Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yeni Türk Edebiyatı II | TRE 208 | 4 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MEHMET ÖZDEMİR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Türk Edebiyatının önemli bir dönemini kavratarak, öğrencilerin 1908 – 1923 yılları arasındaki siyasi ve edebî gelişmelerden haberdar olmalarını sağlamak. Bu dönemde ortaya çıkan ve Cumhuriyet dönemini de etkileyen bazı fikir akımlarını kavratmak. |
Dersin İçeriği | Milli edebiyat dönemindeki düşünce hareketleri, bu hareketlerin ortaya çıkardığı edebiyat yönelimlerinin en az birer yapıt okunmasıyla ortaya konması. Bu dönemlere ait önemli edebiyatçıların belirgin özellikleriyle birlikte tanıtılması. Milli edebiyat döneminin 20. yüzyıl Türk edebiyatına etkileri. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Yeni Türk Edebiyatı II dersi ile ilgili temel kavramları tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Bu dönemin önemli sanatçılarını ve eserlerini ayrıca sanat anlayışlarını sıralar | Soru-Cevap, Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
3 | Millî edebiyat dönemindeki fikir akımlarını açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, | |
4 | Bu dönemin edebî topluluklarını ve ilkelerini somut metinler üzerinden açıklar | Deney ve Laboratuvar, Tartışma, | |
5 | Bu dönemde ortaya çıkan edebî türleri belirgin özellikleri ile kavrar, | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
6 | Bu dönemin Cumhuriyet dönemine olan etkilerini analiz eder | Deney ve Laboratuvar, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin İçeriğinin tanıtımı, Kaynaklar ve ödev açıklamalarının yapılması | |
2 | Millî Edebiyat Kuruluşu, Mensupları, Düşünce Akımları ve Edebiyata Tesirleri,Dernekler | |
3 | Ömer Seyfettin, Genç Kalemler mecmuası ve Yeni Lisan makalesi Türkçüler,İslâmcılar vb. | |
4 | Ömer Seyfettin, Boykotaj Düşmanı (Hikâye incelemesi) | |
5 | Ziya Gökalp Türkçülüğün Esasları, Lisan şiiri | |
6 | Mehmet Akif, Süleymaniye Kürsüsünden Bir Parça, Dirvas Şiiri | |
7 | Yahya Kemâl Beyatlı, Açık Deniz, Ezansız Semtler | |
8 | Yakup Kadri Karaosmanoğlu, Yaban, Cumhuriyet Dönemi romanı | |
9 | Ara Sınav | |
10 | Hecenin Beş Şairi Faruk Nafiz Çamlıbel. Han Duvarları, Hâlit Fahri, Aruza Veda | |
11 | Peyami Safa, Dokuzuncu Hariciye Koğuşu | |
12 | Garip Hareketi Orhan Veli - Kitabe-i Seng-i Mezar | |
13 | Tanpınar - Saatleri Ayarlama Enstitüsü | |
14 | Dönemin Değerlendirilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Kenan Akyüz, Modern Türk Edebiyatının Ana Çizgileri, İnci Enginün, Cumhuriyet Dönemi Türk Edebiyatı, Ali İhsan Kolcu Millî Edebiyat I - II, Salkımsöğüt yay., 2007, Şerif Aktaş Yenileşme Dönemi Türk Şiiri ve Antolojisi I - II, Akçağ yay., Ankara 1996, 1998 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Dilin tanımı, işlevleri, dil bilgisi ve dil biliminin temel kavramları, Dünya dillerinin nitelikleri, Türk dilinin bu diller arasındaki yerini kavrar.(Alan Bilgisi) | ||||||
2 | Türk dilinin tarihi dönemleri, ses ve ses olayları, ekler, kelime türetme yolları, kelime grupları, cümle, cümlenin öğeleri, cümle türlerini tanımlar ve Osmanlı Türkçesini okuma yazma becerisi kazanır. (Alan Bilgisi) | X | |||||
3 | Edebiyat alanının temel kavramlarını, Edebiyat Bilgi ve Kuramlarını ve Edebi Akımların özelliklerini öğrenir, metinler üzerinde uygular. (Alan Bilgisi) | X | |||||
4 | Göktürk ve Uygur edebiyatları, Eski Türk edebiyatı, Tasavvuf ve Halk edebiyatları, Yeni Türk edebiyatı, Dünya edebiyatı ve çocuk edebiyatının gelişim aşamalarını kavrar ve bu aşamalarda yer alan gelenek ve değerleri fark eder. (Alan Bilgisi) | ||||||
5 | Türk tiyatrosunun gelişimini kavrayarak tiyatro-drama uygulamaları yapar. (Alan Bilgisi) | X | |||||
6 | Okuma, dinleme, konuşma, yazma eğitimine yönelik bilgi ve becerilerin düzeye uygun biçimde aktarılmasında ve uygulanmasında gerekli öğretim yöntem ve teknikleri kullanır ve edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak etkinlikler hazırlar. (Alan Bilgisi) | X | |||||
7 | Yabancılara, Türk soylulara ve ikidillilere Türkçe öğretimine ilişkin öğretim yöntem ve teknikleri kullanır ve edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak etkinlikler hazırlar. (Alan Bilgisi) | ||||||
8 | Türkçe eğitimine yönelik özel öğretim yöntemleri, dil bilgisi öğretim yöntem ve teknikleri ile Türkçe öğretim programlarını uygun biçimde kullanır ve uygulamaya yönelik etkinlikler hazırlar. (Alan Bilgisi) | ||||||
9 | Öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği sınıf yönetimi, ölçme ve değerlendirme, eğitim psikolojisi, eğitim felsefesi ve eğitim sosyolojisi, teknoloji ve materyal kullanımı, öğretim ilke ve yöntemleri, eğitim kurumlarının faaliyetlerini düzenleyen kanun ve yönetmelikler hakkında yeterli bilgiyi hatırlar. (Meslek Bilgisi) | X | |||||
10 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilir. (Genel Kültür) | X | |||||
11 | Türkçe eğitiminde alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.(Genel Kültür) | ||||||
12 | Türkçe eğitimi ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. (Meslek Bilgisi) | X | |||||
13 | Atatürk’ün Türk dili ve ulusal değerlerle ilgili düşünce ve görüşlerini yansıtan özgün etkinliklerin düzenler. (Genel Kültür) | ||||||
14 | Ailelerle, çeşitli kurum ve kuruluşlarla işbirliği yapabilir, ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme yetkinliğine sahip olur. (Genel Kültür) | ||||||
15 | Türkçe öğretiminde yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve öğretmenlik mesleğine ilişkin becerileri edinir. (Meslek Bilgisi) | ||||||
16 | Özel ihtiyaçlı ve özel eğitime ihtiyacı olan öğrencilere göre öğretimi planlayabilir ve uygulama yetkinliğine sahip olur. (Meslek Bilgisi) |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Yeni Türk Edebiyatı II dersi ile ilgili temel kavramları tanımlar | ||||||||||||||||
2 | Bu dönemin önemli sanatçılarını ve eserlerini ayrıca sanat anlayışlarını sıralar | ||||||||||||||||
3 | Millî edebiyat dönemindeki fikir akımlarını açıklar | ||||||||||||||||
4 | Bu dönemin edebî topluluklarını ve ilkelerini somut metinler üzerinden açıklar | ||||||||||||||||
5 | Bu dönemde ortaya çıkan edebî türleri belirgin özellikleri ile kavrar, | ||||||||||||||||
6 | Bu dönemin Cumhuriyet dönemine olan etkilerini analiz eder |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 20 |
1. Ara Sınav | 50 |
2. Kısa Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |