Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
A Seç: Okul Öncesi Dönemde Öz-Düzenleme Becerileri OOE 410 8 2 + 2 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. SUAT KOL
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Özdüzenlemenin Tanımı ve Kapsamı, Özdüzenlemenin Doğası, Vygotsky konuşma türleri hakkında gerekli bilgilerin kazandırılması.

Dersin İçeriği

Özdüzenleme Amaç İlişkisi, Öz İnançlar Ve Özdüzenleme, İletişim Ve Özdüzenleme, Eleştiri Ve Özdüzenleme, Pozitif Düşünce Ve Özdüzenleme, Çocukta ve Ergende Özdüzenleme, Öneriler.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Özdüzenlemenin Doğasını açıklar. Anlatım, Beyin Fırtınası,
2 Özdüzenlemenin olması için gerekli ihtiyaçları ve hedefleri saptar. Anlatım, Beyin Fırtınası,
3 Özdüzenlemenin temelindeki Öz İnançları analiz eder. Anlatım, Beyin Fırtınası, Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler,
4 İletişim Ve Özdüzenleme arasındaki ilişkinin önemini açıklar. Anlatım, Beyin Fırtınası,
5 Farklı gelişim dönemlerinde oluşan özdüzenleme becerilerini analiz eder. Anlatım, Beyin Fırtınası,
6 Kendisi ve çevresiyle ilgili pozitif düşünceler geliştirir. Anlatım, Beyin Fırtınası,
7 Kendini tanıma, kendini gerçekleştirme anlayışı geliştirir. Anlatım, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Özdüzenlemenin Tanımı ve Kapsamı Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
2 Özdüzenlemenin Doğası Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
3 Kendini Tanıma Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
4 İhtiyaçlar Ve Özdüzenleme Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
5 Hedefler Ve Özdüzenleme Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
6 Öz İnançlar Ve Özdüzenleme Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
7 İletişim Ve Özdüzenleme Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
8 Eleştiri Ve Özdüzenleme Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
9 Pozitif Düşünce Ve Özdüzenleme Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
10 Çocukta Özdüzenleme Becerileri Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
11 Ailenin Özdüzenlemedeki Önemi Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
12 Vygotsky´nin Konuşma Türleri Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
13 Yapı İskelesi, ZPD, Özümleme, Şema Kavramları. Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
14 Öneriler Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Ergöz, G.(2008) Investigation of self-regulated learning and motivational beliefs in mathematics achievement,Msc Thesis, Middle East Technical University, Ankara
MEB(2006). İlköğretim Matematik Dersi Öğretim Programı ve Kılavuzu: 6-8. Sınıflar. Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü Yayınları.
Pintrich, P. R., De Groot, E. V. (1990). Motivational and Self Regulated Learning Components of Classroom Academic Performance. Journal of Educational Psychology, Vo:82, No:1, 33-40.
Pintrich, P. R.(2000). The Role Of Motivation in Promoting and Sustaining Self Regulated Learning, International Journal Of Educational Research , Vol:31(6), 459-470.
Zimmerman, B. J Pons, M. M. (1988). Construct Validation of A Strategy Model of Self Regulated Learning. Journal of Educational Psychology. Vol. 80, No:3, 284-290.
Zimmerman, B. J (2000) Becoming A Self Regulated Learner : An Overwiew Theory into practice, Vol: 41, No:2.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Erken Çocukluk Dönemi/EÇD, Okul Öncesi Eğitim/OÖE alanı ile ilgili yeterli alt yapıya sahiptir. Bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri EÇD/OÖE süreçlerinde kullanır.
2 Erken Çocuk Dönemi/ Okul Öncesi Eğitimde problem ve sorunlarını saptar, inceler, analiz eder, tanımlar, çözümüne yönelik uygun analitik yöntemler ile teknikleri seçer ve uygular.
3 Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim alanının bileşen ve paydaşlarını bilir, belirler. İlgili, yetkili tüm katılımcıların katkı sağlayıcıların sürece katılımına yönelik planlama, etkinlikler organize eder, uygular.
4 Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim süreç/lerinin gereksinim ve sorunlarını karşılamak üzere gerçekçi vizyon ve projeksiyon tasarımları geliştirir, çözüm ve önerilerini uygular.
5 Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim için gerekli olan çağdaş teknik ve araçları seçer, kullanır. Bilişim teknolojilerini en az bir bilgisayar yazılımını (Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde) etkin bir biçimde kullanır.
6 Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim süreç/lerinde uygulamaya dönük gezi, gözlem, inceleme, araştırma, proje yapar. Ulaştığı bulgu, sonuç ve kazanımları analiz eder, yorumlar.
7 Erken Çocukluk Dönemi/ Okul Öncesi Eğitimde bilgiyi elde etmek tekniklerini bilir. Bu amaçla kaynak araştırmaları yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır.
8 OÖE Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir.
9 Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; öğrenmeye açık olarak bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
10 Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir.
11 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
1 Özdüzenlemenin Doğasını açıklar.
2 Özdüzenlemenin olması için gerekli ihtiyaçları ve hedefleri saptar.
3 Özdüzenlemenin temelindeki Öz İnançları analiz eder.
4 İletişim Ve Özdüzenleme arasındaki ilişkinin önemini açıklar.
5 Farklı gelişim dönemlerinde oluşan özdüzenleme becerilerini analiz eder.
6 Kendisi ve çevresiyle ilgili pozitif düşünceler geliştirir.
7 Kendini tanıma, kendini gerçekleştirme anlayışı geliştirir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 10
1. Ödev 30
2. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 14 5 70
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 1 11 11
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 125
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5
Dersin AKTS Kredisi 5