Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Uygulama Atölyesi II (Endüstriyel Seramik) SRM 426 8 4 + 2 5 10
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. HAYRETTİN CAVİT ÜNAL
Dersi Verenler Öğr.Gör. HAYRETTİN CAVİT ÜNAL,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Türk standart normları göz önünde tutularak konular araştırılır ve tasarlanır.Tasarlanan ürünler model , model kalıbı ve ürün şekillendirilmesi uygulanarak nihai tüketiciye ulaşmasında takip edilen yöntemlerin kazanılması amaçlanır.

Dersin İçeriği

Eğitim süresince işlenen konuların uygulamasını kapsayan seçmeli derste tasarım aşamasından paketleme –tüketiciye ulaşma aşamasına kadar ( tüm aşamalarıyla ) sergilenme-sunuş kazanımları dersin içeriğini oluşturur.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Yedinci dönem tasarlanmış olan yemek takımın şablon şekillendirme yöntemi incelenerek iki uygulaması yapılır. Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem,
2 Döküm yöntemiyle şekillenecek model ve kalıplar yapılır. Gözlem, Deney ve Laboratuvar,
3 Masif şekillendirme incelenir ve modelleri yapılır. Gözlem, Deney ve Laboratuvar,
4 Teksir kalıbı incelenir ve bir kalıbın teksir kalıbı yapılır. Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar,
5 Kalıplardan yarı mamul alınır ve sırlı pişirilerek ürün elde edilir. Gözlem,
6 Tasarlanmış özgün yemek takımı sırlı pişmiş olarak ve bitirme raporu ile birlikte bitirme jürisinde sözlü savunma ile sunulur. Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Sözlü Sınavlar,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Yedinci yarı yıl da modelleri yapılmış olan tasarımların alçı kalıp yapımına devam edilir.
2 Alçı model kalıp yapımına devam edilir.
3 Alçı model kalıp yapımına devam edilir.
4 Alçı model kalıp yapımına devam edilir.
5 Alçı model kalıp yapımına devam edilir.
6 Şekillendirme yapılacak çamurun hazırlanması ve deneylerin yapılması.
7 Seramik döküm çamurundan şekillendirme yapılır.
8 Şekillendirme işlemine devam edilir.
9 Rötuş ve silim yapılır, bisküi pişirim yapılır.
10 Tasarımı yapılmış ürünlerin tümüne birinci pişirimden vize notu verilir.
11 Sır ve dekor araştırması yapılır.
12 Sırlı pişirim.
13 Dekorlu pişirim.
14 Dekorlu pişirim.
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

İstanbul 2020,Arcasoy Ateş-Başkırkan Hasan ,Seramik Teknolojisi,Literatür Yayıncılık 2020.

İstanbul 2013 Mücteba Kundul, Endüstriyel Seramikte Alçı ve Çamur Şekillendirme Yöntemleri ,Billur Basım ve Yayın Hizmetleri İstanbul 2013.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Güzel sanatlar alandaki kavramları, fikirleri ve verileri bilir, değerlendirir ve analiz eder; alanı ile ilgili araştırma, tasarım ve uygulamalar yapar.
2 Alanı ile ilgili problemleri uygun analitik yöntemler ile saptar, tanımlar ve çözme becerisi kazanır. X
3 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. X
4 Alanının gerektirdiği düzeyde seramik üretiminde kullanılan ekipman, makina- teçhizat ve donanımı bilir ve bu konudaki yenilikleri takip edebilme yetisi kazanır.
5 Seramik üretimi alanındaki her türlü teorik bilgiye ulaşır, elde ettiği bilgileri yorumlar ve zamanı etkin kullanarak uygular. X
6 Bireysel olarak alanındaki kişi ve gruplarla, mesleki gelişimine yönelik çalışmalarda; farklılıklara saygılı, topluma duyarlı ve etkin bir biçimde görev alır.
7 Alanı ile ilgili özgün çalışmaları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir.
8 Alanındaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. X
9 Yaşam boyu öğrenmenin bilincinde; evrensel boyutlarda güncel gelişmeleri ve yenilikleri takip ederek eleştirel düşünce yetisini geliştirir ve kendini sürekli yeniler. X
10 Mesleği ile ilgili estetik değerlerin farkındadır, her türlü kavramı sanatsal olarak yorumlayıp eserler ortaya koyar ve mesleki-etik değerlere uygun hareket eder.
11 İş güvenliği ve çevre koruma konusunda yeterli bilgi ve bilince sahip olur.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
1 Yedinci dönem tasarlanmış olan yemek takımın şablon şekillendirme yöntemi incelenerek iki uygulaması yapılır. 3 3
2 Döküm yöntemiyle şekillenecek model ve kalıplar yapılır. 3 3 3 2 4 2 3 0
3 Masif şekillendirme incelenir ve modelleri yapılır. 0 4 0 0 0 2 0 0 0 0
4 Teksir kalıbı incelenir ve bir kalıbın teksir kalıbı yapılır. 0 3 3 0 0 0 0 0 0
5 Kalıplardan yarı mamul alınır ve sırlı pişirilerek ürün elde edilir. 3 4 0 0 0 0 0 0 3 0
6 Tasarlanmış özgün yemek takımı sırlı pişmiş olarak ve bitirme raporu ile birlikte bitirme jürisinde sözlü savunma ile sunulur. 0 3 3 1 3 0 0 4 0
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Proje / Tasarım 30
1. Performans Görevi (Uygulama) 30
Toplam 100
1. Final 60
1. Yıl İçinin Başarıya 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 6 96
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 6 96
Proje / Tasarım 1 10 10
Performans Görevi (Uygulama) 1 20 20
Performans Görevi (Atölye) 1 20 20
Performans Görevi (Seminer) 1 10 10
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 255
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 10,2
dersAKTSKredisi 10