Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
A Seç: Okul Öncesinde Eğitim Ortamı Tasarımı | OOE 402 | 8 | 2 + 2 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ESRA BETÜL KÖLEMEN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Esra Betül Kölemen |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Okul öncesi eğitimde eğitim ortamı tasarlamak |
Dersin İçeriği | Okul öncesi Çevre Eğitimi Etkinliklerini Uygulama ve Çevre Bilincini Oluşturma. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Okulöncesi Eğitim ortamının özelliklerini bilir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
2 | Okulöncesi Eğitim ortamının özelliklerini bilir. | Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
3 | Okulöncesi Eğitim ortamının özelliklerini bilir. | Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
4 | Okulöncesi Çevre Özelliklerini bilir. | Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
5 | Okulöncesi Çevre Özelliklerini bilir. | Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
6 | Okulöncesi Çevre Özelliklerini bilir. | Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
7 | Öğrenme Merkezleri: Kitap Öğrenme Merkezini tanımlar. | Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
8 | Öğrenme Merkezleri: Sanat Öğrenme Merkezini tanımlar. | Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
9 | Öğrenme Merkezleri: Dramatik Oyun Öğrenme Merkezini tanımlar. | Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
10 | Öğrenme Merkezleri: Oyun Öğrenme Merkezini tanımlar. | Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
11 | Öğrenme Merkezleri: Fen Öğrenme Merkezini tanımlar. | Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
12 | Öğrenme Merkezleri: mutfak, lavabo vs tanımlar. | Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
13 | Okul öncesinde Çevre Bilincini Oluşturmaya yönelik etkinlikler yapar. | Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
14 | Okulöncesinde Çevre Sorunlarına karşı duyarlıdır. | Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
15 | Okulöncesinde Çevreyi Koruma Bilincine Uygun Sınıf İçi Önlemlerini alır. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Okulöncesi Eğitim ortamının özellikleri: Ses | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
2 | Okulöncesi Eğitim ortamının özellikleri: Işık | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
3 | Okulöncesi Eğitim ortamının özellikleri: Isı | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
4 | Okulöncesi Çevre Özellikleri: Duygusal Emniyet | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
5 | Okulöncesi Çevre Özellikleri: Sosyal Çevre | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
6 | Okulöncesi Çevre Özellikleri: Demokratik Ortam | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
7 | Öğrenme Merkezleri: Kitap Öğrenme Merkezi | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
8 | Öğrenme Merkezleri: Sanat Öğrenme Merkezi | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
9 | Öğrenme Merkezleri: Dramatik Oyun Öğrenme Merkezi | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
10 | Öğrenme Merkezleri: Oyun Öğrenme Merkezi | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
11 | Öğrenme Merkezleri: Fen Öğrenme Merkezi | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
12 | Öğrenme Merkezleri: mutfak, lavabo ve diğer merkezler | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
13 | Okulöncesinde Çevre Sorunları | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
14 | Okulöncesinde Çevreyi Koruma Bilincine Uygun Sınıf İçi Önlemleri | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Demiriz S. Karadağ A. ve Ulutaş İ. (2003), Okulöncesi Eğitim Kurumlarında Eğitim Ortamı |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Erken Çocukluk Dönemi/EÇD, Okul Öncesi Eğitim/OÖE alanı ile ilgili yeterli alt yapıya sahiptir. Bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri EÇD/OÖE süreçlerinde kullanır. | X | |||||
2 | Erken Çocuk Dönemi/ Okul Öncesi Eğitimde problem ve sorunlarını saptar, inceler, analiz eder, tanımlar, çözümüne yönelik uygun analitik yöntemler ile teknikleri seçer ve uygular. | X | |||||
3 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim alanının bileşen ve paydaşlarını bilir, belirler. İlgili, yetkili tüm katılımcıların katkı sağlayıcıların sürece katılımına yönelik planlama, etkinlikler organize eder, uygular. | X | |||||
4 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim süreç/lerinin gereksinim ve sorunlarını karşılamak üzere gerçekçi vizyon ve projeksiyon tasarımları geliştirir, çözüm ve önerilerini uygular. | X | |||||
5 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim için gerekli olan çağdaş teknik ve araçları seçer, kullanır. Bilişim teknolojilerini en az bir bilgisayar yazılımını (Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde) etkin bir biçimde kullanır. | X | |||||
6 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim süreç/lerinde uygulamaya dönük gezi, gözlem, inceleme, araştırma, proje yapar. Ulaştığı bulgu, sonuç ve kazanımları analiz eder, yorumlar. | X | |||||
7 | Erken Çocukluk Dönemi/ Okul Öncesi Eğitimde bilgiyi elde etmek tekniklerini bilir. Bu amaçla kaynak araştırmaları yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. | X | |||||
8 | OÖE Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir. | X | |||||
9 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; öğrenmeye açık olarak bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | X | |||||
10 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. | X | |||||
11 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Okulöncesi Eğitim ortamının özelliklerini bilir. | ||||||||||||||
2 | Okulöncesi Eğitim ortamının özelliklerini bilir. | ||||||||||||||
3 | Okulöncesi Eğitim ortamının özelliklerini bilir. | ||||||||||||||
4 | Okulöncesi Çevre Özelliklerini bilir. | ||||||||||||||
5 | Okulöncesi Çevre Özelliklerini bilir. | ||||||||||||||
6 | Okulöncesi Çevre Özelliklerini bilir. | ||||||||||||||
7 | Öğrenme Merkezleri: Kitap Öğrenme Merkezini tanımlar. | ||||||||||||||
8 | Öğrenme Merkezleri: Sanat Öğrenme Merkezini tanımlar. | ||||||||||||||
9 | Öğrenme Merkezleri: Dramatik Oyun Öğrenme Merkezini tanımlar. | ||||||||||||||
10 | Öğrenme Merkezleri: Oyun Öğrenme Merkezini tanımlar. | ||||||||||||||
11 | Öğrenme Merkezleri: Fen Öğrenme Merkezini tanımlar. | ||||||||||||||
12 | Öğrenme Merkezleri: mutfak, lavabo vs tanımlar. | ||||||||||||||
13 | Okul öncesinde Çevre Bilincini Oluşturmaya yönelik etkinlikler yapar. | ||||||||||||||
14 | Okulöncesinde Çevre Sorunlarına karşı duyarlıdır. | ||||||||||||||
15 | Okulöncesinde Çevreyi Koruma Bilincine Uygun Sınıf İçi Önlemlerini alır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 14 | 14 |
Ödev | 2 | 14 | 28 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 14 | 14 |
Toplam İş Yükü | 134 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,36 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |