Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Güzel Yazı Teknikleri | SNE 106 | 2 | 1 + 2 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör.Dr. AYSEL FERAH ÖZCAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Asena AYVAZ |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin temel amacı, doğru ve güzel el yazısı yazma becerisi kazanmak ve ilkokul öğrencilerine el yazısı yazma becerisini nasıl öğreteceğini öğrenmektir. |
Dersin İçeriği | Yazı kavramı, güzel yazı yazma yöntem ve teknikleri, dik temel büyük ve küçük harfler ve yazılış yönleri; eğik temel büyük ve küçük harfler ve yazılış yönleri; bitişik eğik yazı büyük ve küçük harfler ve yazılış yönleri, rakam ve işaretlerin yazılışı; çeşitli dekoratif yazılar, uygulama çalışmaları, düzgün ve okunaklı yazı uygulamaları. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Güzel bir yazının estetik bir boyutu olduğunu farkeder. | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme, | |
2 | Doğru ve güzel bir yazı için harflerin oransal boyutlarını tanır. | Problem Çözme, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Dik temel yazı harflerini kurallara uygun olarak birleştirerek yazar. | Deney ve Laboratuvar, Tartışma, Grupla Çalışma, Bireysel Çalışma, | |
4 | Yazıda kompozisyon,istif ve blok anlayışını geliştirir. | Tartışma, Problem Çözme, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, Bireysel Çalışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı ve öğretim etkinliklerinin planlanması, dersin içeriği hakkında bilgi verme, malzeme konusunda öğrencilerin bilgilendirilmesi. | |
2 | Çizgi alıştırmalarının yapılması. | |
3 | Dik temel büyük ve küçük harflerinin yazım kurallarına uygun olarak yazılması. | |
4 | Dik temel büyük ve küçük harfleri kullanılarak kompozisyon çalışmaları | |
5 | Eğik temel yazı büyük ve küçük harflerinin yazım kurallarına uygun olarak yazılması. | |
6 | Eğik temel büyük ve küçük harfleri kullanılarak kompozisyon çalışması | |
7 | Bitişik eğik yazı büyük harflerinin yazım kurallarına uygun olarak yazılması. | |
8 | Bitişik eğik yazı küçük harflerin yazım kurallarına uygun yazılması | |
9 | ARASINAV | |
10 | Bitişik eğik yazıyla kompozisyon çalışmaları. | |
11 | Kompozisyon çalışmalarının sürdürülmesi. | |
12 | Dekoratif yazı karakterleri konusunda öğrencilerin bilgilendirilmesi | |
13 | Dekoratif yazı uygulama çalışmaları. | |
14 | Kompozisyon çalışmaları. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili bilgi ve becerileri açıklar; bu bilgi ve becerileri mesleğinde kullanabilecek düzeyde geliştirir. | X | |||||
2 | Farklı disiplinler ile ilgili kavram, fikir ve verileri sınıf öğretmenliği alanı ile ilişkilendirerek bilimsel yöntemle inceler, problemi tanımlar, analiz eder, değerlendirir ve tartışır. | X | |||||
3 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve çözer. | X | |||||
4 | Toplum, aile ve bireyin özelliklerine uygun öğrenme gereksinimlerini belirler; bu gereksinimlere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular, değerlendirir ve yönetir. | X | |||||
5 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili uygulamalarda karmaşık durumlarla karşılaştığında sorunu tanımlama ve çözme aşamalarında birey ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
6 | Küresel ve toplumsal eğitim problemleri (sağlık, güvenlik, çevre, mesleki alanında vb.) ile ilgili iş sağlığı ve güvenliği konusunda yeterli bilince sahiptir. | X | |||||
7 | Yabancı literatürü tarayarak alanı ile ilgili güncel bilgileri edinip meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil kullanır. (European Language Portfolio Global Scale, Level B1). | ||||||
8 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili sorunlara ilişkin önerilerini etik kuralları dikkate alarak yazılı ve sözlü olarak aktarır. | X | |||||
9 | Disiplin içi ve disiplinler arası bir çalışmada bireysel veya takım olarak etkinlikleri planlar, yönetir ve rapor eder. | X | |||||
10 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder ve yeniliklere yönelik girişimci bir tutum geliştirir. | X | |||||
11 | Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunlara yönelik yaratıcı fikirler geliştirir. | X | |||||
12 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili kaliteye yönelik kavramları bilir ve uygulamalar geliştirir. | X | |||||
13 | Evrensel ve kültürel değerlere (demokrasi, insan hakları, çevre bilinci, bilimsel, etik ve estetik değerler vb.) sahip çıkar. | X | |||||
14 | Türkçeyi doğru ve etkili kullanır. | X | |||||
15 | Mesleki yaşamındaki paydaşlarını tanır, mesleki görev ve sorumluluklarını belirleyen kanunları bilir ve takip eder. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Güzel bir yazının estetik bir boyutu olduğunu farkeder. | |||||||||||||||
2 | Doğru ve güzel bir yazı için harflerin oransal boyutlarını tanır. | |||||||||||||||
3 | Dik temel yazı harflerini kurallara uygun olarak birleştirerek yazar. | |||||||||||||||
4 | Yazıda kompozisyon,istif ve blok anlayışını geliştirir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 136 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |