Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Seramik Teknolojisi II | SRM 210 | 4 | 2 + 2 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. MUSTAFA ERDEN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. MUSTAFA ERDEN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Seramik endüstrisinde kullanılan donanımların tanınması ve kaplama olarak kullanılan sır ile oluşan yeni bünyenin öğrenilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Çamur hazırlama makineleri ve seramik şekillendirme yöntemleri. Seramiğin pişirilmesi. Seramik sırlarının hazırlanması ve uygulama yöntemleri. Angop ile ilgili genel bilgilerin verilmesi. Seramik’te kullanılan sırlama yöntemlerinin incelenmesi. Seramik pişiriminde kullanılan fırınların incelenmesi bu dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Seramik Endüstrisinde kullanılan makinaları tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
2 | Seramik çamurlarının şekillendirme yöntemleri ile ilgili deneyler yapıp, sonuçları rapor eder. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
3 | Pişirim esnasında oluşan reaksiyonları tanır . | Anlatım, Beyin Fırtınası, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
4 | Seramik Endüstrisinde kullanılan fırınların çalışma prensiplerini öğrenir ve pişirme işlemini gerçekleştirir. | Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
5 | Seramik fırın ve temel aletleri çalıştırır. | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
6 | Pişirim sonucunda oluşan bünye üzerinde analiz ve değerlendirme yapar. | Bireysel Çalışma, Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
7 | Seramik sırlarını seger hesabında formüle eder. | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
8 | Formüle ettiği sır reçetesinin uygulamasını yapar, matematik hesaplamalarını çözer ve sonuçları sınıflandırır. | Bireysel Çalışma, Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders içeriği üzerinde değerlendirme yapılması. Çamur hazırlama makineleri ve yarı-yaş şekillendirme, Döküm yöntemi ile şekillendirme, Deri sertliğinde ve kuru şekillendirme, Kurutma yöntemleri ve kurutucular. | |
2 | Seramiğin pişirilmesi. Periyodik çalışan fırınlar, Kontinü çalışan fırınlar, Seramik fırınlarında kullanılan yardımcı maddeler, Seramik sırlarında kullanılan hammaddeler. | |
3 | Seramik sırlarının hazırlanması ve uygulama yöntemleri, Seramik sırlarının uygulama yöntemleri, Seramik üzerine uygulanan testler,Tek pişirim teknolojileri. | |
4 | Sır yapımında kullanılan hammaddelerin incelenmesi. | |
5 | Hazırlanacak olan bir sırın, deneysel süreçlerinin değerlendirilmesi. Angop ile ilgili genel bilgilerin verilmesi. Akçini, şamotlu ve kırmızı çamur üzerine sır uygulamasının yapılması. | |
6 | Seramik’te kullanılan sırlama yöntemlerinin incelenmesi. Sırlama yöntemlerinin uygulama aşaması. | |
7 | Sırlama yöntemlerinin uygulama aşaması ve pişirim işlemi. | |
8 | Sırlama yöntemlerinin uygulama aşaması ve pişirim işlemi. | |
9 | Endüstriyel ve artistik sırlar ile ilgili değerlendirme. | |
10 | Seramiğin pişirilmesi, pişim teknikleri. | |
11 | Seramik pişiriminde kullanılan fırınların incelenmesi. | |
12 | Seramik pişiriminde kullanılan fırınların incelenmesi. | |
13 | Sır ve sırlama hataları üzerinde genel değerlendirme. | |
14 | Pişmiş seramik üzerine uygulanan testler. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | DOĞAN Şaduman, Açıklamalı Seramik Teknolojisi, Gama Reklam, 1. Baskı, İstanbul, 1985 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sanat ve tasarım ile ilgili; estetik, sanat tarihi ve kültürü, araştırma yöntemleri, sanatsal eleştiri yöntemleri, gerekli yasal düzenlemeler, disiplinler arası etkileşim ve sanatsal etik konularında teorik ve uygulamalı her türlü yeterli altyapıya sahip olur. | X | |||||
2 | Alanı ile ilgili problemleri uygun analitik yöntemler ile saptar, tanımlar ve çözme becerisi kazanır. | X | |||||
3 | Güzel sanatlar alandaki kavramları, fikirleri ve verileri bilir, değerlendirir ve analiz eder; kendi alanı ile konuları ele alıp kanıta dayalı araştırmalar ile tasarım ve uygulamalar yapar. | X | |||||
4 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte , üretim ve sunum yapmak için gerekli her türlü ekipman, makina- techizat ve donanımı kullanır bu konudaki yenilikleri takip edebilme becerisi kazanır. | X | |||||
5 | Sanatsal ve endüstriyel alanda her türlü bilgiye ulaşır ve elde ettiği bilgileri yorumlar. | X | |||||
6 | Bireysel olarak alanındaki kişi ve gruplarla, mesleki gelişimine yönelik çalışmaları planlayıp yönetir, disiplinler arası gruplarla sorumluluk alarak takım çalışması ortaya koyup yürütür, yapılan tasarım ve eserleri toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. | X | |||||
7 | Sözlü ve yazılı olarak etkin iletişim kurma becerisi kazanır, sorunlar ile ilgili çözümler önerir ve alanındaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin bilincinde; evrensel boyutlarda güncel gelişmeleri ve yenilikleri takip ederek kendini sürekli yeniler. | ||||||
9 | Mesleği ile ilgili estetik değerlerin farkındadır, her türlü kavramı sanatsal olarak yorumlayıp eserler ortaya koyar ve mesleki-etik sorumluluk bilinci elde eder. | X | |||||
10 | İş güvenliği ve çevre koruma konusunda yeterli bilgi ve bilince sahip olur; Sanat ve tasarım uygulamaların hukuksal sonuçları değerlendirir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Seramik Endüstrisinde kullanılan makinaları tanır. | 2 | 3 | 1 | |||||||
2 | Seramik çamurlarının şekillendirme yöntemleri ile ilgili deneyler yapıp, sonuçları rapor eder. | 1 | 3 | 3 | |||||||
3 | Pişirim esnasında oluşan reaksiyonları tanır . | 2 | 4 | 1 | |||||||
4 | Seramik Endüstrisinde kullanılan fırınların çalışma prensiplerini öğrenir ve pişirme işlemini gerçekleştirir. | 2 | 3 | 2 | |||||||
5 | Seramik fırın ve temel aletleri çalıştırır. | 2 | 4 | 1 | |||||||
6 | Pişirim sonucunda oluşan bünye üzerinde analiz ve değerlendirme yapar. | 2 | 1 | 1 | |||||||
7 | Seramik sırlarını seger hesabında formüle eder. | 4 | 2 | 1 | |||||||
8 | Formüle ettiği sır reçetesinin uygulamasını yapar, matematik hesaplamalarını çözer ve sonuçları sınıflandırır. | 3 | 1 | 2 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 40 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 60 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 0 |
Toplam | 60 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 108 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,32 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |