Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
A Seç: Okul Öncesinde Eğitim Ortamı Tasarımı OOE 402 8 2 + 2 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi ESRA BETÜL KÖLEMEN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Esra Betül Kölemen

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Okul öncesi eğitimde eğitim ortamı tasarlamak

Dersin İçeriği

Okul öncesi Çevre Eğitimi Etkinliklerini Uygulama ve Çevre Bilincini Oluşturma.
Çevre Sorunları Çevreyi Koruma Bilincine Uygun Sınıf İçi Önlemleri. Öğrenme Merkezleri, İç ve Dış Merkezler, Öneriler

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Okulöncesi Eğitim ortamının özelliklerini bilir. Anlatım, Beyin Fırtınası,
2 Okulöncesi Eğitim ortamının özelliklerini bilir. Beyin Fırtınası, Anlatım,
3 Okulöncesi Eğitim ortamının özelliklerini bilir. Beyin Fırtınası, Anlatım,
4 Okulöncesi Çevre Özelliklerini bilir. Beyin Fırtınası, Anlatım,
5 Okulöncesi Çevre Özelliklerini bilir. Beyin Fırtınası, Anlatım,
6 Okulöncesi Çevre Özelliklerini bilir. Beyin Fırtınası, Anlatım,
7 Öğrenme Merkezleri: Kitap Öğrenme Merkezini tanımlar. Beyin Fırtınası, Anlatım,
8 Öğrenme Merkezleri: Sanat Öğrenme Merkezini tanımlar. Beyin Fırtınası, Anlatım,
9 Öğrenme Merkezleri: Dramatik Oyun Öğrenme Merkezini tanımlar. Beyin Fırtınası, Anlatım,
10 Öğrenme Merkezleri: Oyun Öğrenme Merkezini tanımlar. Beyin Fırtınası, Anlatım,
11 Öğrenme Merkezleri: Fen Öğrenme Merkezini tanımlar. Beyin Fırtınası, Anlatım,
12 Öğrenme Merkezleri: mutfak, lavabo vs tanımlar. Beyin Fırtınası, Anlatım,
13 Okul öncesinde Çevre Bilincini Oluşturmaya yönelik etkinlikler yapar. Beyin Fırtınası, Anlatım,
14 Okulöncesinde Çevre Sorunlarına karşı duyarlıdır. Beyin Fırtınası, Anlatım,
15 Okulöncesinde Çevreyi Koruma Bilincine Uygun Sınıf İçi Önlemlerini alır. Beyin Fırtınası, Soru-Cevap,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Okulöncesi Eğitim ortamının özellikleri: Ses Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
2 Okulöncesi Eğitim ortamının özellikleri: Işık Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
3 Okulöncesi Eğitim ortamının özellikleri: Isı Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
4 Okulöncesi Çevre Özellikleri: Duygusal Emniyet Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
5 Okulöncesi Çevre Özellikleri: Sosyal Çevre Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
6 Okulöncesi Çevre Özellikleri: Demokratik Ortam Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
7 Öğrenme Merkezleri: Kitap Öğrenme Merkezi Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
8 Öğrenme Merkezleri: Sanat Öğrenme Merkezi Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
9 Öğrenme Merkezleri: Dramatik Oyun Öğrenme Merkezi Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
10 Öğrenme Merkezleri: Oyun Öğrenme Merkezi Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
11 Öğrenme Merkezleri: Fen Öğrenme Merkezi Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
12 Öğrenme Merkezleri: mutfak, lavabo ve diğer merkezler Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
13 Okulöncesinde Çevre Sorunları Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
14 Okulöncesinde Çevreyi Koruma Bilincine Uygun Sınıf İçi Önlemleri Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Demiriz S. Karadağ A. ve Ulutaş İ. (2003), Okulöncesi Eğitim Kurumlarında Eğitim Ortamı
ve Donanım, Anı Yayıncılık, Ankara
Katz, M. (1992), “Preservice teachers’ perceptions and concerns about classroom management
and discipline: a qualitative investigation”, Journal of Science Teacher Education, 3 (1)

Temel ve Diğerleri (1999), “Anaokulu Öğretmenlerinin Hizmet İçi Eğitim İhtiyaçlarının
Belirlenmesi”, 4. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi Bildiriler 1. Anadolu Üniversitesi
Yayınları.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Erken Çocukluk Dönemi/EÇD, Okul Öncesi Eğitim/OÖE alanı ile ilgili yeterli alt yapıya sahiptir. Bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri EÇD/OÖE süreçlerinde kullanır. X
2 Erken Çocuk Dönemi/ Okul Öncesi Eğitimde problem ve sorunlarını saptar, inceler, analiz eder, tanımlar, çözümüne yönelik uygun analitik yöntemler ile teknikleri seçer ve uygular. X
3 Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim alanının bileşen ve paydaşlarını bilir, belirler. İlgili, yetkili tüm katılımcıların katkı sağlayıcıların sürece katılımına yönelik planlama, etkinlikler organize eder, uygular. X
4 Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim süreç/lerinin gereksinim ve sorunlarını karşılamak üzere gerçekçi vizyon ve projeksiyon tasarımları geliştirir, çözüm ve önerilerini uygular. X
5 Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim için gerekli olan çağdaş teknik ve araçları seçer, kullanır. Bilişim teknolojilerini en az bir bilgisayar yazılımını (Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde) etkin bir biçimde kullanır. X
6 Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim süreç/lerinde uygulamaya dönük gezi, gözlem, inceleme, araştırma, proje yapar. Ulaştığı bulgu, sonuç ve kazanımları analiz eder, yorumlar. X
7 Erken Çocukluk Dönemi/ Okul Öncesi Eğitimde bilgiyi elde etmek tekniklerini bilir. Bu amaçla kaynak araştırmaları yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. X
8 OÖE Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir. X
9 Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; öğrenmeye açık olarak bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. X
10 Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. X
11 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
1 Okulöncesi Eğitim ortamının özelliklerini bilir.
2 Okulöncesi Eğitim ortamının özelliklerini bilir.
3 Okulöncesi Eğitim ortamının özelliklerini bilir.
4 Okulöncesi Çevre Özelliklerini bilir.
5 Okulöncesi Çevre Özelliklerini bilir.
6 Okulöncesi Çevre Özelliklerini bilir.
7 Öğrenme Merkezleri: Kitap Öğrenme Merkezini tanımlar.
8 Öğrenme Merkezleri: Sanat Öğrenme Merkezini tanımlar.
9 Öğrenme Merkezleri: Dramatik Oyun Öğrenme Merkezini tanımlar.
10 Öğrenme Merkezleri: Oyun Öğrenme Merkezini tanımlar.
11 Öğrenme Merkezleri: Fen Öğrenme Merkezini tanımlar.
12 Öğrenme Merkezleri: mutfak, lavabo vs tanımlar.
13 Okul öncesinde Çevre Bilincini Oluşturmaya yönelik etkinlikler yapar.
14 Okulöncesinde Çevre Sorunlarına karşı duyarlıdır.
15 Okulöncesinde Çevreyi Koruma Bilincine Uygun Sınıf İçi Önlemlerini alır.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 1 14 14
Ara Sınav 1 14 14
Ödev 2 14 28
Performans Görevi (Uygulama) 1 14 14
Toplam İş Yükü 134
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,36
Dersin AKTS Kredisi 5