalışmada bireysel veya takım olarak etkinlikleri planlar, yönetir ve rapor eder. | X | |||||
10 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder ve yeniliklere yönelik girişimci bir tutum geliştirir. | X | |||||
11 | Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunlara yönelik yaratıcı fikirler geliştirir. | X | |||||
12 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili kaliteye yönelik kavramları bilir ve uygulamalar geliştirir. | X | |||||
13 | Evrensel ve kültürel değerlere (demokrasi, insan hakları, çevre bilinci, bilimsel, etik ve estetik değerler vb.) sahip çıkar. | X | |||||
14 | Türkçeyi doğru ve etkili kullanır. | X | |||||
15 | Mesleki yaşamındaki paydaşlarını tanır, mesleki görev ve sorumluluklarını belirleyen kanunları bilir ve takip eder. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Sosyal beceri eğitimin gerekliliğini açıklar. | |||||||||||||||
2 | Sosyal beceri eğitiminde kullanılan teknikleri uygular. | |||||||||||||||
3 | Sosyal becerileri değerlendirir. | |||||||||||||||
4 | Sosyal beceri eğitimi ve kullanılan teknikleri birbiriyle ilişkilendirir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
2. Kısa Sınav | 10 |
4. Ödev | 30 |
3. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Toplam İş Yükü | 124 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |