Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi EBB 207 3 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri

Sınıf Yönetimi

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. OSMAN TİTREK
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Dr. Gözde SEZEN GÜLTEKİN

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Türk eğitim sistemi ve okul yönetimi hakkında temel bilgi ve beceriler hakkında bilgi sahibi olmak

Dersin İçeriği

Türk eğitim sisteminin yapısı, amaç ve ilkeleri, yasal dayanakları, yönetim kuram ve süreçleri, okul yönetimi, okula toplumsal katılım

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Türk eğitim sisteminin amaç ve ilkelerini söyleyebilir Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Okul yönetimi ve yönetim süreçleri hakkında bilgi sahibi olabilir Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
3 Türk eğitim sisteminin yapısını anlatabilir Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
4 Öğrenci işlerinin, insan kaynaklarının, eğitim programının ve bütçenin yönetimi hakkında bilgi sahibi olabilir Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
5 Okula toplumsal katılımın önemi ve yapılabilecekler hakkında öngörü sağlayabilir Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNİN AMAÇ VE İLKELERİ
2 TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNİN YASAL DAYANAKLARI / MEB TEŞKİLAT GÖREVLERİ HAKKINDA KANUN, TEVHİD-İ TEDRİSAT KANUNU
3 TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNİN YASAL DAYANAKLARI / MİLLİ EĞİTİM TEMEL KANUNU, İLKÖĞRETİM VE EĞİTİM KANUNU
4 TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNİN YAPISI
5 YÖNETİM KURAMLARI/ YÖNETİMDE KLASİK KURAMLAR
6 YÖNETİM KURAMLARI/ YÖNETİMDE NEOKLASİK KURAMLAR
7 YÖNETİM KURAMLARI/ YÖNETİMDE MODERN KURAMLAR
8 EĞİTİM VE OKUL YÖNETİMİ
9 YÖNETİM SÜREÇLERİ
10 ÖĞRENCİ İŞLERİNİN YÖNETİMİ
11 İNSAN KAYNAKLARININ YÖNETİMİ
12 EĞİTİM PROGRAMININ YÖNETİMİ
13 DESTEK İŞLERİ VE BÜTÇENİN YÖNETİMİ
14 OKULA TOPLUMSAL KATILIM
Kaynaklar
Ders Notu

Uzaktan Eğitim Ders Notları Doç:Dr. OSman TİTREK

Ders Kaynakları

ERDOĞAN, İrfan (2008), Eğitim ve Okul Yönetimi, Alfa Yayınları.
İLGAR, Lütfi (2005), Eğitim Yönetimi Okul Yönetimi Sınıf Yönetimi, Beta Basım Yayım, İstanbul.
BAŞARAN, İbrahim Ethem (2006), Türk Eğitim Sİstemi ve Okul Yönetimi, Ekinoks Yayınları, Ankara.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili bilgi ve becerileri açıklar; bu bilgi ve becerileri mesleğinde kullanabilecek düzeyde geliştirir.
2 Farklı disiplinler ile ilgili kavram, fikir ve verileri sınıf öğretmenliği alanı ile ilişkilendirerek bilimsel yöntemle inceler, problemi tanımlar, analiz eder, değerlendirir ve tartışır.
3 Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve çözer.
4 Toplum, aile ve bireyin özelliklerine uygun öğrenme gereksinimlerini belirler; bu gereksinimlere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular, değerlendirir ve yönetir.
5 Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili uygulamalarda karmaşık durumlarla karşılaştığında sorunu tanımlama ve çözme aşamalarında birey ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
6 Küresel ve toplumsal eğitim problemleri (sağlık, güvenlik, çevre, mesleki alanında vb.) ile ilgili iş sağlığı ve güvenliği konusunda yeterli bilince sahiptir.
7 Yabancı literatürü tarayarak alanı ile ilgili güncel bilgileri edinip meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil kullanır. (European Language Portfolio Global Scale, Level B1).
8 Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili sorunlara ilişkin önerilerini etik kuralları dikkate alarak yazılı ve sözlü olarak aktarır.
9 Disiplin içi ve disiplinler arası bir çalışmada bireysel veya takım olarak etkinlikleri planlar, yönetir ve rapor eder.
10 Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder ve yeniliklere yönelik girişimci bir tutum geliştirir.
11 Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunlara yönelik yaratıcı fikirler geliştirir.
12 Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili kaliteye yönelik kavramları bilir ve uygulamalar geliştirir.
13 Evrensel ve kültürel değerlere (demokrasi, insan hakları, çevre bilinci, bilimsel, etik ve estetik değerler vb.) sahip çıkar.
14 Türkçeyi doğru ve etkili kullanır.
15 Mesleki yaşamındaki paydaşlarını tanır, mesleki görev ve sorumluluklarını belirleyen kanunları bilir ve takip eder.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
1 Türk eğitim sisteminin amaç ve ilkelerini söyleyebilir
2 Okul yönetimi ve yönetim süreçleri hakkında bilgi sahibi olabilir
3 Türk eğitim sisteminin yapısını anlatabilir
4 Öğrenci işlerinin, insan kaynaklarının, eğitim programının ve bütçenin yönetimi hakkında bilgi sahibi olabilir
5 Okula toplumsal katılımın önemi ve yapılabilecekler hakkında öngörü sağlayabilir
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Ödev 40
1. Kısa Sınav 5
2. Kısa Sınav 5
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 10 10
Ödev 1 10 10
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 131
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,24
Dersin AKTS Kredisi 5