Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
M.B. Seç.II:Drama | SBE 435 | 7 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. YUSUF KESKİN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Sözel olan ve olmayan iletişimi eğitim ortamında sağlamak; yaratıcı ve eleştirel düşünmeyi harekete geçirmek; dört temel dil becerisini geliştirmek; sanat formlarına saygı göstermek; Sosyal bilgiler eğitimde dramaya dayalı etkinlikler geliştirmektir. |
Dersin İçeriği | Eğitsel drama teriminin tanımı ve anlamı, benzer terimlerden (Psiko drama, Yaratıcı drama, Drama-Oyun, Drama) farkı, çocuklarla drama uygulamalarının tarihçesi, eğitsel dramanın yapısı ve uygulanma aşamaları, eğitici dramanın yaş grupları ve uygulama alanlarına göre sınıflandırılması, eğitsel drama ortamı ve öğretmen nitelikleri, eğitsel drama da özel teknikler, eğitsel dramanın değerlendirilmesi, uygulandığı alanın eğitim amaçlarına uygun eğitici drama örnekleri ve yeni örneklerin geliştirilmesi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sanat formlarına saygı gösterir. | Beyin Fırtınası, | |
2 | Dört temel dil becerisini (okuma, yazma, konuşma ve dinleme) becerilerini kazanır. | Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Sosyal bilgiler dersi kazanımlarını kazandırmak amacıyla drama metinleri tasarlar ve uygular. | Problem Çözme, | |
4 | Kendine güven duyma ve karar verme becerileri gelişir. | Örnek Olay, Problem Çözme, | |
5 | Bağımsız düşünme gelişir. | Deney ve Laboratuvar, | |
6 | İşbirliği yapma ve sorumluluk becerileri gelişir. | Problem Çözme, | |
7 | Yaratıcılık ve estetik becerilerini kazandırır. | Örnek Olay, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin içeriğini tanıtma ve sosyal bilgiler ile ilgili temel kavramların ve program yapısının gözden geçirilmesi. | Ders notları 1. Bölüm okunur. |
2 | Eğitsel drama teriminin tanımı ve anlamı, benzer terimlerden (Psiko drama, Yaratıcı drama, Drama-Oyun, Drama) farkı ortaya konulur | Ders notları 2. Bölüm okunur |
3 | Çocuklarla drama uygulamalarının tarihçesi verilir. Eğitsel dramanın yapısı ve uygulanma aşamaları gözden geçirilir | Ders notları 3. Bölüm okunur |
4 | Eğitici dramanın yaş grupları ve uygulama alanlarına göre sınıflandırılması, eğitsel drama ortamı ve öğretmen nitelikleri ve eğitsel drama da özel teknikler, gözden geçirilir | Ders notları 4. Bölüm okunur. |
5 | Eğitsel dramanın değerlendirilmesinin nasıl yapılacağına dair çağdaş değerlendirme teknikleri tanıtılır. | Sosyal bilgiler ders programları sınıf ortamına getirilir |
6 | Sosyal bilgiler kazanımlarına yönelik eğitici drama örnekleri ve yeni örneklerin geliştirilmesi | SBE programı ilgili kazanıma uygun örnekler sınıfta sunulmak üzere sınıf ortamına getirilir. |
7 | Sosyal bilgiler kazanımlarına yönelik eğitici drama örnekleri ve yeni örneklerin geliştirilmesi. | SBE programı ile ilgili kazanıma uygun örnekler sınıfta sunulmak üzere sınıf ortamına getirilir |
8 | ARA SINAV | |
9 | Sosyal bilgiler kazanımlarına yönelik eğitici drama örnekleri ve yeni örneklerin geliştirilmesi | SBE programı ile ilgili kazanıma uygun örnekler sınıfta sunulmak üzere sınıf ortamına getirilir |
10 | Sosyal bilgiler kazanımlarına yönelik eğitici drama örnekleri ve yeni örneklerin geliştirilmesi | SBE programı ile ilgili kazanıma uygun örnekler sınıfta sunulmak üzere sınıf ortamına getirilir |
11 | Sosyal bilgiler kazanımlarına yönelik eğitici drama örnekleri ve yeni örneklerin geliştirilmesi | SBE programı ile ilgili kazanıma uygun örnekler sınıfta sunulmak üzere sınıf ortamına getirilir |
12 | Sosyal bilgiler kazanımlarına yönelik eğitici drama örnekleri ve yeni örneklerin geliştirilmesi. | SBE programı ile ilgili kazanıma uygun örnekler sınıfta sunulmak üzere sınıf ortamına getirilir |
13 | Sosyal bilgiler kazanımlarına yönelik eğitici drama örnekleri ve yeni örneklerin geliştirilmesi | SBE programı ile ilgili kazanıma uygun örnekler sınıfta sunulmak üzere sınıf ortamına getirilir |
14 | Sosyal bilgiler kazanımlarına yönelik eğitici drama örnekleri ve yeni örneklerin geliştirilmesi ve genel tartışmaların yapılması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Öğretim üyesi tarafından hazırlanan ilgili ders notu (1-4. Bölüm) |
Ders Kaynakları | (1) MEB Sosyal Bilgiler Dersi Programı (2) Küçükahmet L; H. Borçbakan; S.S. Karamanoğlu (2001) “İlköğretimde Drama” Ankara (3) Gönen M; S. Şahin; A.İ. Yükselen; E. Tanju; S. A. Celep (2006); “Çocuklar İçin Yaratıcı Drama” EPSİLON YAYINLARI (4) Yılmaz N.; A. Kırkar; M.C. Alibeyolu; B. Kılıçarslan (2008) “İlköğretim Derslerinde Yaratıcı Drama Uygulamaları” ÇINAR YAYINLARI (5) Üstündağ T. (2000) Yaratıcı Drama ve Öğretmenimin Günlüğü PEGEM A YAYINLARI |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sosyal Bilgiler eğitimini destekleyen sosyal bilim disiplinlerini tanır ve sosyal bilgiler eğitiminde kullanır. | ||||||
2 | Sosyal bilgiler eğitimi alanında tanımlanmış bir hedef doğrultusunda süreci tasarlar. | ||||||
3 | Sosyal bilgiler eğitimi alanında özel öğretim yöntemlerini uygular, verileri değerlendirir ve bu veriler ışığında toplumsal olayları sosyolojik perspektifle yorumlar. | ||||||
4 | Sosyal bilgiler eğitimi alanında eğitim problemlerini tanımlar, modeller ve çözer. | ||||||
5 | Etkin vatandaş olarak sorumluluk bilinciyle küresel ve toplumsal sorunları tespit eder ve bu sorunlara çözüm önerileri geliştirir. | ||||||
6 | Eğitim uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve ölçme araçlarını kullanır. | ||||||
7 | Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | ||||||
8 | Eğitim uygulamalarında bağımsız davranır, inisiyatif kullanır ve yaratıcı davranış sergiler | ||||||
9 | Yaşam boyu öğrenme kapsamında sözlü ve yazılı iletişim becerileri edinerek mesleki ve etik sorumluluk anlayışı kazanır. | ||||||
10 | Çevreye ilişkin sorunları tespit ederek çözüm önerileri getirecek projeler tasarlar. | ||||||
11 | Kalite konularını tanımlar ve bu konuları alanı ile ilgili durumlarda kullanır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Sanat formlarına saygı gösterir. | |||||||||||
2 | Dört temel dil becerisini (okuma, yazma, konuşma ve dinleme) becerilerini kazanır. | |||||||||||
3 | Sosyal bilgiler dersi kazanımlarını kazandırmak amacıyla drama metinleri tasarlar ve uygular. | |||||||||||
4 | Kendine güven duyma ve karar verme becerileri gelişir. | |||||||||||
5 | Bağımsız düşünme gelişir. | |||||||||||
6 | İşbirliği yapma ve sorumluluk becerileri gelişir. | |||||||||||
7 | Yaratıcılık ve estetik becerilerini kazandırır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 5 |
1. Ödev | 50 |
2. Kısa Sınav | 5 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 136 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |