Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Sosyal Beceri Eğitimi SNE 423 7 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. SEBAHAT ŞAHİN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Dr. Öğretim Üyesi Ebru UZUNKOL

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Sosyal beceriler ile ilgili teori ve uygulama açısından gerekli bilgi donanımına ssahip olabilme ve sosyal beceri eğitimin gerekliliğini anlayabilme.

Dersin İçeriği

Sosyal Davranışın Tanım Bilgisi, Sosyal Beceri Eğitimin Gerekliliğini Anlayabilme, Sosyal Zeka Kavramının Tanım Bilgisi, Sosyal Beceri Türlerinin Bilgisi, Sosyal Beceri Modellerini Anlayabilme, Sosyal Beceriyi Ölçme Yöntemlerini Anlayabilme, Sosyal Beceri Modelleri

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Sosyal beceri eğitimin gerekliliğini açıklar. Anlatım,
2 Sosyal beceri eğitiminde kullanılan teknikleri uygular. Anlatım, Deney ve Laboratuvar,
3 Sosyal becerileri değerlendirir. Deney ve Laboratuvar,
4 Sosyal beceri eğitimi ve kullanılan teknikleri birbiriyle ilişkilendirir. Anlatım, Deney ve Laboratuvar,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Sosyal Davranışın Tanım Bilgisi Yok
2 Sosyal Beceri Eğitimin Gerekliliğini Anlayabilme Yok
3 Sosyal Zeka Kavramının Tanım Bilgisi Yok
4 Sosyal Beceri Türlerinin Bilgisi Yok
5 Sosyal Beceri Modellerini Anlayabilme Yok
6 Sosyal Beceriyi Ölçme Yöntemlerini Anlayabilme Yok
7 Sosyal Beceri Eğitiminde Kullanılan Teknikleri Kavrayabilme Yok
8 Sosyal Davranış Ve Sosyal Beceri Eğitiminin Gerekçesi Yok
9 Arasınav
10 Sosyal Beceri Ve Sosyal YeterliklerSosyal Yok
11 Beceri Modelleri, Sosyal Beceri Modelleri Yok
12 Sosyal Becerilerin Ölçülmesi Yok
13 Sosyal Becerilerin Ölçülmesi Yok
14 Sosyal Beceri Eğitimi Ve Kullanılan Teknikler Yok
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Filiz Çetin. Araştırmadan Uygulamaya Çocuklarda Sosyal Beceriler Grup Eğitimi

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili bilgi ve becerileri açıklar; bu bilgi ve becerileri mesleğinde kullanabilecek düzeyde geliştirir. X
2 Farklı disiplinler ile ilgili kavram, fikir ve verileri sınıf öğretmenliği alanı ile ilişkilendirerek bilimsel yöntemle inceler, problemi tanımlar, analiz eder, değerlendirir ve tartışır. X
3 Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve çözer. X
4 Toplum, aile ve bireyin özelliklerine uygun öğrenme gereksinimlerini belirler; bu gereksinimlere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular, değerlendirir ve yönetir. X
5 Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili uygulamalarda karmaşık durumlarla karşılaştığında sorunu tanımlama ve çözme aşamalarında birey ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. X
6 Küresel ve toplumsal eğitim problemleri (sağlık, güvenlik, çevre, mesleki alanında vb.) ile ilgili iş sağlığı ve güvenliği konusunda yeterli bilince sahiptir. X
7 Yabancı literatürü tarayarak alanı ile ilgili güncel bilgileri edinip meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil kullanır. (European Language Portfolio Global Scale, Level B1).
8 Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili sorunlara ilişkin önerilerini etik kuralları dikkate alarak yazılı ve sözlü olarak aktarır. X
9 Disiplin içi ve disiplinler arası bir çalışmada bireysel veya takım olarak etkinlikleri planlar, yönetir ve rapor eder. X
10 Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder ve yeniliklere yönelik girişimci bir tutum geliştirir. X
11 Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunlara yönelik yaratıcı fikirler geliştirir. X
12 Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili kaliteye yönelik kavramları bilir ve uygulamalar geliştirir. X
13 Evrensel ve kültürel değerlere (demokrasi, insan hakları, çevre bilinci, bilimsel, etik ve estetik değerler vb.) sahip çıkar. X
14 Türkçeyi doğru ve etkili kullanır. X
15 Mesleki yaşamındaki paydaşlarını tanır, mesleki görev ve sorumluluklarını belirleyen kanunları bilir ve takip eder. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
1 Sosyal beceri eğitimin gerekliliğini açıklar.
2 Sosyal beceri eğitiminde kullanılan teknikleri uygular.
3 Sosyal becerileri değerlendirir.
4 Sosyal beceri eğitimi ve kullanılan teknikleri birbiriyle ilişkilendirir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
2. Kısa Sınav 10
4. Ödev 30
3. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ara Sınav 1 15 15
Ödev 1 10 10
Final 1 15 15
Kısa Sınav 2 10 20
Toplam İş Yükü 124
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,96
Dersin AKTS Kredisi 5