Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
A Seç: Eğitim Felsefesi | OOE 423 | 7 | 2 + 2 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SUAT KOL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Mehmet KUMRU |
Dersin Kategorisi | Genel Eğitim |
Dersin Amacı | Öğrenci bu derste felsefenin temel kavramlarını öğrenecek,eğitimin felsefi temellerini öğrenerek güncel sorunlara eleştirel ve yaratıcı bakış açısıyla farklı felsefe ve düşüncelerin farkında olarak, ülke ve dünya sorunları karşısında çok boyutlu düşünebilecek ve çözüm önerileri getirebilecektir. |
Dersin İçeriği | Bilginin kaynağı ve bilimsel yöntem, felsefe ve eğitim felsefesi ilişkisi, eğitim felsefesinin klasik sorunları, türk eğitim sisteminde değer sorunu, eğitimde sistem analizi ve türk eğitim sistemi,eğitim felsefesinin güncel sorunları |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Felsefenin temel kavramlarını açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | Doğru Yanlış Testleri, Boşluk Doldurma Testleri, |
2 | Eğitim felsefesinin amacını söyler. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
3 | Eğitim felsefesinin temel sorunlarını tartışır. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | |
4 | Eğitim felsefesinin bilimsel yaklaşımını eğitim konularına uygular. | Problem Çözme, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
5 | Analitik ve kavramsal düşünceyi açıklar. | Soru-Cevap, Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
6 | Ülke ve dünya sorunlarını açıklar | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
7 | Türk eğitim sisteminin felsefi problemlerini tartışır. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Problem Çözme, | |
8 | Eğitimin geleneksel ve güncel sorunlarına eleştirel düşünme yaklaşımıyla öneriler getirir. | Beyin Fırtınası, Anlatım, Soru-Cevap, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilginin kaynağı. | |
2 | Felsefenin alanları. | |
3 | Ontoloji, Epistemoloji, Aksiyoloji, Mantık | |
4 | Eğitim felsefesinin temel özellikleri | |
5 | İdealizm, Realizm | |
6 | Eğitim Akımları, Daimicilik, Esasicilik | |
7 | Eğitim Akımları, Pragmatizm, İlerlemecilik | |
8 | Eğitim Akımları, Yeniden Kurmacılık, Natüralizm | |
9 | Politeknik eğitim | |
10 | Varoluşçuluk | |
11 | Postmodernizm | |
12 | Olabilirlik ve dizgeli eğitim | |
13 | Türk eğitim sisteminin dayandığı felefeler. | |
14 | Düşünürler. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Sönmez, Veysel (2008). Eğitim Felsefesi, Ankara: Anı Yayıncılık. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Erken Çocukluk Dönemi/EÇD, Okul Öncesi Eğitim/OÖE alanı ile ilgili yeterli alt yapıya sahiptir. Bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri EÇD/OÖE süreçlerinde kullanır. | X | |||||
2 | Erken Çocuk Dönemi/ Okul Öncesi Eğitimde problem ve sorunlarını saptar, inceler, analiz eder, tanımlar, çözümüne yönelik uygun analitik yöntemler ile teknikleri seçer ve uygular. | X | |||||
3 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim alanının bileşen ve paydaşlarını bilir, belirler. İlgili, yetkili tüm katılımcıların katkı sağlayıcıların sürece katılımına yönelik planlama, etkinlikler organize eder, uygular. | X | |||||
4 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim süreç/lerinin gereksinim ve sorunlarını karşılamak üzere gerçekçi vizyon ve projeksiyon tasarımları geliştirir, çözüm ve önerilerini uygular. | X | |||||
5 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim için gerekli olan çağdaş teknik ve araçları seçer, kullanır. Bilişim teknolojilerini en az bir bilgisayar yazılımını (Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde) etkin bir biçimde kullanır. | X | |||||
6 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim süreç/lerinde uygulamaya dönük gezi, gözlem, inceleme, araştırma, proje yapar. Ulaştığı bulgu, sonuç ve kazanımları analiz eder, yorumlar. | X | |||||
7 | Erken Çocukluk Dönemi/ Okul Öncesi Eğitimde bilgiyi elde etmek tekniklerini bilir. Bu amaçla kaynak araştırmaları yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. | X | |||||
8 | OÖE Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir. | ||||||
9 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; öğrenmeye açık olarak bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | X | |||||
10 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. | X | |||||
11 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Felsefenin temel kavramlarını açıklar | ||||||||||||||
2 | Eğitim felsefesinin amacını söyler. | ||||||||||||||
3 | Eğitim felsefesinin temel sorunlarını tartışır. | ||||||||||||||
4 | Eğitim felsefesinin bilimsel yaklaşımını eğitim konularına uygular. | ||||||||||||||
5 | Analitik ve kavramsal düşünceyi açıklar. | ||||||||||||||
6 | Ülke ve dünya sorunlarını açıklar | ||||||||||||||
7 | Türk eğitim sisteminin felsefi problemlerini tartışır. | ||||||||||||||
8 | Eğitimin geleneksel ve güncel sorunlarına eleştirel düşünme yaklaşımıyla öneriler getirir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 20 |
1. Sözlü Sınav | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 1 | 2 | 2 |
Ödev | 1 | 3 | 3 |
Sözlü Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 122 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,88 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |