Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Cam Şekillendirme II | SRM 206 | 4 | 2 + 2 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. MUSTAFA ERDEN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. MUSTAFA ERDEN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Cam malzeme ve genel özelliklerini bili kullanarak sanat ya da tasarım nesnesine dönüştürme bilgi ve becerisini aktarmak. |
Dersin İçeriği | Camın tanımı, özellikleri ve çökertme tekniği ile ilgili teorik bilgiler görsel dokümanlarla desteklenerek aktarılır, yeterli deneysel çalışmalar gerçekleştirildikten sonra bir proje uygulaması tasarım aşamasından sunum aşamasına gerçekleştirirlir. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Camın tanımı ve genel özelliklerini anlamak. | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, | |
2 | Cam malzemesinin ıs karşısında değişimini tanımak ve anlamak. | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
3 | Çökertme tekniğini anlamak ve uygulamalar yapabilmek. | Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
4 | Çökertme tekniğinin çeşitlerini algılamak. | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
5 | Çökertme tekniğinin problematiklerini çözümlemek. | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
6 | Çökertme tekniği. ile kendi tasarımını gerçekleştirebilmek. | Anlatım, Tartışma, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders konuları ve sınav tarihleri yazılı olarak dersi alan her öğrenciye verilir, soru cevap açıklamalar yapıldıktan sonra, ders için gerekli malzemeler tanıtılır ve Camın tanımı ve özellikleri çökertme tekniği tanıtılır | |
2 | Teorik olarak çökertme konusu anlatılır, basit çökertme uygulaması deneysel olarak gerçekleştirilir. | |
3 | Kalıp malzemeleri, çökertme tekniklerinin çeşitleri teorik olarak aktarılır ve deneysel uygulamalar gerçekleştirilir. | |
4 | Yapılan uygulamaların genel değerlendirilmesi. | |
5 | Boşluğa çökertme uygulaması deneysel olarak gerçekleştirilir. | |
6 | Kalıp içine çökertme uygulaması deneysel olarak gerçekleştirilir. | |
7 | Kalıp üstüne çökertme uygulaması deneysel olarak gerçekleştirilir. | |
8 | Asarak çökertme uygulaması deneysel olarak gerçekleştirilir. | |
9 | Arasınav yapılan çalışmalarla teorik bilgilerin sözel değerlendirilmesi, Ödev konusu ve Final proje konusunun verilmesi | |
10 | Final projesi eskiz çalışması ve deneysel çalışmalara devam. | |
11 | Final projesi çalışması devam. | |
12 | Final projesi çalışması devam. | |
13 | Final projesi çalışması devam. | |
14 | Final projesi çalışması tamamlanması. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sanat ve tasarım ile ilgili; estetik, sanat tarihi ve kültürü, araştırma yöntemleri, sanatsal eleştiri yöntemleri, gerekli yasal düzenlemeler, disiplinler arası etkileşim ve sanatsal etik konularında teorik ve uygulamalı her türlü yeterli altyapıya sahip olur. | X | |||||
2 | Alanı ile ilgili problemleri uygun analitik yöntemler ile saptar, tanımlar ve çözme becerisi kazanır. | X | |||||
3 | Güzel sanatlar alandaki kavramları, fikirleri ve verileri bilir, değerlendirir ve analiz eder; kendi alanı ile konuları ele alıp kanıta dayalı araştırmalar ile tasarım ve uygulamalar yapar. | X | |||||
4 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte , üretim ve sunum yapmak için gerekli her türlü ekipman, makina- techizat ve donanımı kullanır bu konudaki yenilikleri takip edebilme becerisi kazanır. | ||||||
5 | Sanatsal ve endüstriyel alanda her türlü bilgiye ulaşır ve elde ettiği bilgileri yorumlar. | X | |||||
6 | Bireysel olarak alanındaki kişi ve gruplarla, mesleki gelişimine yönelik çalışmaları planlayıp yönetir, disiplinler arası gruplarla sorumluluk alarak takım çalışması ortaya koyup yürütür, yapılan tasarım ve eserleri toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. | X | |||||
7 | Sözlü ve yazılı olarak etkin iletişim kurma becerisi kazanır, sorunlar ile ilgili çözümler önerir ve alanındaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin bilincinde; evrensel boyutlarda güncel gelişmeleri ve yenilikleri takip ederek kendini sürekli yeniler. | ||||||
9 | Mesleği ile ilgili estetik değerlerin farkındadır, her türlü kavramı sanatsal olarak yorumlayıp eserler ortaya koyar ve mesleki-etik sorumluluk bilinci elde eder. | X | |||||
10 | İş güvenliği ve çevre koruma konusunda yeterli bilgi ve bilince sahip olur; Sanat ve tasarım uygulamaların hukuksal sonuçları değerlendirir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Camın tanımı ve genel özelliklerini anlamak. | 3 | 5 | ||||||||
2 | Cam malzemesinin ıs karşısında değişimini tanımak ve anlamak. | 3 | 5 | ||||||||
3 | Çökertme tekniğini anlamak ve uygulamalar yapabilmek. | 3 | 1 | ||||||||
4 | Çökertme tekniğinin çeşitlerini algılamak. | 1 | 1 | ||||||||
5 | Çökertme tekniğinin problematiklerini çözümlemek. | 1 | 3 | ||||||||
6 | Çökertme tekniği. ile kendi tasarımını gerçekleştirebilmek. | 3 | 3 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 40 |
1. Performans Görevi (Atölye) | 60 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Final | 1 | 10 | 10 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 110 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |