Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Fen Bilgisinde Temel Kavramlar | FBE 215 | 3 | 6 + 0 | 6 | 7 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi BELGİN UZUN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Temel fen kavramları, yasaları ve bunların günlük yaşamda yansımaları ile ilgili öğrencilerde farkındalık yaratmak |
Dersin İçeriği | Fen Bilimlerinin Konusu ve İlkeleri, Fen Bilimleriyle İlgili Temel Kavramlar, İlkokulda Fen Bilimleri Öğretimin Amaçları, İlkokul Programında Yer Alan Fizik Konularına İlişkin Genel Bilgiler, Özellikleri, Günlük Hayattaki Karşılıkları ve Kullanım Alanları, İlkokul Programında Yer Alan Dünya ve Evren Konularına İlişkin Genel Bilgiler, Özellikleri, Günlük Hayattaki Karşılıkları ve Kullanım Alanları, İlkokul Programında Yer Alan Kimya Konularına İlişkin Genel Bilgiler, Özellikleri, Günlük Hayattaki Karşılıkları ve Kullanım Alanları, İlkokul Programında Yer Alan Biyoloji (Canlılar Bilimi) Konularına İlişkin Genel Bilgiler, Özellikleri, Günlük Hayattaki Karşılıkları ve Kullanım Alanları |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Günlük hayattaki fen ile ilgili olayları açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Günlük hayattaki fen ile ilgili olaylara örnekler verir | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
3 | Fen ile ilgili temel kavram ve olayları kavrar | Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | |
4 | Fen ile ilgili olgular arasındaki benzerlik ve farklılıkları karşılaştırır | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
5 | Fenin hayatımızdaki yerini değerlendirir | Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | |
6 | Fen ile ilgili bir olayda farklı değişkenler arasındaki ilişkiyi tartışır | Beyin Fırtınası, Anlatım, Soru-Cevap, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Fen Bilimlerinin Konusu ve İlkeleri | [1][2][3] ilgili bölümler |
2 | Fen Bilimleriyle İlgili Temel Kavramlar, İlkokulda Fen Bilimleri Öğretimin Amaçları | [1][2][3] ilgili bölümler |
3 | Biyoloji Bilimi, Çalışma Alanları, İnsan Yaşamındaki Yeri ve Önemi, Canlılık Kavramı ve Hücre | [1][2][3] ilgili bölümler |
4 | Hücre Kavramı ve Yapısal Özellikleri, Canlıların Sınıflandırılması ve Çeşitliliği | [1][2][3] ilgili bölümler |
5 | Türkiye'nin Canlı Çeşitliliği, İnsan ve Çevre, Sivil Toplum Kuruluşları | [4][5] ilgili bölümler |
6 | İnsan Vücudu ve Sistemler, Besinlerimiz ve Sağlığımız, Biyoteknoloji | [4][5] ilgili bölümler |
7 | Evrenin Oluşumu ve Güneş Sistemi | [4][5] ilgili bölümler |
8 | Uzay Teknolojileri | [4][5] ilgili bölümler |
9 | Ara Sınav | |
10 | Kimya ve Madde, Atom ve Yapısı, Madde ve Değişim, Saf Madde ve Karışım, Kimyasal Bağlar ve Kimyasal Tepkimeler | [4][5] ilgili bölümler |
11 | Asitler, Bazlar ve Tuzlar, Günlük Hayat ve Kimya, Kimya Bilimi ve Teknoloji İle İlgili İlişkisi | [6][7] ilgili bölümler |
12 | Fizik bilimi, Ölçme, Büyüklük ve Birim Sistemleri, Madde ve Özellikleri, Kuvvet, Sürat ve Hız, Sürtünme Kuvveti | [6][7] ilgili bölümler |
13 | Elektrik Devreleri, Aydınlatma, Işık Kirliliği, Isınma ve Aydınlatma Araç ve Gereçleri | [6][7] ilgili bölümler |
14 | Işık; Aynalar, Mercekler, Optik Olaylar, Ses; Sesin Oluşumu ve Yayılması, Ses Kirliliği, Isı ve Sıcaklık, Fiziğin Teknoloji ve Gerçek Hayattaki Yeri ve Uygulamaları | [6][7] ilgili bölümler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | İlkokulda Temel Fen Bilimleri, Prof.Dr. Hakan Şevki Ayvacı, Pegem Akademi, 2. Baskı, Şubat 2019 Ankara. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili bilgi ve becerileri açıklar; bu bilgi ve becerileri mesleğinde kullanabilecek düzeyde geliştirir. | ||||||
2 | Farklı disiplinler ile ilgili kavram, fikir ve verileri sınıf öğretmenliği alanı ile ilişkilendirerek bilimsel yöntemle inceler, problemi tanımlar, analiz eder, değerlendirir ve tartışır. | ||||||
3 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve çözer. | ||||||
4 | Toplum, aile ve bireyin özelliklerine uygun öğrenme gereksinimlerini belirler; bu gereksinimlere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular, değerlendirir ve yönetir. | ||||||
5 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili uygulamalarda karmaşık durumlarla karşılaştığında sorunu tanımlama ve çözme aşamalarında birey ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
6 | Küresel ve toplumsal eğitim problemleri (sağlık, güvenlik, çevre, mesleki alanında vb.) ile ilgili iş sağlığı ve güvenliği konusunda yeterli bilince sahiptir. | ||||||
7 | Yabancı literatürü tarayarak alanı ile ilgili güncel bilgileri edinip meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil kullanır. (European Language Portfolio Global Scale, Level B1). | ||||||
8 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili sorunlara ilişkin önerilerini etik kuralları dikkate alarak yazılı ve sözlü olarak aktarır. | ||||||
9 | Disiplin içi ve disiplinler arası bir çalışmada bireysel veya takım olarak etkinlikleri planlar, yönetir ve rapor eder. | ||||||
10 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder ve yeniliklere yönelik girişimci bir tutum geliştirir. | ||||||
11 | Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunlara yönelik yaratıcı fikirler geliştirir. | ||||||
12 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili kaliteye yönelik kavramları bilir ve uygulamalar geliştirir. | ||||||
13 | Evrensel ve kültürel değerlere (demokrasi, insan hakları, çevre bilinci, bilimsel, etik ve estetik değerler vb.) sahip çıkar. | ||||||
14 | Türkçeyi doğru ve etkili kullanır. | ||||||
15 | Mesleki yaşamındaki paydaşlarını tanır, mesleki görev ve sorumluluklarını belirleyen kanunları bilir ve takip eder. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Günlük hayattaki fen ile ilgili olayları açıklar | |||||||||||||||
2 | Günlük hayattaki fen ile ilgili olaylara örnekler verir | |||||||||||||||
3 | Fen ile ilgili temel kavram ve olayları kavrar | |||||||||||||||
4 | Fen ile ilgili olgular arasındaki benzerlik ve farklılıkları karşılaştırır | |||||||||||||||
5 | Fenin hayatımızdaki yerini değerlendirir | |||||||||||||||
6 | Fen ile ilgili bir olayda farklı değişkenler arasındaki ilişkiyi tartışır |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 15 |
2. Ödev | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 3 | 8 | 24 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 178 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7,12 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 7 |