Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Güzel Yazı Teknikleri SNE 106 2 1 + 2 2 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör.Dr. AYSEL FERAH ÖZCAN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Asena AYVAZ

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin temel amacı, doğru ve güzel el yazısı yazma becerisi kazanmak ve ilkokul öğrencilerine el yazısı yazma becerisini nasıl öğreteceğini öğrenmektir.

Dersin İçeriği

Yazı kavramı, güzel yazı yazma yöntem ve teknikleri, dik temel büyük ve küçük harfler ve yazılış yönleri; eğik temel büyük ve küçük harfler ve yazılış yönleri; bitişik eğik yazı büyük ve küçük harfler ve yazılış yönleri, rakam ve işaretlerin yazılışı; çeşitli dekoratif yazılar, uygulama çalışmaları, düzgün ve okunaklı yazı uygulamaları.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Güzel bir yazının estetik bir boyutu olduğunu farkeder. Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme,
2 Doğru ve güzel bir yazı için harflerin oransal boyutlarını tanır. Problem Çözme, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Tartışma, Deney ve Laboratuvar,
3 Dik temel yazı harflerini kurallara uygun olarak birleştirerek yazar. Deney ve Laboratuvar, Tartışma, Grupla Çalışma, Bireysel Çalışma,
4 Yazıda kompozisyon,istif ve blok anlayışını geliştirir. Tartışma, Problem Çözme, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, Bireysel Çalışma,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı ve öğretim etkinliklerinin planlanması, dersin içeriği hakkında bilgi verme, malzeme konusunda öğrencilerin bilgilendirilmesi.
2 Çizgi alıştırmalarının yapılması.
3 Dik temel büyük ve küçük harflerinin yazım kurallarına uygun olarak yazılması.
4 Dik temel büyük ve küçük harfleri kullanılarak kompozisyon çalışmaları
5 Eğik temel yazı büyük ve küçük harflerinin yazım kurallarına uygun olarak yazılması.
6 Eğik temel büyük ve küçük harfleri kullanılarak kompozisyon çalışması
7 Bitişik eğik yazı büyük harflerinin yazım kurallarına uygun olarak yazılması.
8 Bitişik eğik yazı küçük harflerin yazım kurallarına uygun yazılması
9 ARASINAV
10 Bitişik eğik yazıyla kompozisyon çalışmaları.
11 Kompozisyon çalışmalarının sürdürülmesi.
12 Dekoratif yazı karakterleri konusunda öğrencilerin bilgilendirilmesi
13 Dekoratif yazı uygulama çalışmaları.
14 Kompozisyon çalışmaları.
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları


 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili bilgi ve becerileri açıklar; bu bilgi ve becerileri mesleğinde kullanabilecek düzeyde geliştirir. X
2 Farklı disiplinler ile ilgili kavram, fikir ve verileri sınıf öğretmenliği alanı ile ilişkilendirerek bilimsel yöntemle inceler, problemi tanımlar, analiz eder, değerlendirir ve tartışır. X
3 Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve çözer. X
4 Toplum, aile ve bireyin özelliklerine uygun öğrenme gereksinimlerini belirler; bu gereksinimlere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular, değerlendirir ve yönetir. X
5 Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili uygulamalarda karmaşık durumlarla karşılaştığında sorunu tanımlama ve çözme aşamalarında birey ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. X
6 Küresel ve toplumsal eğitim problemleri (sağlık, güvenlik, çevre, mesleki alanında vb.) ile ilgili iş sağlığı ve güvenliği konusunda yeterli bilince sahiptir. X
7 Yabancı literatürü tarayarak alanı ile ilgili güncel bilgileri edinip meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil kullanır. (European Language Portfolio Global Scale, Level B1).
8 Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili sorunlara ilişkin önerilerini etik kuralları dikkate alarak yazılı ve sözlü olarak aktarır. X
9 Disiplin içi ve disiplinler arası bir çalışmada bireysel veya takım olarak etkinlikleri planlar, yönetir ve rapor eder. X
10 Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder ve yeniliklere yönelik girişimci bir tutum geliştirir. X
11 Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunlara yönelik yaratıcı fikirler geliştirir. X
12 Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili kaliteye yönelik kavramları bilir ve uygulamalar geliştirir. X
13 Evrensel ve kültürel değerlere (demokrasi, insan hakları, çevre bilinci, bilimsel, etik ve estetik değerler vb.) sahip çıkar. X
14 Türkçeyi doğru ve etkili kullanır. X
15 Mesleki yaşamındaki paydaşlarını tanır, mesleki görev ve sorumluluklarını belirleyen kanunları bilir ve takip eder. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
1 Güzel bir yazının estetik bir boyutu olduğunu farkeder.
2 Doğru ve güzel bir yazı için harflerin oransal boyutlarını tanır.
3 Dik temel yazı harflerini kurallara uygun olarak birleştirerek yazar.
4 Yazıda kompozisyon,istif ve blok anlayışını geliştirir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Kısa Sınav 10
2. Kısa Sınav 10
1. Ödev 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 5 5
Kısa Sınav 2 10 20
Ödev 1 5 5
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 136
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,44
Dersin AKTS Kredisi 5