Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Erk. Çoc.Eğt. Prog. Planlama ve Uygulamalar | OOE 304 | 6 | 4 + 4 | 6 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi AHMET SAKİN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Mehmet KUMRU |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Eğitimde program geliştirme ilkelerini, okul öncesi eğitim programının özeliklerini, işlevselliğini öğrenerek, kuramsal bilgi ve uygulama becerisi kazanmak. Aylık öğretim planı ile günük eğitim akış planı hazırlamak. |
Dersin İçeriği | Eğitimde program geliştirme ilkeleri, erken çocukluk eğitimi programının ilkeleri, özellikleri, kazanım ve göstergeler, eğitim programının değerlendirilmesi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Okul öncesi eğitim programının ilkeleri ve temel özelliklerini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, | |
2 | Okul öncesi eğitim programının amaç ve göstergelerini söyler. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, | |
3 | Okul öncesi eğitim programının gelişim özelliklerini yaş gruplarına göre açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, | |
4 | Okul öncesi etkinliklerini gelişim özelliklerine göre uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, | |
5 | Okul öncesi eğitim programına uygun bireysel ve grup etkinliklerini uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, | |
6 | Okul öncesi eğitim programında yer alan belirli gün ve haftalara uygun etkinlikler uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, | |
7 | Okul öncesi eğitim programında portfolyo dosyasının hazırlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, | |
8 | Okul öncesi eğitim programının aylık planlarını hazırlar ve uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, | |
9 | Okul öncesi eğitim programının günlük eğitim akış planı hazırlar ve uygular. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, Anlatım, | |
10 | Günlük eğitim akışını planlar ve uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
11 | Okul öncesi eğitim programını çocuklar ve öğretmenler açısından değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, | |
12 | Okul öncesi eğitim programının değerlendirme aşamalarını ve özelliklerini uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, | |
13 |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Okul öncesi eğitim programının ilkeleri ve temel özellikleri | Program Kitabı, Etkinlik kitapları |
2 | Okul öncesi eğitim programında amaç ve göstergeler | Program Kitabı, Etkinlik kitapları |
3 | Okul öncesi eğitim programında amaç ve göstergelerin gelişim özelliklerine göre açıklanması | Program Kitabı, Etkinlik kitapları |
4 | Okul öncesi eğitim etkinliklerinin düzenlenmesi | Program Kitabı, Etkinlik kitapları |
5 | Okul öncesi etkinliklerinin yaş gruplarına göre düzenlenmesi | Program Kitabı, Etkinlik kitapları |
6 | Okul öncesi eğitim programı aylık plan hazırlanması | Program Kitabı, Etkinlik kitapları |
7 | Okul öncesi eğitim programı günlük eğitim akış planı hazırlanması | Program Kitabı, Etkinlik kitapları |
8 | Okul öncesi eğitim programında belirli gün ve haftalar. | Program Kitabı, Etkinlik kitapları |
9 | Okul öncesi eğitim programında portfolyo dosyasının hazırlanması | Program Kitabı, Etkinlik kitapları |
10 | Günlük eğitim akışının uygulanması | Program Kitabı, Etkinlik kitapları |
11 | Okul öncesi eğitim programında özel gereksinimli çocukların desteklenmesi | Program Kitabı, Etkinlik kitapları |
12 | Okul öncesi eğitim programının değerlendirilmesi | Program Kitabı, Etkinlik kitapları |
13 | Okul öncesi eğitim programının çocuklar açısından değerlendirilmesi | Program Kitabı, Etkinlik kitapları |
14 | Okul öncesi eğitim programının öğretmenler açısından değerlendirilmesi | Program Kitabı, Etkinlik kitapları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | MEB (2013) Okul Öncesi Eğitim Programı, Ankara, Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları |
Ders Kaynakları | MEB (2013) Okul Öncesi Eğitim Programı, Ankara, Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Erken Çocukluk Dönemi/EÇD, Okul Öncesi Eğitim/OÖE alanı ile ilgili yeterli alt yapıya sahiptir. Bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri EÇD/OÖE süreçlerinde kullanır. | X | |||||
2 | Erken Çocuk Dönemi/ Okul Öncesi Eğitimde problem ve sorunlarını saptar, inceler, analiz eder, tanımlar, çözümüne yönelik uygun analitik yöntemler ile teknikleri seçer ve uygular. | X | |||||
3 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim alanının bileşen ve paydaşlarını bilir, belirler. İlgili, yetkili tüm katılımcıların katkı sağlayıcıların sürece katılımına yönelik planlama, etkinlikler organize eder, uygular. | X | |||||
4 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim süreç/lerinin gereksinim ve sorunlarını karşılamak üzere gerçekçi vizyon ve projeksiyon tasarımları geliştirir, çözüm ve önerilerini uygular. | X | |||||
5 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim için gerekli olan çağdaş teknik ve araçları seçer, kullanır. Bilişim teknolojilerini en az bir bilgisayar yazılımını (Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde) etkin bir biçimde kullanır. | X | |||||
6 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim süreç/lerinde uygulamaya dönük gezi, gözlem, inceleme, araştırma, proje yapar. Ulaştığı bulgu, sonuç ve kazanımları analiz eder, yorumlar. | X | |||||
7 | Erken Çocukluk Dönemi/ Okul Öncesi Eğitimde bilgiyi elde etmek tekniklerini bilir. Bu amaçla kaynak araştırmaları yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. | X | |||||
8 | OÖE Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir. | X | |||||
9 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; öğrenmeye açık olarak bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | X | |||||
10 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. | X | |||||
11 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Okul öncesi eğitim programının ilkeleri ve temel özelliklerini açıklar. | ||||||||||||||
2 | Okul öncesi eğitim programının amaç ve göstergelerini söyler. | ||||||||||||||
3 | Okul öncesi eğitim programının gelişim özelliklerini yaş gruplarına göre açıklar. | ||||||||||||||
4 | Okul öncesi etkinliklerini gelişim özelliklerine göre uygular. | ||||||||||||||
5 | Okul öncesi eğitim programına uygun bireysel ve grup etkinliklerini uygular. | ||||||||||||||
6 | Okul öncesi eğitim programında yer alan belirli gün ve haftalara uygun etkinlikler uygular. | ||||||||||||||
7 | Okul öncesi eğitim programında portfolyo dosyasının hazırlar. | ||||||||||||||
8 | Okul öncesi eğitim programının aylık planlarını hazırlar ve uygular. | ||||||||||||||
9 | Okul öncesi eğitim programının günlük eğitim akış planı hazırlar ve uygular. | ||||||||||||||
10 | Günlük eğitim akışını planlar ve uygular. | ||||||||||||||
11 | Okul öncesi eğitim programını çocuklar ve öğretmenler açısından değerlendirir. | ||||||||||||||
12 | Okul öncesi eğitim programının değerlendirme aşamalarını ve özelliklerini uygular. | ||||||||||||||
13 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 20 |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 5 | 80 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 7 | 7 |
Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 207 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 8,28 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 8 |