Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
A Seç: Çocuk ve Aile Konulu Araştırma Projesi | OOE 421 | 7 | 2 + 2 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi AHMET SAKİN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş Gör. Esra Betül Menevşe |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, Okul Öncesi Öğretmenliği lisans öğrencilerinin;alanla ilgili bilimsel araştırmalar tez, makale ve proje raporlarını çeşitli kaynaklar kullanarak incelemek ve araştırma palanı hazırlamak, veri toplama araçları geliştirmek, yapılan uygulamaların tartışılması ve değerlendirilmesi konularında bilgi ve becerilerini uygulamalı olarak geliştirmelerine yardımcı olmaktır. |
Dersin İçeriği | Tez veya makale örneklerinin incelenmesi, Öğrencilerle birlikte alanla ilgili farklı araştırma konuları belirlemek, Belirlenen araştırma konularında araştırma planı yapmak, Yapılan araştırmalarla ilgili uygulamaların tartışılması, Yapılan araştırmaların raporlaştırılması |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Değerlendirme ve referans kaynaklarının paylaşımını açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Proje, Rol Oynama, Eğitsel Oyun, Gezi / Gözlem, Gözlem, | |
2 | Okul öncesi alanla ilgili kaynak tarama çalışmalarını uygulamalı olarak gösterir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Proje, Rol Oynama, Eğitsel Oyun, Gezi / Gözlem, Gözlem, | |
3 | Referans ve kaynakça bağlaçlarının gösterilmesi, birincil kaynaklara erişim usullerini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, | |
4 | Tez örneklerini ve Makale örneklerini inceler. | Gezi / Gözlem, Gözlem, Proje, Rol Oynama, Eğitsel Oyun, | |
5 | Çocuk gelişimi ve aile katılımı ile ilgili farklı araştırma konuları belirler. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, | |
6 | Belirlenen araştırma konularında araştırma planı yapar. | Proje, Rol Oynama, Eğitsel Oyun, Gezi / Gözlem, Gözlem, | |
7 | Yapılacak araştırma için veri toplama araçlarını hazırlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, | |
8 | Yapılacak araştırmalarla ilgili yazışmaların usulünü açıklar. | Proje, Rol Oynama, Eğitsel Oyun, Gezi / Gözlem, Gözlem, | |
9 | Yapılacak araştırmalarla ilgili uygulamaları tartışır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, | |
10 | Yapılacak araştırma örneklemini belirler. | Proje, Rol Oynama, Eğitsel Oyun, Gezi / Gözlem, Gözlem, | |
11 | Araştırmada kullanılacak ölçme araçlarını uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, | |
12 | Araştırmada uygulanan ölçme araçları sonunda toplanan verileri kaydeder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, | |
13 | Araştırmada uygulanan ölçme araçları sonunda toplanan verileri analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, | |
14 | Araştırma sonucunda elde edilen bulguları yorumlar ve raporlaştırır. | Proje, Rol Oynama, Eğitsel Oyun, Gezi / Gözlem, Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin içeriği, değerlendirme ve referans kaynaklarının paylaşımı. | Ders notları-İlgili slaytlar |
2 | Okul öncesi alanla ilgili kaynak tarama çalışmalarının uygulamalı olarak gösterilmesi. | Ders notları-İlgili slaytlar |
3 | Referans ve kaynakça bağlaçlarının gösterilmesi, birincil kaynaklara erişim usulleri | Ders notları-İlgili slaytlar |
4 | Tez örneklerinin incelenmesi. | Ders notları-İlgili slaytlar |
5 | Makale örneklerinin incelenmesi. | Ders notları-İlgili slaytlar |
6 | Tez ve makale örneklerinin karşılaştırılması. | Ders notları-İlgili slaytlar |
7 | Öğrencilerle birlikte alanla ilgili farklı araştırma konuları belirlenmesi. | Ders notları-İlgili slaytlar |
8 | Çocuk gelişimi ve aile katılımı ile ilgili farklı araştırma konularının belirlenmesi. | Ders notları-İlgili slaytlar |
9 | Belirlenen araştırma konularında araştırma planının yapılması. | Ders notları-İlgili slaytlar |
10 | Yapılacak araştırma için veri toplama araçlarının hazırlanması | Ders notları-İlgili slaytlar |
11 | Yapılan araştırmalarla ilgili yazışmaların usulü ve tartışılması | Ders notları-İlgili slaytlar |
12 | Yapılan araştırmalarla ilgili uygulama çalışmaları | Ders notları-İlgili slaytlar |
13 | Yapılan araştırmalarla ilgili uygulama çalışmaları | Ders notları-İlgili slaytlar |
14 | Yapılan araştırmaların raporlaştırılması | Ders notları-İlgili slaytlar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | [1]Ekiz, Durmuş (2003). Eğitimde araştırma yöntem ve metodlarına giriş. Nitel, nicel ve eleştirel kuram metodolojileri. Ankara: Anı Yayıncılık 3] Tanrıöğen, A. (2009). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Anı Yayıncılık |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Erken Çocukluk Dönemi/EÇD, Okul Öncesi Eğitim/OÖE alanı ile ilgili yeterli alt yapıya sahiptir. Bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri EÇD/OÖE süreçlerinde kullanır. | X | |||||
2 | Erken Çocuk Dönemi/ Okul Öncesi Eğitimde problem ve sorunlarını saptar, inceler, analiz eder, tanımlar, çözümüne yönelik uygun analitik yöntemler ile teknikleri seçer ve uygular. | X | |||||
3 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim alanının bileşen ve paydaşlarını bilir, belirler. İlgili, yetkili tüm katılımcıların katkı sağlayıcıların sürece katılımına yönelik planlama, etkinlikler organize eder, uygular. | X | |||||
4 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim süreç/lerinin gereksinim ve sorunlarını karşılamak üzere gerçekçi vizyon ve projeksiyon tasarımları geliştirir, çözüm ve önerilerini uygular. | X | |||||
5 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim için gerekli olan çağdaş teknik ve araçları seçer, kullanır. Bilişim teknolojilerini en az bir bilgisayar yazılımını (Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde) etkin bir biçimde kullanır. | X | |||||
6 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim süreç/lerinde uygulamaya dönük gezi, gözlem, inceleme, araştırma, proje yapar. Ulaştığı bulgu, sonuç ve kazanımları analiz eder, yorumlar. | X | |||||
7 | Erken Çocukluk Dönemi/ Okul Öncesi Eğitimde bilgiyi elde etmek tekniklerini bilir. Bu amaçla kaynak araştırmaları yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. | X | |||||
8 | OÖE Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir. | X | |||||
9 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; öğrenmeye açık olarak bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | X | |||||
10 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. | X | |||||
11 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Değerlendirme ve referans kaynaklarının paylaşımını açıklar. | ||||||||||||||
2 | Okul öncesi alanla ilgili kaynak tarama çalışmalarını uygulamalı olarak gösterir. | ||||||||||||||
3 | Referans ve kaynakça bağlaçlarının gösterilmesi, birincil kaynaklara erişim usullerini açıklar. | ||||||||||||||
4 | Tez örneklerini ve Makale örneklerini inceler. | ||||||||||||||
5 | Çocuk gelişimi ve aile katılımı ile ilgili farklı araştırma konuları belirler. | ||||||||||||||
6 | Belirlenen araştırma konularında araştırma planı yapar. | ||||||||||||||
7 | Yapılacak araştırma için veri toplama araçlarını hazırlar. | ||||||||||||||
8 | Yapılacak araştırmalarla ilgili yazışmaların usulünü açıklar. | ||||||||||||||
9 | Yapılacak araştırmalarla ilgili uygulamaları tartışır. | ||||||||||||||
10 | Yapılacak araştırma örneklemini belirler. | ||||||||||||||
11 | Araştırmada kullanılacak ölçme araçlarını uygular. | ||||||||||||||
12 | Araştırmada uygulanan ölçme araçları sonunda toplanan verileri kaydeder. | ||||||||||||||
13 | Araştırmada uygulanan ölçme araçları sonunda toplanan verileri analiz eder. | ||||||||||||||
14 | Araştırma sonucunda elde edilen bulguları yorumlar ve raporlaştırır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Ödev | 20 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 1 | 4 | 4 |
Ödev | 1 | 6 | 6 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 6 | 6 |
Final | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 123 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,92 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |