Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Uygulama Atölyesi II (Endüstriyel Seramik) | SRM 426 | 8 | 4 + 2 | 5 | 10 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. HAYRETTİN CAVİT ÜNAL |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. HAYRETTİN CAVİT ÜNAL, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Türk standart normları göz önünde tutularak konular araştırılır ve tasarlanır.Tasarlanan ürünler model , model kalıbı ve ürün şekillendirilmesi uygulanarak nihai tüketiciye ulaşmasında takip edilen yöntemlerin kazanılması amaçlanır. |
Dersin İçeriği | Eğitim süresince işlenen konuların uygulamasını kapsayan seçmeli derste tasarım aşamasından paketleme –tüketiciye ulaşma aşamasına kadar ( tüm aşamalarıyla ) sergilenme-sunuş kazanımları dersin içeriğini oluşturur. |
Kalkınma Amaçları |
---|
![]() |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Yedinci dönem tasarlanmış olan yemek takımın şablon şekillendirme yöntemi incelenerek iki uygulaması yapılır. | Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem, | |
2 | Döküm yöntemiyle şekillenecek model ve kalıplar yapılır. | Gözlem, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Masif şekillendirme incelenir ve modelleri yapılır. | Gözlem, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Teksir kalıbı incelenir ve bir kalıbın teksir kalıbı yapılır. | Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | Kalıplardan yarı mamul alınır ve sırlı pişirilerek ürün elde edilir. | Gözlem, | |
6 | Tasarlanmış özgün yemek takımı sırlı pişmiş olarak ve bitirme raporu ile birlikte bitirme jürisinde sözlü savunma ile sunulur. | Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | Sözlü Sınavlar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yedinci yarı yıl da modelleri yapılmış olan tasarımların alçı kalıp yapımına devam edilir. | |
2 | Alçı model kalıp yapımına devam edilir. | |
3 | Alçı model kalıp yapımına devam edilir. | |
4 | Alçı model kalıp yapımına devam edilir. | |
5 | Alçı model kalıp yapımına devam edilir. | |
6 | Şekillendirme yapılacak çamurun hazırlanması ve deneylerin yapılması. | |
7 | Seramik döküm çamurundan şekillendirme yapılır. | |
8 | Şekillendirme işlemine devam edilir. | |
9 | Rötuş ve silim yapılır, bisküi pişirim yapılır. | |
10 | Tasarımı yapılmış ürünlerin tümüne birinci pişirimden vize notu verilir. | |
11 | Sır ve dekor araştırması yapılır. | |
12 | Sırlı pişirim. | |
13 | Dekorlu pişirim. | |
14 | Dekorlu pişirim. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | İstanbul 2020,Arcasoy Ateş-Başkırkan Hasan ,Seramik Teknolojisi,Literatür Yayıncılık 2020. İstanbul 2013 Mücteba Kundul, Endüstriyel Seramikte Alçı ve Çamur Şekillendirme Yöntemleri ,Billur Basım ve Yayın Hizmetleri İstanbul 2013. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Güzel sanatlar alandaki kavramları, fikirleri ve verileri bilir, değerlendirir ve analiz eder; alanı ile ilgili araştırma, tasarım ve uygulamalar yapar. | ||||||
2 | Alanı ile ilgili problemleri uygun analitik yöntemler ile saptar, tanımlar ve çözme becerisi kazanır. | X | |||||
3 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
4 | Alanının gerektirdiği düzeyde seramik üretiminde kullanılan ekipman, makina- teçhizat ve donanımı bilir ve bu konudaki yenilikleri takip edebilme yetisi kazanır. | ||||||
5 | Seramik üretimi alanındaki her türlü teorik bilgiye ulaşır, elde ettiği bilgileri yorumlar ve zamanı etkin kullanarak uygular. | X | |||||
6 | Bireysel olarak alanındaki kişi ve gruplarla, mesleki gelişimine yönelik çalışmalarda; farklılıklara saygılı, topluma duyarlı ve etkin bir biçimde görev alır. | ||||||
7 | Alanı ile ilgili özgün çalışmaları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. | ||||||
8 | Alanındaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. | X | |||||
9 | Yaşam boyu öğrenmenin bilincinde; evrensel boyutlarda güncel gelişmeleri ve yenilikleri takip ederek eleştirel düşünce yetisini geliştirir ve kendini sürekli yeniler. | X | |||||
10 | Mesleği ile ilgili estetik değerlerin farkındadır, her türlü kavramı sanatsal olarak yorumlayıp eserler ortaya koyar ve mesleki-etik değerlere uygun hareket eder. | ||||||
11 | İş güvenliği ve çevre koruma konusunda yeterli bilgi ve bilince sahip olur. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Yedinci dönem tasarlanmış olan yemek takımın şablon şekillendirme yöntemi incelenerek iki uygulaması yapılır. | 3 | 3 | |||||||||
2 | Döküm yöntemiyle şekillenecek model ve kalıplar yapılır. | 3 | 3 | 3 | 2 | 4 | 2 | 3 | 0 | |||
3 | Masif şekillendirme incelenir ve modelleri yapılır. | 0 | 4 | 0 | 0 | 0 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | |
4 | Teksir kalıbı incelenir ve bir kalıbın teksir kalıbı yapılır. | 0 | 3 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | ||
5 | Kalıplardan yarı mamul alınır ve sırlı pişirilerek ürün elde edilir. | 3 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 | 0 | |
6 | Tasarlanmış özgün yemek takımı sırlı pişmiş olarak ve bitirme raporu ile birlikte bitirme jürisinde sözlü savunma ile sunulur. | 0 | 3 | 3 | 1 | 3 | 0 | 0 | 4 | 0 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Proje / Tasarım | 30 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 30 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 6 | 96 |
Proje / Tasarım | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 20 | 20 |
Performans Görevi (Atölye) | 1 | 20 | 20 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 255 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 10,2 | ||
dersAKTSKredisi | 10 |