Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Görsel Sanatlar Öğretimi | SNE 433 | 7 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. EBRU UZUNKOL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Fatih Selim Sellüm |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Zihinsel ve duygusal açılardan görsel sanatlar eğitiminin işlevlerini tanıma, öğrencilerin sanatsal gelişim düzeyini saptayabilme ve görsel sanatlar öğretiminde yaratıcılığın önemini kavrama. |
Dersin İçeriği | Zihinsel ve duygusal açılardan görsel sanatlar eğitiminin işlevlerini tanıma, grafiksel gelişim basamaklarına göre öğrencilerin gelişim düzeyini saptama, çocuk resmini okuma, programa uygun resim, grafik tasarımı, tekstil tasarımı, mimari tasarım ve geleneksel tasarımları uygulama, resim çizme ve çizim yoluyla görsel, işitsel ve dokunsal algıda farklılaşma, sanat alanıyla öğrenme ve yaratıcılığın gelişimi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Görsel Sanatlar Eğitiminde kavramları ve kavram yanılgılarını tanımlar. | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
2 | Görsel Sanatlar ve eğitim arasındaki ilişkiyi tartışır. | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Farklı düzeylerdeki öğrenci çalışmalarını dönem özelliklerini dikkate alarak değerlendirir. | Eğitsel Oyun, Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
4 | Görsel Sanatlar Eğitiminde yaratıcılığın önemini sorgular. | Grupla Çalışma, Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sanat eğitimi ve görsel sanatlar eğitimi | |
2 | Görsel sanatlar dersi öğretim programının incelenmesi | |
3 | Çocuklarda resmin gelişim aşamaları | |
4 | Çocuk resimlerinin değerlendirilmesi | |
5 | Çocuk resimlerinin değerlendirilmesi | |
6 | Sanat eleştiri basamaklarını kullanarak eser analizi yapma | [6] sayfa 112-120 |
7 | Müze eğitimi-müze rehberi hazırlama ve sunma | [6] sayfa 123-133 |
8 | Müze eğitimi-müze rehberi hazırlama ve sunma | [6] sayfa 137-150 |
9 | Arasınav | |
10 | Çok Alanlı Görsel Sanatlar Eğitimi | [6] sayfa 163-176 |
11 | Görsel Sanatlar Eğitiminde Standartlar | [6] sayfa 179-204 |
12 | Yirminci Yüzyılda Görsel Sanatlar Eğitimi | [6] sayfa 207-215 |
13 | Değerlendirme | [2] sayfa 277-279 |
14 | Yıl Sonu Sergisi Hazırlama | [2] sayfa 281-286 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Artut, K. (2002). Sanat Eğitimi Kuramları ve Yöntemleri, Ankara: Anı Yayıncılık. Demirel, Ö. (Ed.). (2005). Eğitimde Yeni Yönelimler. (İkinci Baskı). Ankara: PegemA Yayıncılık. Kırışoğlu, O. T. (2002). Sanatta Eğitim: Görmek Öğrenmek Yaratmak, Ankara: Pegema Yayıncılık. Kıroğlu, K. (2008). Yeni İlköğretim Programları (1-5. Sınıflar) Özsoy, V. (2003). Görsel Sanatlar Eğitimi (Resim-İş Eğitiminin Tarihsel ve Düşünsel Temelleri), Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayıncılık. San, İ. (2003). Sanat Eğitimi Kuramları, Ankara: Ütopya Yayınları. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili bilgi ve becerileri açıklar; bu bilgi ve becerileri mesleğinde kullanabilecek düzeyde geliştirir. | X | |||||
2 | Farklı disiplinler ile ilgili kavram, fikir ve verileri sınıf öğretmenliği alanı ile ilişkilendirerek bilimsel yöntemle inceler, problemi tanımlar, analiz eder, değerlendirir ve tartışır. | X | |||||
3 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve çözer. | X | |||||
4 | Toplum, aile ve bireyin özelliklerine uygun öğrenme gereksinimlerini belirler; bu gereksinimlere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular, değerlendirir ve yönetir. | X | |||||
5 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili uygulamalarda karmaşık durumlarla karşılaştığında sorunu tanımlama ve çözme aşamalarında birey ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
6 | Küresel ve toplumsal eğitim problemleri (sağlık, güvenlik, çevre, mesleki alanında vb.) ile ilgili iş sağlığı ve güvenliği konusunda yeterli bilince sahiptir. | X | |||||
7 | Yabancı literatürü tarayarak alanı ile ilgili güncel bilgileri edinip meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil kullanır. (European Language Portfolio Global Scale, Level B1). | X | |||||
8 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili sorunlara ilişkin önerilerini etik kuralları dikkate alarak yazılı ve sözlü olarak aktarır. | X | |||||
9 | Disiplin içi ve disiplinler arası bir çalışmada bireysel veya takım olarak etkinlikleri planlar, yönetir ve rapor eder. | X | |||||
10 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder ve yeniliklere yönelik girişimci bir tutum geliştirir. | X | |||||
11 | Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunlara yönelik yaratıcı fikirler geliştirir. | X | |||||
12 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili kaliteye yönelik kavramları bilir ve uygulamalar geliştirir. | X | |||||
13 | Evrensel ve kültürel değerlere (demokrasi, insan hakları, çevre bilinci, bilimsel, etik ve estetik değerler vb.) sahip çıkar. | X | |||||
14 | Türkçeyi doğru ve etkili kullanır. | X | |||||
15 | Mesleki yaşamındaki paydaşlarını tanır, mesleki görev ve sorumluluklarını belirleyen kanunları bilir ve takip eder. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Görsel Sanatlar Eğitiminde kavramları ve kavram yanılgılarını tanımlar. | |||||||||||||||
2 | Görsel Sanatlar ve eğitim arasındaki ilişkiyi tartışır. | |||||||||||||||
3 | Farklı düzeylerdeki öğrenci çalışmalarını dönem özelliklerini dikkate alarak değerlendirir. | |||||||||||||||
4 | Görsel Sanatlar Eğitiminde yaratıcılığın önemini sorgular. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Ödev | 20 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
1. Performans Görevi (Atölye) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 12 | 12 |
Final | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 115 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |